{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

2 hurtige spørgsmål om heste {{forumTopicSubject}}

Hej kloge HG!

1. Nu har jeg gået og undret mig over Zey's mærkelige pels. Hun er en oldenborg, så hun er flot mørkebrun med enkelte lysebrune "plamager", men hun er begyndt at få hvide hår på bagparten og lige omkring bagbenene.
Det undrer jeg mig over, for hun er kun 6 år! Er hun ved at skifte farve?

2. Er det farligt/usundt for heste at drikke en masse på meget kort tid, fordi de er så tørstige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hurtige spørgsmål om heste
  • #1   3. maj 2010 1, hun er nok ved at være godt oppe i årene..

    2, det tror jeg ikke smiley


  • #2   3. maj 2010 Hmm, nr 1. tror ikke det kan være specielt sundt at drikke meget i løbet af meget kort tid.

  • #3   3. maj 2010 1: de lysebrune områder hellder melleringer.. nej din hest er ved at blive gammel den har temmelig sikkert lidt skimmelgen i sig og har derfor udviklet lidt stikkelshår som det hedder.

    2: under normale omstændigheder er der ingen farer, men hvis hun er meget varm efter hård trænning skal du lige sørge for at hun tager nogle pauser, ellers kan du risikere at maven "slår" sig på den hurtigere kulde


  • #4   3. maj 2010 1. Mange heste skifter pels. Det kan tage mange år for dem at skifte farve. (så vidt jeg har lært)


    2. Ham jeg rider, får lov til at drikke lidt, og så trækker jeg ham lidt væk igen og giver ham noget mad.
    Men kun når vi har redet RIGTIG meget og hårdt, så han er svedig og sådan.
    (Igen, noget jeg har lært)

    Men tror ikke det er farligt xD


  • #5   3. maj 2010 Tak skal i have! smiley

  • #6   3. maj 2010
    1. Nu har jeg gået og undret mig over Zey's mærkelige pels. Hun er en oldenborg, så hun er flot mørkebrun med enkelte lysebrune "plamager", men hun er begyndt at få hvide hår på bagparten og lige omkring bagbenene.
    Det undrer jeg mig over, for hun er kun 6 år! Er hun ved at skifte farve?

    Det er helt normalt smiley har min også on/off smiley

    2. Er det farligt/usundt for heste at drikke en masse på meget kort tid, fordi de er så tørstige?
    Ja, hvis vandet er meget koldt


Kommentér på:
2 hurtige spørgsmål om heste

Annonce