{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

HEST FORSØGT KIDNAPPET!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

HEJ ALLE SAMMEN

JEG FIK MIT LIVS VÆRSTE NAT I NAT MIN HEST ER FORSØGT KIDNAPPET I GRÅSTEN, HUN ER DOG KOMMMET HJEM I ET STYKKE. SÅ LOV MIG OG KIGGE GODT EFTER JERES HESTE I DET HEROMRÅDE

DET ER MELDT TIL POLITIET..

JEG ER BARE SÅ SUR OG SKUFFFET OVER AT DER ER FOLK DER GØR SÅDAN NOGET OG MIN KÆRE HOPPE HAR TERMIN I DAG MEN EFTER DENNE TUR GÅR DET NOK NOGET TID FØR HUN KOMMER MED FØL'

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HEST FORSØGT KIDNAPPET!!!!!!!!!!
  • #1   22. apr 2010 Hvordan opdagede du det?
    Det er forfærdeligt hvad folk kan finde på.

• #3   22. apr 2010 Hvad skete der?

• #4   22. apr 2010 Mit værste marridt.

Hvad skete der?

• #5   22. apr 2010 MIN OVER DEJLIGE NABO KOM OG BAKKEDE PÅ DØREN OG SAGDE AT HAN HAVDE FUNDET MIN HEST OG SÅ TROEDE VI DA BARE AT DE ALLE VAR UDE MEN DE 3 ANDE STOD PÅ MARKEN OG HEGNET VAR SOM DET SKULLE VÆRE MEN SÅ DA JEG GIK RUND FOR AT FINDE EN FORKLARING PÅ HVORDAN HUN VAR KOMMET UD VAR DER FODSPOR I DEN NY SÅET MARK DER ER LIGE VED MARKEN OG HESTEN ER KOMMET UD SAMME VEJ OG PERSON HAR GÅET LIGE OP AF NED AF MIN HOPPE OG DA HAN SÅ IK HAR KUNNE FÅ HENDE MED I DEN SKOV DER LIGGER 20 METER FRA MARK OG VORES HUS HAR HAN OPGIVET OG LADET HENDE GÅ MEN HUN HAR TERMIN I DAG SÅ JEG ER BARE SÅ SUR OG KED AF AT DER ER FOLK DER GØR SÅDANNE NOGET VED HESTE.. OG NÅR MAN SÅ RINGER TIL POLITIET JA SÅ GIDER DE IK HJÆLPE DA DET BARE ER EN DRENGESTRENG MEN DET ER DET BARE IK I MINE ØJNE

• #7   22. apr 2010 drop lige capslock smiley så det lidt nemmere at læse.

Men det da noget underlig noget at gøre.

• #8   22. apr 2010 undskyld men det var normalt på min pc men nu skulle det være til at læse igen smiley

• #9   22. apr 2010 så kan vi læse det smiley

Ej det sku forfærdeligt, der kunne jo ha sket en masse forfærdelig.

• #10   22. apr 2010 pyha.. nu ligger gråsten jo ikke langt væk.. vil liiiige holde lidt xtra øje med bøffeldyrene, og måske lige ta det træk tov der altid ligger ved marken med ind.. just in case ..

held og lykke med hoppe dyret og babyen smiley .. dejligt hun ikke kom til skade..

• #11   22. apr 2010 Godt hun er hjemme i god tilstand. Tror nu heller ikke det er drenge streger.

• #12   22. apr 2010 /: Det sygt hvad folk tænker på !!

• #13   22. apr 2010 enil b hvor er du fra..?? hun havde ikke grime på på mark og jeg har heller ik noget tov til at lægge så de må ha haft noget med til det

jeg er super glad for at hun er kommet hjem og i ok stand hun er stresset hvilket i er sundt for føllet men det hele skal nok gå

• #14   22. apr 2010 anne H : jeg bor på Als.. nærmere betegnet mjels.. smiley ..

• #15   22. apr 2010 Jeg synes du skal ringe til politiet og give dem en ruffel...
    Uanset om de synes det er drengestreger eller ej (og at stjæle en hest er ikke drengestreg!! - det er komplet overlagt fordi de selv har haft grime og træktov med!) Så er der tale om et levende dyr i en kritisk periode (termin idag) som absolut ikke må stresses... Og så er det jo så simpelt imod loven at tage andres ejendom, hvor din hest er din ejendom!!

