{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Voldsomme kast med hovedet! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har for 14 dage siden købt en super skønt palomino vallak på 11 år. han er så næsten siden han kom begyndt at slå voldsomt med hovedet så snart han får hovedtøj på. Han kaster med det som om han har en bi i hovedet og kaster rundt med bidet i munden.

Han gør det primært kun når vi skridter for lange tøjler og somme tider også i traven. Det er meget irriterende og distraherende og det ikke rart når jeg ikke ved hvorfor han gør det.

Han virker også lidt irriteret over hovedtøjet og vil helst gerne klø i det.

Jeg ved ikke om det kan være derfor.

Hvis nogen af jer ved hvorfor eller har en kvalificeret gæt er det mere end velkomment!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldsomme kast med hovedet!
  • #1   22. maj 2010 Nej tidligere ejer siger hun ikke har oplevet det.. så det er jo lidt mærkeligt smiley

• #2   22. maj 2010 vores 4 års hoppe var også begyndt at gøre det.. efter hun fik ordet tænder stoppede det, 7hun havde en "løs" tand hun fik hevet ud som jo gjorde ondt når hun havde bid i munden... ellers ved jeg det ikke... desværre..

• #3   22. maj 2010 Som du selv siger, må det jo være noget med hovedtøjet eller bidet.. Har du prøvet at skifte bid? Eller se om han gør det samme hvis du rider bidløst? Hvis han kun gør det med bid i munden, ville jeg få tjekket hans tænder som en start smiley

• #4   22. maj 2010 Han kunne trænge til et tandtjek og en raspning af tænderne (:
    Det kan jo være bidet han er generet af, hvis det gør ondt i munden/tænderne.

• #5   22. maj 2010 Havde selv dyrlæge ude igår, så fik hesten lige raspet tænder - har købt ham for en månede siden, dyrlægen sagde at det var sjældent han så en hest der trængte så meget og han er kun 6 år, håber også han accepterer bidet bedre når jeg begynder og ride ham igen i næste uge smiley

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #6   22. maj 2010 Kan også være allergi mod et eller andet som ikke var tilstedet hos gamle ejer

• #7   23. maj 2010 Kan du stole på tidliger ejer ?

Hvordan var den da du prøvered ?

Fik du den handelsundersøgt ? det kan jo være et alvorligt nerulogisk problem ? synes du skal få det undersøgt hurtigs muligt og evt levere heste tilbage hvis det viser sig at være alvorligt

• #8   23. maj 2010 jeg havde det samme i tankerne som : Nane *RIP Finis*
    Hjælpe-Administrator.
    Det kunne jo måske tænkes at han var allergisk, evt. over for pollen. At det er det der generer ham i luftvejene og defor han gerne vil klø.

• #9   23. maj 2010 Jeg rider meed rolig hånd men han gør det kun når vi rider for lange tøjler. i dag gjorde han det næsten ikke og der red vi indenfor.. så måske er det pollenallergi??

Jeg ringer i hvert fald til min dyrlæge på tirsdag og får ham ud og tjekke om han kan se hva det er.. For han er ikke hævet i hverken næseborer eller øjne som ved allergi..

jeg har været inde og læse om det der Headshaking syndrome og der er utrolig mange ligheder.. Men vil ikke male fanden på væggen i nu hvis det viser sig det måske er tænderne der trænger..

Men tak alle sammen..

• #10   23. maj 2010 Og ja jeg kan stole 100% på tidligere ejer og han gjorde det ikke da jeg var oppe og prøveride ham.. men de havde heller ikk sådan træer og sådan.. ude ved mig har vi MANGE træer.. men hvis det er pollen allergi burde han vel også gøre det på folden? og det gør han ikke.. kun når han har hovedtøj på..

Kommentér på:
Voldsomme kast med hovedet!

Annonce