{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
312 visninger | Oprettet:

Vræl :'/ {{forumTopicSubject}}

Her sidste sommer 2005 , solgte vi vores traver til en af vores gode venner ( hestehandler) Han behandlede hende godt , hun havde nemlig et lille problem , hun ville ikk tage på , men hestehandleren passede hende godt og fik hende til at tage på . Han tog hende med til vildsund marked , en rigtig sød par købte hende , og de var rigtig glade for hende , men man kender åbenbart ikke folk længere end til tænderene , hestehandleren kørte en dag ud for at se hende , hun var meget tynd og de havde kun en lille skur at gå ind i . Han blev så schokeret ( staves ? ) ! Hva synes i ? er det ikke vildt at folk kan behandle dyr sådan ? DET SYNES JEG !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vræl :'/
  • #1   8. feb 2006 Det er så forfærdelig sådan noget! Den gik da ude, men det er os' det eneste positive! Det må være mega hårdt at høre sådan noget. smiley

• #3   8. feb 2006 Det er aldrig rart at se et dyr man holder af blive behandlet "dårligere"/anderledes end man selv ville gøre.

Dyreværnsloven siger at en hest godt må gå ude året rundt, bare den har et sted at kunne gå i læ. Altså feks et skur, togvogn, container etc. Det med at den er tynd det kan man ikke rigtig regne med. Jeg har en hest der har tabt sig rigtig meget efter sygdom, og nu vil vi gerne have hun får lidt mere fylde, men det er ikke så let. Hun får MEGET mad, og tager næsten ikke på.

• #4   8. feb 2006 <i> - Kender selv en pony jeg er rigtig glad for og har redet på en ridelejr , som bliver mishandlet .. (Nævner helst ingen navne) og det er virkelig hårdt at erkende (staves ?) !!

Bare den følelse af at det er ''min'' skyld gør det endnu værre (''min'' skyld - Havde fået tilbudt af ejeren at købe hende , men vi havde ikke penge til hest dér) .

Og det gjorde det ikke bedre at jeg så kommer og ser hende ca . 1½ år senere hvor hun har det endnu værre og står i et spiltov næsten uden en bund at stå i og med en smadret og gnavende grime , usoigneret og mishandlet .. Med tydelige ribben og det blik hvor hesten bar e siger ''RED MIG !'' .. Det er såå hårdt og man føler at man bare må gøre noget men det kan man ikke .

Håber du finder ud af det med den søde hest .. Stakkels den .

• #5   8. feb 2006 Til louise s : Det var ikke bare fordi den var lidt tynd , den var MEGET tynd , hestehandleren ville ikke købe den tilbage fordi han var bange for at hvis der var nogen der så hende , at han ville blive meldt for det ! Men ikke nok med det , når de skulle fodres fik de fodder i den samme krybbe og så bider den anden ud efter hende , så får hun heller ikke det fodder hun skal have smiley

• #7   9. feb 2006 Jeg ville ikke tøve et sekund med at købe hesten tilbage, hvis jeg havde mulighed/midlerne til det. Hvis de øvrige heste i hans stald ser sunde og velplejede ud, kan jeg ikke se at den stakkels hest skulle kunne koste ham en anmeldelse?
    Så er det jo netop han fortjener en medalje for at hjælpe det stakkels dyr....

Han kunne jo altid starte med at få en dyrlæge med ud og kigge på den, og derved have en back up der. Derved kan dyrlægen bevise at hesten allerede var mager og uplejet ved køb.

Kommentér på:
Vræl :'/

Annonce