Hingstekæde og bid {{forumTopicSubject}}
Dette emne er ikke for at kritisere nogen, men nærmere for at jeg måske kan forstå det lidt bedre og fordi jeg har undret mig meget over det
Jeg har flere gange herinde set folk der på hopper og valakker i ganske hjemlige situationer, så som en hyggelig gåtur har hingstekæde OG bid på deres hest. Jeg kan forstå det til hingstekåring, der har man trods alt lidt af en hormoniel muskelbøf at styre, men hvorfor bruger folk både hingstekæde OG bid på alm gåture?
Al respekt for at man har brug for en sikkerhedsline, jeg har selv hovedtøj og grime på min hest, når vi går ture, så jeg er sikker på at have en stopknap hvis noget skulle gå helt galt, men er 2 sikkerhedsliner (bid OG hingstekæde) ikke en smule overdrevet til ganske alm heste i alm situationer?
sep 2006
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 1.809
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
men altså da jeg skulle genoptræne min tidligere hest, da endte jeg med at gå med bid + hingstekæde, da han havde så meget energi..
Han stod også i boks i over 3 uger, og når jeg ville gå med ham, bukkede og stejlede han fordi han havde så meget energi.. han er altså 170 i stang, så det var meget voldsomt, når han gik amok..
det endte så også med at jeg var nødt til at ride ham, for så artede han sig lidt bedre..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Hader 'udstyr for syns skyld'! det er simpelhen det mest latterlige (og ved godt den holdning er imod de fleste herindes)
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.220
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 17 Emner: 64 Svar: 663
Jeg syntes ikke det er synd eller andet.
Mine ponyer standser (generelt) på min stemme og jeg kan ikke huske den sidste gang jeg havde et "tryk" i min kæde da jeg gik med dem.
For mig er det ligeså naturligt og mønstre med kæde som det er og ride med tøjler...
HUSK ALLE hjælpemidler kan bruges og misbruges...!!
apr 2004
En af mine ponyer Thorshøjs Lif til show.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Forstår det godt, når hesten mønstres... Men nogle folk bruger det jo på en almindelig trækketur..
Ville du trække en tur i skoven med hingstekæde OG bid. Og hvis ja, hvorfor?
apr 2004
Jeg ville genrelt set, hvis jeg gik i skoven have både bid og kæde på.
Det er min træning til shows, og hesten kender mine signaler. hvorfor forvirre hesten når den ved lige hvad den skal når jeg har hovedtøj og kæde på.... somsagt bruger jeg kun tøjler hvis jeg skal ride.... hvis det bliver brugt fornuftigt kan jeg intet galt se i det...
Jeg vil lige pointere at for mig handler det IKKE om at jeg ikke kan styre mine ponyer ellers men det er det mest naturlige for mig. og mine ponyer trivedes rigtig godt med det...
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
alt uden undtagelser
Hingstekæde og bid