{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

opdargelse når man har smed.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået afvide idag at min plag er en rigtig bisse når han har smed, det er der bare ingen der har fortalt mig det så jeg kunne godt noget ved det. han er jo en engel til hverdag (kan løfte ben)

hvordan ville i opdage på hesten så det bliver nemmere for smeden...???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdargelse når man har smed..
  • #1   11. maj 2010 Du kunne jo evt. prøve at være der, når han har smed og se hvad problemet er smiley

  • #2   11. maj 2010 evt få andre til at ordne hans hove ind i mellem?

  • #3   11. maj 2010 Løfte benet og banke lidt på det og rykke lidt rundt..
    så ville jeg holde benet lidt længere en den måske er vant til, og samtidig måske også løfte det mere en nødvendigt osv.. smeden løfter jo sommetider benet temmelig høj (de er jo ofte nogen store gutter) og det kan måske svække føllets balance lidt og få det til at hoppe.. smiley
    og så desuden bare holde fast.. for det gør vores smed i hvert fald når følle hopper, så de kan ligeså godt lære bare at stå stille.. (medmindre det selvfølgelig blir så farligt at der risikeres skade på hest eller menneske, så må man jo slippe, men man kan altså godt holde fast selvom de stejler lidt osv..)


  • #4   11. maj 2010 Ville være der når smeden kom så man kunne se hvad problemet var smiley

  • #5   11. maj 2010 alm opdragelse? - den ska stå som når du selv ordner hove..

    sq ikke anderledes end ellers..


  • #6   11. maj 2010 han står også pænt når jeg gør det... der er sgu det jeg synes er mærkeligt.....

  • #7   11. maj 2010 Jeg gjorde ca. som Kristina VBT ! skriver..

    Tog f.eks hovrenseren og bankede lidt forskellige steder, inde i hovene, efter jeg havde renset dem.. vænnede ham også til at jeg tog hovene mellem mine ben, samtidig med at jeg bankede på dem, og løftede hoven lidt højere op end normalt.

    Det gav et virkelig godt resultat da det var smedens tur smiley


  • #8   12. maj 2010 Ny smed...

    Mit føl er meget følsom overfor hvem der er der. Min nuværende smed reagerer hun knap nok på, når han kommer, hvilket for hende er et MEGET stort tegn på tryghed. Hun er nemlig noget nervøs.

    Vælg en, som er hurtig. Det er min smed, tager vel max 5 min med hende. Hvilket er en stor fordel til problem heste.


  • #9   12. maj 2010 Har smeden ikke givet dig et forslag?

    Mig og min veninde har lige haft 2 heste til smed der ikke kunne løfte hove.. Han forsøgte lidt før de blev beroliget (af dyrlægen) og der gav han tips og tricks til hvordan vi kunne gøre, og han var meget stilel og rolig med hesten.. Han ignalerede ikke at han bare skulle ordne det her så han kunne komme videre smiley


Kommentér på:
opdargelse når man har smed..

Annonce