{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvordan lære man hesten...?
  • #1   18. maj 2010
    Du skal lære hesten at gå til siden først og fremmest smiley
    Derefter kan du begynde på at prøve det op af midterlinjen hvor hesten samtidig går lidt fremmad - altså ikke helt sidelæns..


  • #2   18. maj 2010 Min underviser har lært mig denne metode som virker rigtig godt for min hest : D

    Du skal starte med at indøve signalet fra jorden da dette er meget nemmere at styre/kontrollerer..

    1) Gå på siden af hesten, du skal gå baglens så du kigger ned mod dens hale..
    2) I den hånd der vender ind mod hesten har du fat i den nærmeste tøjle ( kun den ene ) Og med den anden har du en pisk.
    3) Du begynder at gå baglens og hesten begynder at gå forlens.
    4) Mens hesten går fremad og du hele tiden føljer med den ( du skal gå rimelig hurtigt, men pas på han ikke begynder at løbe det må han ikke så stopper du ham ) Ligger du pisken på hestens side der hvor dit ben ville ligge hvis du skulle give den signalet når du sad på den. Lige så snart han træder til siden altså krydser sine ben roser du ham ( husk dog at gøre det du er igang med færdigt inden du roser )
    5) Sådan lærer hesten at når man ligger enten pisten eller benet der skal den gå tilsiden. Dette øver du så, de første mange gange skal det bare være et par skridt til siden af gange : D

    Håber det kan forståes og bruges : D


  • #4   18. maj 2010 Det kan være en god ide at starte ude på hovslaget så hesten har lidt at støtte sig til...

  • #5   18. maj 2010
    Maja fatter det heller ikke fra jorden, overhovedet ikke - men ingen problemer fra ryggen smiley


  • #6   18. maj 2010 Ej hvor er jeg glad for at jeg så dette indlæg. Jeg søger nemlig svar på det samme:)

    Kirsten V
    Jeg forstår dit super godt:) tak for hjælpen


  • #7   18. maj 2010 Cecillie L

    Dejligt at kunne hjælpe : D

    MIn hest fattede intet før jeg fik ny underviser og hun viste mig dette. Det to ham 5 min hvor vi øvede det fra jorden også prøvede jeg fra ryggen og så gjorde han det sq som om han altid havde kunne det : D


  • #8   18. maj 2010 Kirsten V
    Dejligt når det går sådan:)


Kommentér på:
Hvordan lære man hesten...?

Annonce