{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjææælp mig! jeg har en udbryder konge
  • #1   17. apr 2010 ved du hvordan han kommer ud?? smiley

  • #2   17. apr 2010 evt sætte en række tråd hegn eller hvad i nu bruger ca 30 cm fra jorden det kan jo være han smutter under

  • #3   17. apr 2010 Da vi havde shetlændere havde vi ogse en enkelt, der virkelig var en udbryder...den opholdt sig vist oftere i haven end på folden smiley

    Hun tog simpelthen hovedet ned til jorden, og så gik hun ellers bare under hegnet. Hendes store tykke pels gjorde nok, at hun næsten ikke kunne mærke stødet.

    Vi prøvede alt! Vi havde en glat strømførende tråd kun 10 cm over jorden, men alligevel gik hun under, vi prøvede at gøre hende våd, så hun bedre kunne mærke strømmen, det hjalp heller ikke. Tilsidst fandt vi på at give hende "antennner" på. Dvs vi lavde to antenner, som sad fast i grimen lige bag ørerne og så stak lige op i luften. Når hun så tog hovedet ned og ville gå under, satte hun antennerne på hegnstråden og så fik hun stød - og respekt.....

    Det gjorde hun nogle gange og siden (ca 5 år) har hun ikke forsøgt. Hun gik kun med antennerne nogle dage, så det var meget effektivt.


  • #4   17. apr 2010 Jeg har samme problem med mine 2 shetlænder hingste.
    Og ved heller ikke hvad jeg skal gøre.

    k A: Hvordan lavede i de ''antenner''?


  • #5   17. apr 2010 Nårh ja - det var måske meget smart at forklare...undskyld mig...he he

    Vi tog bare et stykke glat hegnstråd, tror ca 25 cm. Den ene ende bukkede vi rundt om grimen oppe i nakkestykket og så strittede de lige op i luften. Når så vores pony tog sit hoved ned og ville gå under, satte hun "antennerne" ind på hegnet, og fik stød. Vi følte os lidt onde overfor hende, men hvad skulle vi gøre? Hvis ikke vi gjorde noget, ville hun sikkert en dag blive kørt ned....


  • #6   17. apr 2010 øhh var det ikke bedre at evt lave hegnet så de ikke kan gå under så det er en permanet løsning frem for antennerne

  • #7   17. apr 2010 det er bare møg træls når sådan sker. Jeg har desværre ingen brugbare fif... Held og lykke med det. smiley smiley

  • #8   17. apr 2010 Vi har også haft en shetter der ville have græsset på den anden side.. Vi tog noget tykt ståltråd og satte den ene ende fast i nakkestykket på grimen og så viklede vi ståltråden rundt i pandelokken og bandt så også den anden ende fast i nakkestykket.

    Held & lykke..:D


  • #9   17. apr 2010 Vi har også haft en shetter der ville have græsset på den anden side.. Vi tog noget tykt ståltråd og satte den ene ende fast i nakkestykket på grimen og så viklede vi ståltråden rundt i pandelokken og bandt så også den anden ende fast i nakkestykket.

    Held & lykke..:D


  • #10   17. apr 2010 Sæt 3 - 4 tråde op, så hun ikke kan smutte under og godt med strøm på hegnet.

  • #11   17. apr 2010 Undskyld, ham (;

  • #12   17. apr 2010 det lyder effiktivt med antænderne??'for min er meget opfindsom! vi satte mere strøm til, satte en tråd mere på, så der var tre tråde, men alligevel kom han under eller imellem trådene! så tror jeg vil forsøge med antennerne, for det er altså ikke særlig fedt når man skal hente ham hos naboen :s

    nå, jeg smutter vil ud og lave antenner ;D


  • #13   17. apr 2010 ZaP: Hvis du læser mit første indlæg, så havde vi prøvet at lave hegnet så lavt som muligt...10 cm over jorden! Og så 4 andre rækker tråde ovenover....Det hjalp bare ikke noget. Men det gjorde antennerne...