Synes altså politiet i danmark er for dovent og ugideligt!!! Det er meget mulgt, at der er nogle få gode imellem, men størstedelen er sku nogle ligegalde starutter og deres ligegyldighed overlyser de få gode som måtte være imellem...

Dyrepoliti i Danmark NU!!

• #16   22. apr 2010 Heste Elsker 1 - En ruffel er noget man spiser smiley

Men politiet kan ikke gøre noget alligevel, hesten er hjemme og de har kun nogle ukendte fodspor at gå efter

• #17   22. apr 2010 Tanja...
    I vestjylland er en ruffel en ordentlig gang skæld ud!! Så nej, man spiser ikke skældud i vestjylland! smiley Men nu tror jeg også at du mener rufler, som er en brød-dims...

Men problemet her er jo ikke, at de ikke kan gøre noget, det er jo at de ikke vil gøre noget... Det er jo der hele problamatikken i ligger! Og det er jo det generelle svar politiet har i Danmark hvis man henvender sig eller indgiver en anmeldelse.

Holdningen er ved at være, at ,man skal være død for at de vil gøre noget.. Eller rettere sagt, for at de vil overveje om de vil gøre noget.

Ja, det er lidt sat på spidsen, men sådan er det ved at forholde sig... Og omhandler det dyr, så vil de slet ingen ting!!

Nogen som kan huske den artikkel, hvor en hund frøs ihjel her under den hårde vinter fordi politiet ikke ville køre den tl falck, fordi de mente det ikke var deres opgave?? - men det forholder sig sådan, at falck må ikke tage hunde ind og give videre til nogen som må tage sig af dem, medmindre politiet kommer med dem til falck... Så jo, politi - det er jeres opgave... Det illustrerer jo bare inkompetancen og ugideligheden hos pilitiet... Og så går det ud over dyr, dyr som ikke kan tage ansvar for sog selv. Dyr som ikke har bedt om at blive bragt til verden!!

Ja, med hunden var det ejernes skyld til at starte med, men når de fejler, vil den eneste instans som har magt til at gøre moget, ikke gøre en skid..

Så dyrepoliti nu!!

• #18   22. apr 2010 beklager stavefejl osv... Men bliver sku så sur, når de uskyldige dyr lider og dem som kan og burde gøre noget, ikke gør noget som helst!!!

• #19   22. apr 2010 Heste Elsker 1 - Det hedder en røffel når man skælder ud smiley

`Jeg kan ikke se hvorfor de skal bruge resurcer på at tage ud og kigge på fodspor :S

• #20   22. apr 2010 Tanja:

Ja, for jer Midtjyder gør det sikkert.... smiley Men det er nu ikke der pointen er for mit vedkommende!! Så hvis du vil hænge dig i ligegyldige detaljer, stavemåder og bla bla bla, så synes jeg virkelig at du misser pointen og alvoren!!

Pointen er som skrevet i mit indlæg før - Direkte citat:

''Men problemet her er jo ikke, at de ikke kan gøre noget, det er jo at de ikke vil gøre noget... Det er jo der hele problamatikken i ligger''

- Og nu vil jeg være arrogant at sige, at hvis ikke du kan forstå hvad jeg mener ud fra den sætning, så når vi ikke nogen fælles forståelse...

Det er jo som om du slet ikke læser eller forstår hvad jeg skriver.. Du er bare sur over at der er en som åbenlyst kritiserer politiet og deres behandling af sager..

Kan du slet ikke se at jeg kritiserer håndteringen af anmeldelsen og den gennerelle ligegyldighed der forekommer når det handler om andet end et dødt menneske og ikke hvor der bliver brugt ressourcer??

Ser du heller ikke at jeg er på et overordnet generelt plan, hvor du kun ser en enkelt episode og kun forholder dig til den?
    - det er da klart at vi går fejl af hinanden...

