{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Bare jeg var rig.. stævne {{forumTopicSubject}}

Ville ønske jeg var rig.. ville så gerne med til fjordheste DM stævnet, for at min unghest kan komme ud og se noget og ved et 3 dages stævne kan hun nå at vænne sig til stedet + vi kan få startet nogle klasser i stedet for at tage afsted for 1 klasses skyld..
Men boksen koster 950 kr.. og 90 kr pr klasse.. og skal man sove der på camping bliver det et par hundrede mere.. så det bliver 1300-1500 ca at melde til.. + jeg ikke har bil og transport så det skal også betales..
Tilmeldingen er i denne måned og der skal jeg også til championat (koster mig 500 kr i transport) .. og synes ikke lige jeg har 2000 i overskud i denne måned der står stævner på smiley
Ville bare så gerne med.. kender i andre det med at det er møg dyrt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bare jeg var rig.. stævne
  • #1   29. maj 2010 Kender det ALT for godt :s

  • #2   29. maj 2010 Hehe, det sjove er, at jeg ville tænke på samme måde, hvis det ikke var fordi jeg står i denne dumme situation nu, hvor jeg lige er blevet sagt op.
    Har ingen opsparing, da jeg fik en lav løn (man får jo ikke meget for at være und pige i hus). Nu står jeg på bar bund, og har en måned til at finde et job, og det er nu hvor jeg tænker det er mere fornuftigt at ønske sig rig, for på den måde at være sikker på, at jeg ikke kommer i en situation, hvor jeg måske skal sætte mine ponyer til salg.


  • #3   29. maj 2010
    Hvis bare Maja var 10år yngre, helst 20, så vi kunne starte stævner.
    Hvis bare vi havde en trailer så den ikke skulle leje hvis man skal nogle steder.


  • #4   29. maj 2010 °º•¤ Team DeCoyit! Aladar, Rufus, & Tania! ¤•º° I: Tro mig jeg kender alt til ingen penge at have.. jeg har gået 8 måneder sidste år uden at få 1 kr.. pga sygdom.. frygtede også hver dag at måtte sælge min hest.. heldigvis er min mand en stjerne og han insisterede på at vi beholdt hesten trods vi faktisk ikke havde råd kun med hans løn..

  • #5   29. maj 2010 Krikken: Ja især det med ikke at have trailer (eller bil for den sags skyld) gør stævner mega dyre..

  • #6   29. maj 2010 Øv øv.. Kender det... Ville så gerne ud og starte nogle flere stævner, men med en indkomst på 1000 kr. pr. md. (er 16 og går i 1.g) og 900 til undervisning, er der ikke meget stævne tilbage desværre :0( Har jo hverken trailer eller mulighed for at køre mig selv, så det er cirka 300-400 oveni for trailer + chauffør..
    Ville også gerne have undervisning 2 gange om ugen - men det er så lige 900 til oveni.. derudover ville jeg gerne have lov at supplere med klassisk undervisning en gang om måneden og det er lige 300 pr. gang - my god, hvis jeg nu boede alene, kunne jeg vælge at leve af havregrød og kål :0) Men tror jeg skal holde igen med at brokke mig - så mange er der heller ikke der får 2300 i lommepenge om måneden :0) Men altså, det gør ikke noget - jeg vinder alligevel i lotto.


  • #7   29. maj 2010 Jeg har gået i over 2 år uden en krone på lommen, men har været heldig at min familie har hjulpet mig. smiley Men jeg var for ung til at få SU da jeg gik i skole. Men det er godt med modgang, for det giver god erfaring og forståelse.

  • #8   29. maj 2010 °º•¤ Team DeCoyit! Aladar, Rufus, & Tania! ¤•º° I: Hvis du er under 18 år,(hvilket du må have været hvis du var for ung til SU) så skal din familie jo også forsørge dig + du ikke har de store faste udgifter som husleje, el, varme og lignende.. ikke at jeg siger det er nemt at være ung og uden penge.. men som 16-17 årig giver dine forældre dig jo tag over hoved og mad på bordet.. og vil man have mere end man får i lommepenge må man tage et fritids job..
    Det er en lidt anden situation at være voksen og have en masse udgifter som ingen andre betaler for en og så ikke kunne arbejde pga sygdom og intet kunne få af kommunen..


