{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  islænder i tølt, hvorfor?
  • #1   31. mar 2010 Når islænderen "smider" ryggen og tager hovedet i sky , ja det er i mine øjne gammeldags ridning. En islænder skal også rides i holdning i tølt. Og som jeg har forstået det, ja så giver det heller ikke gode point til stævner hvis de går med hovedet i sky og er helt spædt i kroppen. En tøltende islænder i holdning er ikke en dressurheste holdning (min mening), måske der er nogen der har et billede af en tøltende islænder i korrekt holdning.

• #2   31. mar 2010 Enig! Har desværre kun set billider af islændere der holder hovedet unaturligt højt

• #3   31. mar 2010 billeder*

• #4   31. mar 2010 Kan læse du ikke har islænder, så hvis jeg var dig ville jeg 'læse' på nettet i stedet for, at spørge.

• #5   31. mar 2010 Kan ikke se hvorfor jeg ikk må stille spørgsmålet her inde?

• #6   31. mar 2010 islænderholdning er ikke helt det samme som dressurhesteholdning.. de har lidt lidt højere holdning, men de skal ikke gå at kigge på skyer..
    man kan sagtens se om ryggen er smidt eller hesten bruger den korrekt, og det gir heller ikke gode point til stævner at have en der går og kigger på skyerne..
    men hovedet skal ikke nødvendigvis være i lod, for det er de færreste islændere der kan holde til med deres bygning, men den godt kan gå i holdning hvor næseryggen måske kun er 45 grader.. =0)

• #7   31. mar 2010 Kristina VBT !: tusinde tak!, var næsten også sikker på at det havde noget med deres bygning at gøre.

• #8   31. mar 2010 Det er rigtigt, at man bla. til stævner, tit ser islændere med hovedet alt for højt, - som heller ikke har ryggen ordentligt med. Så vidt jeg har "forstået", - så gør det at hesten har lidt lettere ved at løfte forparten, og løfte forbenene højt. Det giver ekstra wow-effekt. Men det er på ingen måde sundt for hesten, - og det er absolut ikke sådan man bør tølte på en hest.

Det skal, - som alt andet - rides bagfra. Med korrenkt bæring, samling og smidighed. Det giver det bedste resultat (bedste for hesten).
    Det ses også f.eks. på steder hvor der arrangeres turridning - der bliver hestene trænet til at tølte, så snart man hiver hovedet op og driver lidt. Det er jo for at det skal være lettere for dem der kommer og rider ture. Men det er absolut ikke sundt for hesten - og heldigvis er det også de færreste der gør det.

Der er kommet meget mere fokus, også i islænderverdenen, på at hesten skal gå så den bruger sin krop på den bedste og sundeste måde.

Jeg lader selv min islænder gå med hovedet hvor han selv vil.
    Så du må da gerne se billeder af en islænder, der ikke tølter med næsen i sky - der findes heldigvis MANGE af dem smiley
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #9   31. mar 2010 (link fjernet) 20:53:06

Her er et billede af mig på min islænder i langsom tölt. Han går samlet og i en pæn løs form..

Jeg vil så også sige, at til islænder-stævner bliver det trukket meget ned i point, hvis hesten går højt og spændt..

• #10   31. mar 2010 Sara Bunzel....... nemlig sådan. MAn kan jo tydeligt se på en islænder om den spænder eller om den er afslappet når den går i holdning.

• #11   31. mar 2010 2 x buckskin og 1 isbamse :

Ja præcis. smiley

• #12   31. mar 2010 Einfari ! & Sarah Bunzel: Dejlig ridning !, syntes også at det ser meget usundt ud når man ser billeder fra islænder stævner.

• #13   16. nov 2011 Hej Hej smiley du kan gå ind under min hg profil og se lidt billeder af holdning . For at islænderne skal lære tølten skal de have høj hoved holdning . Når de så har lært gangarten skal de samles og sættes i holdning og det er der mange islændereryttere som ikke har forstand på det de misser noget for de tror med det samme hesten kan gangarten så er det det . De glemmer bare finpudsningen til sidst som gør hesten kommer til at bære med ryggen smiley tror du har set mange forkert trænet islændere smiley

• #14   16. nov 2011 Kig under min fagur fra Limfjorden smiley

Kommentér på:
islænder i tølt, hvorfor?

Annonce