{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Udgifter - Frieser {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

det er simpelthen utrolig dejligt at man kan komme herind og få råd og vejledning smiley

jeg står i den situation at jeg er ved at lægge budget for at have hest smiley

det sted jeg gerne vil have opstaldet koster 2300 kr. om måneden, med fodring, ind/udlukning, udmugning, hø/halm, og strøelse (der strøes ikke med halm men med specielle piller der skulle give bedre indeklima) ....

det jeg er i tvivl om er, hvad koster smed til en frieser ? jeg skal nok have sko på min frieser da jeg planlægger meget turridning med meget asfalt ridning....

hvad koster tilskudsfoder til frieser ? er der noget bestemt kraftfoder de skal have, eller er det individuelt (bestemt af hestens temperament ?)

jeg har lagt en "buffer" ind på 600 kroner om måneden til dyrlæge, dette skal altså gå til vaccinationer, ormekur og hvis hun skulle blive syg....

desuden har jeg en post på mit budget der hedder forsikring, der har jeg sat 2200 kroner af om året... er det for lidt tror i ?? ( jeg har ikke researchet på det endnu) men hvad giver i, i forsikring på jeres hest smiley ?

til sidst har jeg en "buffer" til udstyr på 250 kroner.. hvis noget går i stykker, skal repereres eller udskiftes smiley


i alt bliver det ca. 5500 om måneden for mig at holde hest, hvilket jeg synes er meget overskueligt økonomisk... har jeg misset noget ?

mangler mit budget nogle poster smiley ??

på forhånd mange tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter - Frieser
  • #1   3. maj 2010 de der piller vil jeg lige undersøge..

    du skal have i baghovedet at hvis det er halmpiller, kan hestene godt finde på at spise dem, og det kan nemt fører til forstoppelse, da de udvider sig i maven..
    de fungere ligesom roepiller..


  • #2   3. maj 2010 det er det ikke smiley
    hmmmm kan ikke huske hvad de hedder ,men de er omtalt i det nye "Magasinet Hest"... det er netop nogen der ikke er tiltalende for hesten af spise af den grund du nævner smiley jeg er OBS på dem dog da jeg altid har strøet med halm og dette er nyt område for mig med piller smiley

    men tak for rådet smiley


  • #3   3. maj 2010 okay smiley

  • #4   3. maj 2010 Synes det lyder meget fornuftigt.. Det med forsikring kommer an på, hvor meget du vil have hesten forsikret for smiley

    Det med smeden, ville nok hellere købe nogle boots, som du kan ride med på tur, så slipper du for hyppige smed regninger, og hesten slipper for sko på fusserne, men det er jo også en smags sag, men i det lange løb vil du sparer penge..


  • #5   3. maj 2010 Mit budget for hest ligger på 1690 sådan ca..

    Dt er med 500 kr til opsparing til dyrlæge regning og smed pr måned.
    Ca 200 kr til forsikring og 990 til opstaldning smiley


  • #6   3. maj 2010 okay smiley
    tak fro svarene smiley
    Karina44 & Katrine17 H: jaaeh det er muligvis lidt meget, men for opstaldning alene giver jeg jo 2300 .... og det er fordi det er et sted jeg har været siden jeg var barn, så kender alle derude, og er glad for at være der smiley
    og forsikring ved jeg ikke rigtig det er en hest til 60-70 tusind jeg skal have, så nogle penge på forsikring kan man nok ikke komme udenom smiley


    . MLC .: jeg har overhovedet ikke forstand på boots ? hvad går det ud på ? for vil gerne slippe for sko på fusserne af min frieser smiley


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #7   3. maj 2010 synes nu også 5500 kr om måneden er ret meget. Det burda da ikke koste så meget når alt opstaldning er betalt. Det er forskellig hvad forsikring koster. Om det er med sygeforsikring osv. Lav en rundringning til de større selskaber og hør hvad du skal give. Smed afhænger desværre af hvor i landet du bor. Men ca 800-1000 kr. pr. gang hvis den skal have sko på alle fire hove.
    Her kan du se hvad nykredit skal have for forsikring..

    http://www.nykredit.dk/privat/info/forsikring/hestelivsforsikring.xml?csref=_googleadwords&s_kwcid=TC|15848|forsikring%20hest||S||5360019858


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #8   3. maj 2010 nykredit tager så årligt. 6650 kr for at forsikre en hest for 70000 kr.

  • #10   3. maj 2010 opstaldning 2300
    foder 800
    dyrlæge buffer 500
    smed 800
    forsikring 200
    undervisningg 400
    udstyr buffer 250
    strøelse 300
    i alt 5550

    men jeg kan self godt se at foder og strøelse skal slettes smiley da det jo er med i opstaldning... smiley men ellers er det de poster jeg har på mit budget ...

    er det helt forkert antaget ?: )


  • #11   3. maj 2010 http://www.naturhov.dk/prod/hov_boots-filer/Naturhov%20Swiss%20Boot%20%20tilpasnings%20manual..pdf

    Her kan du læse lidt om et produkt men der er mange andre derude smiley



  • #12   3. maj 2010 Bruger det ikke selv, da min hest har meget stærke hove, men overvejde det på et tidspunkt da jeg rider meget tur, og var bange for at slide for meget på hans hove, men det er endu ikke sket for mig smiley