Og nej, jeg generaliserer ikke pba. den ene enkelte episode, men pba. mange oplevede episoder, hvor politiet burde have gjort ifølge loven, men ikke gjorde fordi i deres øjne var det ''bare'' et dyr.

Ydermere håber jeg ikke at du føler dig personlig krænket, for det er bestemt ikke meningen og det er heller ikke noget personligt ift. dig!
    For som sagt før, så er jeg på et meget generelt plan, når jeg kritiserer...

Anne H: jeg føler med dig og jeg håber at det hele kommer til at forløbe godt for dig og at du aldrig skal opleve sådan noget igen!!

• #21   22. apr 2010 mange tak for jeres mange trøstede ord. men nu er næste problem her. min hoppe er begyndt at fole men har ik mælk men håber det kommer dr dyr har været her og er ik sikker på at den lille overlever da hoppen har været så stresset lige op til foling..

• #23   22. apr 2010 skal nok skrive hvad det bliver og hvordan det hele kommer til at gå

• #24   22. apr 2010 ja, du må endelig skrive hvordan det går...

• #25   22. apr 2010 undskyld mig. Men det må være nogle der har forstand på heste ellers havde de ikke gået ind til en belgier og hvis de har haft grime med?

Jeg havde kørt rundt til de andre heste ejer og forhørt mig hos dem?

Og fat i politiet

• #26   22. apr 2010 Er så enig med dig Wicki Hansen!!

• #27   22. apr 2010 Heste Elsker 1 - Nu er jeg så ikek midtjyde, men sønderjyde der bor i midtjylland og har vestjyske forældre smiley

• #29   22. apr 2010 For at fortælle jeg ikke er en midtjyde.. :S

• #31   22. apr 2010 Politiet mangler ressourcer. Derfor kigger de ikke på fodspor efter en hjemvendt hest. Det forstår jeg faktisk godt.

Det med at hopper er stresset op til foling er altså ikke nødvendigvis lig med en dødsdom for hverken føl eller hoppe. I naturen er heste (og drægtige hopper) altid parat til flugt (og stres).

Din hoppe har da vel lagt mælk ned hvis hun har termin idag? Omend ikke andet så er råmælken noget helt andet. Råmælken løber først rigtig til lige før, under eller med det samme efter foling smiley

Pøj Pøj

• #32   22. apr 2010 louise k.. selvfølgelig har hun stort yver men har ik haft vokspropper eller andet men det hele skal nok gå det er jeg jo nød til at tro på.

• #33   22. apr 2010 Jamen, så skal du se, så har hun nok også mælk. Det er jo ikke fordi hun er stresset til foling 2 mdr før termin. Vokspropper er langtfra noget alle hopper sætter..

Var din hoppe ikke ved at fole? Det sys jeg du skrev?

• #34   22. apr 2010 jo men jeg kan ik klare og se på hende så min mand er ved hende og han klader mår det går i gang

• #35   22. apr 2010 Min hoppe havde heller ikke spændte dievorter inden foling, men mælken var der nu alligevel til føllet. Det er det mest uklare yver jeg nogensinde har set.

Skynd dig da ud i stedet for at sidde herinde, hvis din hoppe er igang med at fole!

• #36   22. apr 2010 Dvs folingen ikke er gået igang? Altså.. din hoppe har termin idag, og nu foler den, og du vil ikke se det?

Undskyld min mangel på forståelse..

• #38   22. apr 2010 Kan godt forstå du ikke vil se det. Der er jo nogle der ikke kan holde ud at se på sådan noget... Men jeg selv ville nu også ud og se det =)

• #39   22. apr 2010 Skynd dig jeg har aldrig se det snyd smiley og hel og lykke smiley

• #40   22. apr 2010 til alle jer der har skrevet så kan jeg fortælle at vi nu har fået et dejligt lille føl

• #41   23. apr 2010 Anne -

Tillykke. smiley
    Hvordan har moderen det ?

• #42   23. apr 2010 mor og føl har det super godt så det hele er endt godt

• #43   25. apr 2010 til lykke til lykke - du må da lige få oprettet hende/ham, så alle os der stadig er følskruk kan glæde os endnu mere smiley

Kommentér på:
HEST FORSØGT KIDNAPPET!!!!!!!!!!

Annonce