  • #14   17. apr 2010 Ulempen ved antennerne er at hestene kan komme til at stikke hinanden i øjnene...

  • #15   17. apr 2010 Elisabeth K
    Ja, det er rigtigt smiley


  • #16   17. apr 2010 ja, men tror jeg ikke de gør, der er fordele og ulemper ved alt!, og jeg tror jeg løber risikoen smiley

  • #17   17. apr 2010 he he majse smiley JEg fortalte dig jo også om antennerne, som jeg brugte til min gamle pony smiley riigtig effektivt! Håber det virker ven smiley

  • #18   17. apr 2010 tihi, ja det er rigtigt, men ville bare lige høre om der var andre der også havde prøvet det (C:= og hvad de mente

  • #19   17. apr 2010 Lotte: det skal siges, at vi har prøvet det, både mig far og ponyen (på hver deres side af hegnet) sad nærmest ned under tovtrækkeriet, men det virkede ikke, vi tog tovet af ham og gik ned for at spise, bagefter ville jeg sikre mig han var i folden, men var løbet ud igen, faktisk det sted hvor han fik stød!!!, så tror mere på antennerne smiley

  • #20   17. apr 2010 går ud fra han har en tyk pels nu smiley Så han kan sikkert ikke mærke den strøm i har..

    Så i skal enten have noet kraftigere strøm, eller lave nogle "strømafledere" så han kan få et rap og få respekt for hegnet


  • #21   17. apr 2010 ja det tror jeg, men som sagt en min lille flødebolle MEGET opfindsom!

    KA!: hvad hvis han ruller sig med dem på???


  • #22   17. apr 2010 som du kan se skrev jeg næsten samme tid som dig derfor er det jo ret uheldigt jeg ikke fik læst det ang hegnet men mener bare der skal en holdbar løsning til og ikke kun noget der måske giver respekt for hegnet i en kortere eller længere periode smiley

  • #23   17. apr 2010 ZaP: ytro mig, har du samme problem med en pony af samme bygning, og du finder en holdbar løsning der holder dyret inde, så gør jeg gerne forsøget, men indtil videre satser jeg på antennerne smiley

  • #24   17. apr 2010 nu er der inden der siger antenen skal være et stykke ståltrå der hun er fæsnet i den ene ende.. hvis man fæstner det i begge ender, kan det ikke komme i øjnene på de andre heste

  • #25   17. apr 2010 Har set et sted i nærheden af hvor jeg bor, der klippede de al manen af ponyen for så var der ikke nogen isolering mod strømmen.
    Ulempen er så nul man, og det er jo synd for hesten når nu vi nærmer os sommer, så kan den jo ik holde insekter væk fra halsen.


  • #26   17. apr 2010 jah min fjolle mener det er sjovt at gå under hegnet hvis man ikke lukker andet end det øverste led dog fik han en lektion helt automatisk da han havde glemt at det tråd nedenunder var alm hegnstråd og ikke et fjedre led eller hvad det nu hedder men der gik da stadigvæk lidt tid inden det sev ind at stød ikke er rart men vil da se om jeg ikke kan finde en anden løsning en den antenne

  • #27   17. apr 2010 Vi bruger også antenner på hopla- hun er også storslem til at rende ud. Jeg binder ståltråd omkring nakkestykket og så omkring øret ( bare lige så det røre hende), det har en effekt så man tror det er løgn :0) kun nogle dage, til den finder ud af at det altså gør nas at få stød.

    Det er ikke ondt, men for hestens bedste- vi bor ud til vejen og vil helst ikke se en ramt pony en dag, så heller antenner :0)


  • #28   18. apr 2010 Bare sørg for at de ikke kan stikke hinanden i øjnene med antennerne.. Ellers kan der komme nogle grimme ulykker ud af det.. Du kan f.eks. bruge *Tanja TD*'s forslag med at fæstne begge ender i grimen.:D

Kommentér på:
hjææælp mig! jeg har en udbryder konge

Annonce