{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Hingstekæde og bid {{forumTopicSubject}}

Dette emne er ikke for at kritisere nogen, men nærmere for at jeg måske kan forstå det lidt bedre og fordi jeg har undret mig meget over det smiley

Jeg har flere gange herinde set folk der på hopper og valakker i ganske hjemlige situationer, så som en hyggelig gåtur har hingstekæde OG bid på deres hest. Jeg kan forstå det til hingstekåring, der har man trods alt lidt af en hormoniel muskelbøf at styre, men hvorfor bruger folk både hingstekæde OG bid på alm gåture?

Al respekt for at man har brug for en sikkerhedsline, jeg har selv hovedtøj og grime på min hest, når vi går ture, så jeg er sikker på at have en stopknap hvis noget skulle gå helt galt, men er 2 sikkerhedsliner (bid OG hingstekæde) ikke en smule overdrevet til ganske alm heste i alm situationer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingstekæde og bid
  • #1   20. maj 2010 altså, jeg har næsten altid trense på min når vi er ude at gå.. men jeg bruger ikke hingstekæde.. jeg mener at man skal bruge det med omtanke, men for nogle kan det jo være nødvendigt..

• #2   20. maj 2010 tror det er fordi det ser smart ud på billeder smiley

men altså da jeg skulle genoptræne min tidligere hest, da endte jeg med at gå med bid + hingstekæde, da han havde så meget energi..
    Han stod også i boks i over 3 uger, og når jeg ville gå med ham, bukkede og stejlede han fordi han havde så meget energi.. han er altså 170 i stang, så det var meget voldsomt, når han gik amok..

det endte så også med at jeg var nødt til at ride ham, for så artede han sig lidt bedre..

• #3   20. maj 2010 Enig i at det virker meget overdrevent! Især når folk (små piger) henter deres 'åh så vilde' pony ind fra folden med hele udstyret men når de lige skal snakke med nogen kan hesten sagtens stå og halvsove!
    Hader 'udstyr for syns skyld'! det er simpelhen det mest latterlige (og ved godt den holdning er imod de fleste herindes)

• #4   20. maj 2010 jeg sys det er fjollet.. men med billeder ja, der ser det pænt ud.. og der ville Laudino få det på.. - for syns skyld

• #5   20. maj 2010 Der ser flot ud smiley

• #6   20. maj 2010 Jeg bruger personligt ALTID kæde når jeg mønstrer mine hopper, ene og alene fordi at de går bedre på det. i en tøjle vil du næsten altid gøre hesten skæv.

Jeg syntes ikke det er synd eller andet.
    Mine ponyer standser (generelt) på min stemme og jeg kan ikke huske den sidste gang jeg havde et "tryk" i min kæde da jeg gik med dem.

For mig er det ligeså naturligt og mønstre med kæde som det er og ride med tøjler...

HUSK ALLE hjælpemidler kan bruges og misbruges...!!

• #7   20. maj 2010 (link fjernet)

En af mine ponyer Thorshøjs Lif til show.

• #8   20. maj 2010 Mette:
    Forstår det godt, når hesten mønstres... Men nogle folk bruger det jo på en almindelig trækketur..
    Ville du trække en tur i skoven med hingstekæde OG bid. Og hvis ja, hvorfor?

• #10   20. maj 2010 Signe B

Jeg ville genrelt set, hvis jeg gik i skoven have både bid og kæde på.
    Det er min træning til shows, og hesten kender mine signaler. hvorfor forvirre hesten når den ved lige hvad den skal når jeg har hovedtøj og kæde på.... somsagt bruger jeg kun tøjler hvis jeg skal ride.... hvis det bliver brugt fornuftigt kan jeg intet galt se i det...

Jeg vil lige pointere at for mig handler det IKKE om at jeg ikke kan styre mine ponyer ellers men det er det mest naturlige for mig. og mine ponyer trivedes rigtig godt med det...

• #11   20. maj 2010 ejer 3 hingste der i blandt en avlshingst og har arb mange støre steder med avlshingste, og jeg har aldrig brugt en hingstekæde, hvis de er opdraget og ved hvor de må gå til er de ikke noet problem. min hingst bedækker med hans foldgrime og langt tov ikke noget problem at holde ham tilbage, han ved hvad han må.
    alt uden undtagelser

Kommentér på:
Hingstekæde og bid

Annonce