  • #9   29. maj 2010
    Jeps præcis... Jeg kan fx. have økonomi til at melde mig til et kursus... Men fordi jeg også skal leje trailer har jeg ikke råd...


  • #10   29. maj 2010 Jeg ville ønske jeg kunne få en hest... en ranch med horsemanship
    Og MANGE FLERE HESTE TING!!! som jeg ikk har råd til smiley


  • #11   29. maj 2010 Stephanie P: Man har ikke bundne udgifter når man stadig bor hjemme.. har man udgifter er det til "luksus" som fx en hest.. du skal ikke selv betaler for mad, tag over hoved, forsikringer, el og lignende som man ikke bare kan undvære..
    Som sagt var det ikke for at nedgøre unge... har selv været teenager og følte jeg aldrig havde penge.. men når man bliver voksen og står med alt selv lære man at se anderledes på tingene

    Alma: Ja der var meget man kunne få hvis man var millionær smiley


  • #12   29. maj 2010 Krikken : troede ikke at du ville pine Maja med dressur som du selv sagde??

    Men til trådstarter : jeg kender det også godt. Det er surt sådan noget.


  • #13   29. maj 2010
    Nu behøves stævner og kursuser ikke være i dressur vel? :o)


  • #14   29. maj 2010 Tvivler på der er stævner i tur ridning smiley
    Men nej, ellers har du da ret...


  • #15   29. maj 2010 Stephanie P: Ok, men det er de færreste under 18 der betaler noget der hjemme med mindre de tjener mange penge selv og forældrene vil lære dem ikke bare at bruge løs...
    Det er jo trods alt forældrenes ansvar at forsørge en til man er myndig..
    Men nu var det jo også bare at jeg lige sad og ærgede mig over nok ikke at kunne komme til DM.. ved da godt andre har det værre.. sådan er det jo altid.. men man kan jo heller ikke sige at man ikke må ønske sig noget eller være ked af ikke at kunne få noget bare fordi andre mangler noget vigtigere..


  • #16   29. maj 2010 Sussie (med Zarina) : Distance.. det er vel en slags stævne i tur ridning..


  • #17   29. maj 2010
    Ved ikke hvor du har fået den idé fra at vi kun rider turridning og at man ikke kan ridekurser i andet end dressur :o).


  • #18   29. maj 2010 Hvornår og hvor bliver det afholdt, og hvor melder man sig til? (:

  • #19   29. maj 2010 Stephanie P: Det kan bestemt også være sundt at lære.. for rigtig mange teenagere der piver over mangel på penge får virkeligt et chok når de skal til at forsørge sig selv..

    Nanna & Faika !: 13-15 august på møllebakken rideklub.. man kan tilmelde sig gennem www.fjordhest.dk eller fjordhesten øst hjemmeside.. der er DM og SM samt alm klasser i alle sværhedsgrader..


  • #20   29. maj 2010 nooo D: jeg skal på introtur den weekend -.-
    har drømt i flere år om at tage med til dm, og lige nu er min pony super springende + jeg bor i nordsjælland, så det er en ret så stor fordel at det er på sjælland i år (ikke sandt? xD)


  • #21   29. maj 2010 Nanna & Faika !: Ja netop i år er det på sjælland.. får aldrig råd til at tage helt til jylland til stævne.. og ville gerne med fordi det er 3 dage, så kunne min nå at vænne sig til stedet og måske gå optimalt den sidste dag.. hun er jo ung og derfor usikker på nye steder..

  • #22   29. maj 2010 jeg sidder og overvejer at skippe min introtur ...
    men skal man have ryttermærker for at stille op? og hvad med konkurrencepas? (sorry hvis det står på fjordhest.dk, har ikk lige været inde og kigge)


  • #23   29. maj 2010 Nanna: Nej du skal blot være medlem af fjordheste.dk eller fjordhesten øst.. og skal man starte DM klasser skal hesten have stamtavle samt være på startrets listen

