Vræl :'/ {{forumTopicSubject}}
Her sidste sommer 2005 , solgte vi vores traver til en af vores gode venner ( hestehandler) Han behandlede hende godt , hun havde nemlig et lille problem , hun ville ikk tage på , men hestehandleren passede hende godt og fik hende til at tage på . Han tog hende med til vildsund marked , en rigtig sød par købte hende , og de var rigtig glade for hende , men man kender åbenbart ikke folk længere end til tænderene , hestehandleren kørte en dag ud for at se hende , hun var meget tynd og de havde kun en lille skur at gå ind i . Han blev så schokeret ( staves ? ) ! Hva synes i ? er det ikke vildt at folk kan behandle dyr sådan ? DET SYNES JEG !
dec 2004
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 990
Dyreværnsloven siger at en hest godt må gå ude året rundt, bare den har et sted at kunne gå i læ. Altså feks et skur, togvogn, container etc. Det med at den er tynd det kan man ikke rigtig regne med. Jeg har en hest der har tabt sig rigtig meget efter sygdom, og nu vil vi gerne have hun får lidt mere fylde, men det er ikke så let. Hun får MEGET mad, og tager næsten ikke på.
okt 2005
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 2.510
Bare den følelse af at det er ''min'' skyld gør det endnu værre (''min'' skyld - Havde fået tilbudt af ejeren at købe hende , men vi havde ikke penge til hest dér) .
Og det gjorde det ikke bedre at jeg så kommer og ser hende ca . 1½ år senere hvor hun har det endnu værre og står i et spiltov næsten uden en bund at stå i og med en smadret og gnavende grime , usoigneret og mishandlet .. Med tydelige ribben og det blik hvor hesten bar e siger ''RED MIG !'' .. Det er såå hårdt og man føler at man bare må gøre noget men det kan man ikke .
Håber du finder ud af det med den søde hest .. Stakkels den .
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 350
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 31 Svar: 206
Så er det jo netop han fortjener en medalje for at hjælpe det stakkels dyr....
Han kunne jo altid starte med at få en dyrlæge med ud og kigge på den, og derved have en back up der. Derved kan dyrlægen bevise at hesten allerede var mager og uplejet ved køb.
Vræl :'/