{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

At sælge/udlåne.. = opgive? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg står i den situation, at jeg er kommet i tvivl om hvorvidt jeg brænder for at ride min unghest op.. Jeg føler at det bliver et kæmpe arbejde, og ser nærmest ingen ende på det...
Jeg ved godt at jeg både vil være stolt og glad i sidste ende, men sagen er den, at jeg ikke har særlig meget stævne erfaring, og da jeg altid har været uheldig med min undervisning og med mit valg af hest, har jeg ikke nået så meget på de 10år jeg har redet, som man ville forvente...
Derfor ville det mest blive en der red ham istedet for mig, til han var noglelunde stabil osv...

Derfor har jeg overvejet måske at låne ham ud, eller at sælge ham, og så låne eller købe en lidt ældre hest jeg kunne få erfaring på, og få redet igennem mine juniorår på.

Jeg har det bare sådan lidt... Jeg føler det er at opgive smiley
Hvad syntes i?

- Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge/udlåne.. = opgive?
  • #1   12. maj 2010 Hvorfor ikke sende ham til en berider?

  • #2   12. maj 2010 jeg syntes ikke det er at opgive.. smiley

    hellere indse at du måske ikke har tiden/lysten eller måske modet til en unghest. jo ingen hemmelighed det ofte kræver lidt mere.. smiley

    men ja en ting er jo så og indse det en anden ting er at handle ud fra det.. og hvis det KUN er fordi du ikke magter og ride ham op.. ville en beridder måske være løsningen som allerede er forstået..

    men ligger der andet bag, at det måske ikke er HESTEN for dig.. så syntes jeg klart du skulle overveje salg, og så finde den rigtige for dig..

    som du skriver er udlån osse en mulighed. men ville i så fald anbefale dig at have god og tæt kontakt med låner, ikke du ender med en hest som er redet helt anderledes end du måske forventer.

    men vil sige. hvis du er glad for din hest og det kun er det og ride ham op. så måske en beridder og efterfølgene evt en halvpart til at hjælpe dig vidre ville være en god ide. smiley


  • #3   12. maj 2010 Er det Chateau på din profil?

    Altså, hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at finde en rigtig god underviser - kan læse ud fra hans profil, at han har en speciel personlighed og ikke altid er til at forstå og til tider kan være nervøs. Det første jeg tænker er umidlerbart, at hvis du fandt en der kunne hjælpe dig med HMS måske ville være en super løsning.

    Men nu ved jeg heller ikke helt præcist, hvad du mener med "til han bliver stabil"?

    Jeg vil ikke sige det var at give op, hvis du solgte eller udlånte ham - men det ville da være lidt synd, især at sælge ham, når du har haft ham siden han var 6 måneder. I er jo begge ufattelig tæt knyttet så, sådan et bånd er næsten umuligt at få. Men personligt ville jeg prøve alt selv, og hvis det så ikke lykkedes, måske forsøge at udlåne (eller finde en rytter i området, der vil ride/træne ham et par gange om ugen).


  • #5   12. maj 2010 Synes du skal udlåne den for et par år. Det er flot at du tør indse at du muligvis ikke har erfaringen til at ride den op, og så kan du i ro og mag få den erfaring på en anden hest. Det er slet ikke at give op, blot erkendelse, og det er en meget vigtig ting at kunne i sin sport.

  • #6   12. maj 2010 Hvis du låner den ud, risikerer du at hesten er endnu værre ridemæssigt efter et års tid eller hvor længe den nu skulle udlånes. Medmindre du låner den ud til en rigtig dygtig rytter, men som højstsandsynligt kræver penge for ridningen. Ergo, meget dårlig løsning efter min mening.

    Jeg ville heller ikke sende den til en berider, for det koster mange penge, og så ville det bedre kunne betale sig at sælge den billigt og købe en ny hest. Det ville koste dig mindre end at sende den til en berider. For en berider kan ikke få en hest til at være super ridelig på kun en måned eller to, det kræver minimum 3 mdr, nok et halvt år fordi din hest har så specielt et sind.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert sælge hesten i en fart, sætte pris derefter, så den er væk hurtigt. Og så købe dig en mere rolig hest, som du kan lære lidt på og som er en fornøjelse at ride på. Det skal da være sjovt at ride smiley Selvfølgelig kræver det bare sved og tårer en gang imellem, men der skal dælme også være gode perioder, helst flest gode end dårlige, ellers er der et eller andet galt?!

    Held og lykke med at tage et valg :o)


  • #8   12. maj 2010 jeg har samme problem som dig. jeg synes ikke jeg har noget erfaring, og jeg har lige købt en super dejlig traver hingst som skal omskoles til lidt dressur.

    jeg har derfor valgt at få en part til ham, som har erfaringmed omskoling/tilridning, så jeg selv kan overvære processen og selv se frmskridtene, men hun gør arbejdet. smiley
    men nu var jeg også heldig at finde en part der meget gerne ville tage udfordringen op da hun søgte en "rå" hest.

    så jeg er enig med de andre i at det ikke er nogen fallit erklæring at lade nogle andre overtage ansvaret.


Kommentér på:
At sælge/udlåne.. = opgive?

Annonce