  • #24   29. maj 2010 jeg kender det ikke e nu

    men jeg er tyben der spare sammen i laaaaaaaaaaaaannnnnnnggggg tid

    så jeg bliver kaldt for jorkim von and eller hvad ham den rige nu heder

    kita har kostet 1098 kr i denne måned minus forsikring så hun har været bilig

    næste kommer hun til at koste 1400 kr fordi jeg får undervisning fra torsdag
    men ved self ikke om hun kommer til at koste mer fordi hun skal have smed kan ikke huske lige nu eller kommer til skade så hun kommer til at koste mer


  • #25   29. maj 2010 hvad er startsretlisten? undskyld jeg belemper dig med mine spørgsmål, men kan ikke helt gennemskue det der står på fjordhest.dk

  • #26   29. maj 2010 den dyreste måned koster ca mener 1550

    der er smed opstald undervisning

    som sagt ved ikke med forsrikring

    og jeg starter ikke stævner e nu så er self ikke talt med og undervisning starter torsdag



  • #27   29. maj 2010 Sussie (med Zarina) .
    Nu findes der jo også kurser i al fra håndteren af hesten fra jorden, til al-rid, games og meget mere.


  • #28   29. maj 2010 og jeg har ikke skrevet dyrelægen med for han skal ikke bruges inden for kordt tid og han skal ikke bruges så tit som smeden

  • #29   29. maj 2010 ja okay

  • #30   29. maj 2010 Nanna: Det er sådan en liste man melder sig på, så man får point fra fjord tur og lignende smiley du kan læse om det på fjordhest dk.. man skriver bare en mail til dem..

    Ina: Nu er det bare ikke alle der har penge at spare op af.. og hørte først om stævnet for 2-3 uger siden..


  • #31   30. maj 2010 tak (:

  • #32   30. maj 2010 uh, der var også en masse ting jeg ville ønske,
    men jeg sætter nu engang bare utrolig meget pris på det jeg har. Jeg føler mig ufatteligt heldig,
    fordi selvom vores økonomi langtfra er fantastisk god,
    så gør mine forældre alt for at min søster og jeg kan leve drømmen ud med denne sport.

    Da jeg red ponylandstævner 1-2 gange i måneden,
    var det også oppe i et vanvittigt prisleje,
    selvom vi sov i bilen og ponyen i traileren.
    Men ja, hvis du vil spare penge,
    så er det med at forberede i god tid.
    Ring evt rundt til nærliggende gårde/rideskoler
    for at få billig opstaldning. Det kan tit findes for 100 kr pr overnatning eller i det prisleje i hvert fald. Sov evt i traileren. Tag selv mad og drikke med - stævnemad er ofte overdrevet dyr. Find evt nogle at køre med - og del udgifterne smiley Det kan lade sig gøre at spare rigtig meget - især i boksleje !


  • #33   30. maj 2010 ~Kathrine Lundqvist Olesen ~: Det med opstaldning havde jeg faktisk ikke tænkt på.. det er da klart værd at tjekke. fordi 950 kr for boks i 3 dage er jo vildt dyrt.. + at hvis man kunne finde en boks i nærheden i stedet så skulle det først betales til stævnet og så har jeg til august til at skaffe pengene, frem for om 14 dage hvor der er tilmelding smiley
    Da jeg ikke selv har trailer er det jo desværre ikke muligt at sove i denne.. men overvejer om det er billigst at blive der i telt eller tage hjem og sove (telt plads kontra tog/bus)..
    Mad og drikke har jeg slet ikke tænkt på endnu, men bliver jeg der ville jeg tage en del af det med i hvert fald..


  • #34   30. maj 2010 Jeg kender det også godt med at det er dyrt at tage ud til alle de stævner, men heldigvis er der mange stævner i vores område her om sommeren.
    Nu skal vi så til Wilhelmsborg og starte om en måned og det bliver dyrt.
    Vi skal heldigvis ikke give noget i startgebyr og en boks for 2 overnatninger koster 200 kr.
    Så kommer der armbånd til hver person der koster 150 kr., transport som koster 1200 kr tur/retur.
    Overnatninger tager vi telt med, men så kommer der også mad, samt transporten af os selv derover smiley
    Det løber også hurtigt op i et par tusinde kr.

    Næste måned står den på Copenhagen Horse Show, hvor en boks koster 1600 kr. også kommeer alle de andre ting oveni.


Kommentér på:
Bare jeg var rig.. stævne

Annonce