{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kom med råd han nægter at gå i trailer
  • #2   24. apr 2010 Vi startede med at loncere op og ned af bakker.

efter det loncerede vi hesten, og gik tættere og tættere på trailern, og efter en del træning og ros går den nu i trailer

• #3   24. apr 2010 Tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed. smiley
    Lad ham selv finde ud af, at det ikke er farligt.
    Gør ikke noget for at presse ham op i traileren, men vis ham kun vej og at beroligere ham og fortæl det ikke er farligt.

• #4   24. apr 2010 der er mange forskellige måder at få en hest i trailer på. tvang og stress er bestemt ikk en der holder i længden ..
    Hvis du søger på nettet vil der sikkert komme mange gode metoder frem nogen der passer bedre på din hest en andre. Monty roberts har en video inde på youtube et sted hvor han viser hvordan han gør. Det er os mange hms kurser hvor netop dette emne bliver bragt op. Der er os mange der vælger at få en træner ud kun til at hjælp med trailerlæsning. Nogen med mere held en andre.
    Held og lykke med det hel smiley
    Mvh Gry

• #5   24. apr 2010
    Positiv forstærkning og tålmodighed.
    Ikke noget med at presse hesten til det punkt hvor den bakker ud eller stejler. Men sørge for at stoppe når legen er god og før hesten gør det, så den får en positiv oplevelse også rose hesten for dette.

• #7   24. apr 2010 Jeg anbefaler kun dette hvis hesten stoler på dig. Hvis den gør det, kan du putte en trøje, tæppe what ever, over dens hovede. Aldrig bind det fast, du skal kunne få det hurtigt af hvis den panikker. Hvis man bruger dette af det meget vigtig at holde sig tæt til hesten, og hele tiden snakke med den, evt en hånd på halsen. Den kan jo ikke selv se, så du skal fungere som dens øjne (:

• #8   24. apr 2010 tusinde takk alle sammen... jeg prøver nogen af jeres råd

• #9   24. apr 2010 Ro på. Så lidt stress som overhovedt muligt.
    Inde på Epona.tv findes der en fantastisk trailer-video med Tine Sørensen. (Den hedder vist Trailerproblemer: Den "stædige")

Der findes også en dejlig video med Ute Lehman http://www.youtube.com/watch?v=bI_wGvDX04Y hun giver et indblik i, hvordan hesten opfatter trailerloading.

Men hesten skal have gå frem-signalet helt på plads inden du starter.
    Lån evt Utes bog på bibloteket - der er et helt afsnit om trailerloading (og gå frem-signal)

Men ellers handler det om at timing. Det skal være atraktivt (=intet pres overhovedt) at stå på rampen og i trailer. Bakker hesten ned af rampen, skal den have lov, men den skal ikke få noget ud af det. Derfor er der pres på den, hvis den går ned. Det er vigtigt at slippe lige i det sekund, hesten går op.

altså nede = pres
    oppe = pause og intet pres overhovedt.

Det kan godt være det er lidt mærkeligt skrevet, men alt det her er forklaret i Epona-indslaget. Ellers så skriv, så skal jeg nok forklare det ordenligt, hvis du ikke forstår (:

• #10   24. apr 2010 mange takk håber jeg kan bruge vidioerne og dine råd

• #11   24. apr 2010 det bedste råd jeg kan give er sørg for at skræme af så der kun er en vej ... nemlig op i traileren. Der skal ikke være mulighed for at gå ved siden af.

• #12   24. apr 2010 Man kunne også køre traileren ind på evt. en ridebane med indhegning og lukke hesten ind til den så den kan gå og undersøge den uden nogen form for tvang. smiley

• #13   24. apr 2010 (link fjernet)
    se disse film på Ellen Ofstads hjemmeside.... det er efter min mening den bedste metode. stille og roligt uden stress og tvang....

• #14   25. apr 2010 tja efter en ødelagt tralor og flere timers kamp, fik joel til at give hesten et kursus. første gang tog det ham lidt tid. anden gang vi øvede tog det få minutter og da han så gud bedre det stod og skulle afsted til landbohøjskolen, trak jeg ham lige op. havde bestilt joel med hvis der nu blev noget. men der var intet. havde en driv våd stresset hest over kørerturen, men han gik så pænt op og ud. så ja hans tolmodige rigtige træning, gjorde at min hest nu kan både læsses op og ned. så det vil jeg klart anbefale jer.

kig inde på www.hhrideskole.dk der står hans nummer og hjemmeside under joel hvis det skulle have int.

Kommentér på:
kom med råd han nægter at gå i trailer

Annonce