{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døgnfold - hvornår?
  • #1   28. mar 2010 Nu kommer min ikke på døgnfold - men det plejer at være 1. maj - 1. oktober (afhængig af vejret... )

  • #2   28. mar 2010 Ja engang midt i april eller 1. maj...

  • #3   28. mar 2010 Hvor høje skal temperaturene min. være før i lukker dem ud? I lukker dem vel ikke bare ud en bestemt dato, og så er ligeglade med graderne?.. smiley

  • #4   28. mar 2010 Omkring 1. maj hjemme hos min mor. De har et læskur de kan gå i, hvis det skulle give dårligt vejr (:

  • #5   28. mar 2010 Og jer som har heste der går med dækken - når de kommer på døgnfold er det så med et tyndt dækken de første par uger eller hvordan?.. smiley

    Jeg spørger fordi det er første år min unghest har dækken på, og jeg ikke helt ved om han kommer til at fryse om natten de første uger på døgnfold uden dækken.. smiley


  • #6   28. mar 2010 Min går med dækken, og når hun kommer på døgnfold, har hun det kun på om natten.. Og så efter nogle uger ryger det helt (:

  • #7   28. mar 2010 Okay, det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig smiley
    Hvad sover hun så med de første par uger?
    Havde forestillet mig at min bare skulle sove med regnfrakke smiley


  • #8   28. mar 2010 Hvor tykt dækken har han på nu?
    Mine får dækner af ca. en måned inden de lukkes ud, så de kan nå at danne lidt fedtlag igen... det hele sidder jo typisk i dækkenet.

    Jeg har ikke tænkt så meget over hvor koldt/varmt det skal være, men mere om der måske kommer en tørvejrsperiode, hvor de lige kan venne sig til det. Man kan også forberede dem ved at lade stalddør stå åben osv. så der faktisk er samme temperatur i stalden som udenfor.

    Jeg har aldrig haft bøvl med at skulle tage dem ind igen når de først er ude, og det passer faktisk meget godt altid omkring 1. maj smiley


  • #9   28. mar 2010 Hun sover bare med en regnfrakke de første par uger smiley

  • #10   28. mar 2010 Mine har gået på døgnfold i 1-2 uger nu, de kom ud da nattefrosten var ovre, og kommer ind igen omkring den tid den starter igen. Der er ingen datoer for hvornår heste må gå på fold i over 12 timer uden læskur, det er blot i vinterperioden, og i perioder med vinterlignende vejr, og dette defineres af fødevarestyrelsen sådan her:

    "Fødevarestyrelsen har overfor fødevareregionerne tilkendegivet, at det er Fødevarestyrelsens opfattelse, at månederne december, januar og februar altid skal betragtes som vinterperiode, samt at der overordentligt hyppigt er
    vinterlignende vejr i november måned, ligesom der i marts måned meget ofte konstateres vinterlignende vejr."

    Hvilket altså vil sige at det altid er fra 1. dec til første marts, de ikke må gå ude over 12 timer uden læskur. Men oftest fra 1. nov til 1. april. Men november og marts kommer altså an på vejret, og den sidste uge har vi altså ikke haft vinterlignende vejr.


  • #11   28. mar 2010 Mylady <
    Lige nu går han bare med et tykt fleecetæppe + regnfrakke på udenfor. Han er ikke klippet, men er tyndpelset smiley
    De har også en løsdrift oppe ved jordfolden med halm, hvor de stort set altid ligger sig op den første måned de går på døgnfold smiley

    Pose
    Det gør vi også altid, hvorimod de går på en jordfold med meget lidt græs om dagen, og ved 20-21 tiden bliver de lukket ud på græs som de kan gå på hele natten.
    Det er nemlig smart, for om natten spiser de langt mindre, da de ligesom mennesker jo også bliver trætte på et tidspunkt + dyrene om natten såsom fluer, myg osv. irritere dem smiley
    Det gør at vi aldrig har græsfede heste om sommeren smiley


  • #12   28. mar 2010 ude ved os hedder det + 10 om natten får de kommer ud alle 24 timer

  • #13   28. mar 2010 Vores går i løsdrift hele året rundt uden dækner - så det dejlig nemt.

  • #14   28. mar 2010 Her er det også plus 10 grader før de ryger på døgnfold smiley Men græsset ser også død kedeligt ud lige nu så ikke før det bliver bedre smiley

  • #15   28. mar 2010 + 10 grader om natten smiley

  • #16   28. mar 2010 Mine får også stadig fuld foder, da der jo ingen græs er endnu

Kommentér på:
Døgnfold - hvornår?

Annonce