  • #13   3. maj 2010 Nana N: ja hold da op ... det var mange ting at tænke over smiley men tak for dit fyldestgørende svar smiley

    jeg skal helt sikkert have en frieser med stamtavle, så hollandske frieser forbund skal jeg helt sikkert være medlem af smiley og frieser forening skal jeg også have med smiley det havde jeg slet ikke tænkt over smiley

    jeg regner ikke med at skulle starte stævner smiley og har ingen udgifter til rideklub og den undervisning jeg skal have koster 400 pr. måned smiley så der sparer jeg en del, og tror også jeg sparer på hovsmed smiley

    men mange tak for dit svar .... kommer nok med flere spørgsmål senere smiley


  • #14   3. maj 2010 . MLC .: mange tak, det ligner et godt alternativ til sko smiley

  • #15   3. maj 2010 5500 virker meget rigtigt, når du giver 2300 for opstaldningen.

    Dog betaler jeg noget mere for forsikring til min frieser.

    Han er forsikret for 65.000 i Alm. Brand (som giver tilbud hvis du er medlem af DFF) og det giver jeg 4800 for om året.


  • #16   3. maj 2010 jeg kan se det koster 425 kroner at være medlem af Dansk Frieser forbund, er det om året ? spørger jeg sikkert enormt dumt... smiley

  • #17   3. maj 2010 Jeps smiley En fra stalden har nogle og hun er meget glad for dem smiley Dog ikke lige den variant, de kan også kaldes Hovsko, hvis du ikke lige kan finde nogen smiley

  • #18   3. maj 2010 hmm.. ja okay, det er nok nærmere 5000 om året, en de 2200 jeg har sat af til forsikring smiley

    puuuh der er meget at tænke over inden man køber hest smiley


  • #19   3. maj 2010 . MLC .
    okay.. smiley det vil jeg prøve at se nærmere på smiley rigtig god idé, så hesten ikke er tvunget til at gå med sko altid smiley det ville jo være dejligt, at man stadig kan bekytte hendes hove når hun er i vanskelligt terræn smiley


  • #20   3. maj 2010
    Tror nok du skal kigge forsikringerne for hvis du skal have hesten forsikret for 60-70 tusind og med uanvendelig (liv er jo ike til meget? ) ja så kommer du til at slippe ret meget i forsikring.

    Min er liv for 45.000 - uanvendelig 40.000 samt sygeforsikret i Tryg og der giver jeg 5300 kr om året men jeg har så heller ikke fået den dyre stining endnu som alle forsikringerne lige har lavet eller er i gang med.

    sygeforsikring ville jeg haller aldrig spare væk...

    Men ellers koster en frieser jo det samme at holde med foder/smed osv som alle andre heste?.



  • #21   3. maj 2010 Dorte...har du prøvet at høre hos Alm. Brand?

    Min er livsforsikret for 65.000, uanvendelighedsfors. for 45.000 og sygeforsikringen betaler 75% af beløbet på en dyrlægeregning og det betaler jeg under 5.000 for om året.....


  • #22   3. maj 2010 Hej,

    Jeg synes at du har det meste med efterhånden. Dog skal du beslutte hvor meget du vil have hesten forsikret for og hvad forsikringen skal dække. God ide med en dyrlæge buffer, hvis du vælger ikke at lade den dyrlægeforsikre.

    Mvh Jane(ps. måske min frieser kunne friste dig;-))


  • #23   3. maj 2010 Jane W

    De fleste selskaber kræver som regel en selvrisiko (min er på 2000) ved dyrelæge forsikring, så det er stadig en god ide at have en buffer smiley


  • #24   3. maj 2010
    Naja :
    Hvis jeg kigger Alm Brands priser tager de 1617 kr med 60% dækning i sygeforsikringen.

    Og ved liv og uanvendelig tager de 6750 kr for en forsikring på 50.000


  • #25   3. maj 2010 jeg glemte da lige og sætte linket med

    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/forsikringsguide.php



  • #26   3. maj 2010 Dorthe...underligt.

    Har lige fået min opkrævning: 4.823.....(det er med min 20% rabat)


  • #27   3. maj 2010
    Ja det lyder underligt? for din forsikring er jo højere end de 50 der.. og dækker 75% af dyrlæge?
    Så det er mærkeligt den er billigere?.

    Men jeg ved så godt at Tryg ikke er de billigste mere. Men nu har jeg haft dem i mange år og fået utroligt mange penge retur på dyrlægen samt uanvendelighed og der har bare ALDRIG været nogle problemer overhovedet, så derfor tror jeg at jeg bliver hængende..he:)



  • #29   3. maj 2010 Hæhæ....Nana N det er da rart at vide at hun har fan´s;-) Hun er er også en super dejlig hest, jeg har bare ikke tiden som mor til 2 aktive drenge, og være distancerytter på eliteplan, og hun fortjener en ejer som giver hende den opmærksomhed hun har brug for;-)

    Mvh Jane


  • #30   3. maj 2010 uuuh tak for alle rådene smiley og Jane W: UTROLIG lækker frieser du har der smiley men der går liiiige noget tid inden jeg skal købe min frieser, hvis hun stadig er til salg til den tid kan det godt være jeg kigger forbi... smiley hehe

    der skal ihvertfald researches forsikringer kan jeg høre ... smiley jeg vil have den UNDER 5000 kroner om året smiley hehe ... det må kunne lade sig gøre smiley


Kommentér på:
Udgifter - Frieser

Annonce