{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Forsikring? Pris? {{forumTopicSubject}}

nogen der cirka ved hvad det der forsikring går ud på og hvad det koster? Er det overhovedet nødvendigt ?
Kan ikke finde noget om det nogen steder .. Måske nogle har et link? Det drejer sig om en blandningpony på 135 som skal bruges som allroundhest. Ikke til stævner smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring? Pris?
  • #1   30. maj 2010 Hvad for noget forsikring tænker du på? Den lovpligtige ansvars? For ja - den er nødvendig.. Men kan oftest dækkes af almindelig indbo-forsikring.

Så er der liv og uanvendelighed, som jeg har, der forsikrer du hesten for et givent beløb. og dør hesten så eller bliver erklæret uanvendelig til f.eks. ridning, får du forsikringssummen. Min er forsikret for 20.000

Der er desuden sygeforsikring, som jeg synes er utrolig vigtig, som dækker en del af dyrlægeregningerne. Min dækker nu 80% af mine regninger.

Jeg giver omkring 2400 om året for dette i Dansk Hesteforsikring, men der bliver lavet nye vilkår pr. 1 januar, så der skifter jeg nok til First Horse.

• #2   30. maj 2010 Mette M

Mange tak for dit svar!
    Den der liv og uanvendelighed er ikke så vigtig .. Hesten er ikke så meget værd (8000) så det er ikke fordi jeg ville miste så meget penge-mæssigt hvis der skete noget.
    Sygeforsikringen tror jeg godt jeg kan bruge men hvor dyr er den ? (;
    og så ansvarsforsikringen .. Den kender jeg godt, men har også hørt at den stort set intet koster smiley

• #3   30. maj 2010 Nej, ansvarsforsikringen er ikke dyr.. smiley
    Kan se du er 14, så skal hesten bare indskrives under dine forældres indboforsikring - mange steder koster det faktisk ikke ekstra eller kun meget lidt..

Mht. til sygeforsikring synes jeg det er et godt valg, hvis du opretter dette. Det ville være så ærgeligt at aflive hesten, fordi man ikke har råd til en dyr behandling eller operation - det er man jo så sikret mod.

First horse har ret fornuftige priser, synes jeg, og så er der ikke selvrisiko på dyrlægeregningerne.

Du kan se en prisliste her:
    (link fjernet)

Der kan du også regne ud, hvad forsikringen for din hest kommer til at koste i alt. Så vidt jeg husker er der i firsthorse en obligatorisk ansvarsforsikring med, som koster 100 kr,,

Jeg kan sagtens hjælpe dig med at regne ud, hvis du gerne vil have det.. smiley

• #4   30. maj 2010 Mette M

Mange tak det vil jeg meget gerne have! smiley
    Altså hun skal jo faktisk bare bruges som hyggehest ikke til stævner og sådan smiley
    Forstod ikke helt hvad alle de der procenter betød? smiley

• #5   30. maj 2010 Okay, jamen det gør jeg da bare så - jeg sad lige og regnede det hele ud for mig egen hest nemlig, så jeg har det lige i fingrene.. smiley

Jeg tror man skal have livsforsikring, hvis man skal have sygeforsikring..
    Skal hesten forsikres for 8000 så?
    Er det en pony? (race?)

• #6   30. maj 2010 Hov, og hvor gammel er hesten? Hesten må jo heller ikke have nogle skader.. Der skal laves en undersøgelse af hesten, inden forsikringen tegnes. Men hvis det er en du skal ud og købe, tror jeg handelsundersøgelsen gælder..

• #7   30. maj 2010 det er en blandningspony på 11 år ... Har redet den i 6 mdr. nu og så hvidt jeg ved har den ingen skader, handelsundersøgelse ville jeg ikke synes var nødvendigt, når nu jeg har redet på den så længe? Men hvad koster den der undersøgelse? for så vidt jeg ved koster en handelsundersøgelse omkirig 1500 kr. Det er jo egentlig ikke så galt ...

• #8   30. maj 2010 hvis den er forsikret for 8000 betyder det så at man får dem hvis hesten dør?

• #9   30. maj 2010 Det er en jeg ska købe smiley

• #10   30. maj 2010 Forsikringen ville så for dig koste:
    280 for livsforsikring (som er nødvendig for sygeforsikring)
    1400 for sygeforsikring
    100 for ansvarsforsikring

så altså 1780 kr om året. Hvilket selvfølgelig også er en slags penge, men de kan hurtigt tjenes ind på dyrlægeregninger, hvis man er uheldig, her taler jeg af erfaring.. smiley

Jeg er faktisk lige blevet i tvivl om, om en dyrlægeundersøgelse overhovedet er nødvendig, når det ikke er en større forsikringssum..
    (link fjernet)

Men du kan da prøve og ringe eller maile til dem og spørge, hvis det er.. smiley

• #11   30. maj 2010 Og ja - hvis den er livsforsikret for 8000, får du det ved dødsfald.. smiley

• #12   30. maj 2010 Mette M

Tusind tusind tak for hjælpen ! smiley Det var meget brugbart smiley

Mine forældre ska lige finde ud af om jeg overhovedet må få hest (Pinefuld ventetid :D) og så hvis jeg må så tager jeg det lige derfra smiley

• #13   30. maj 2010 Det er ikke et problem at forsikre en hest uden stamtavle vel?

• #14   30. maj 2010 Det var så lidt!
    Jeg krydser fingre for dig.. smiley
    Nej, det er overhovedet ikke et problem, min er også uden tavle.. smiley

• #15   30. maj 2010 okadoka smiley hehe
    Men er ikke engang sikker på hun har et pas, ved det er lovpligtigt men tror ikke hun har det alligevel ? Hvad sker der ved det? smiley

• #16   30. maj 2010 Hmm, ja - det kan jeg desværre ikke lige umiddelbart svare på.. Men så vidt jeg ved, er det ikke ret dyrt og besværligt at få lavet, uden jeg er sikker..

• #17   30. maj 2010 hehe okay, men tak alligevel smiley

• #18   30. maj 2010 Kan kun anbefale en sygeforsikring! Der kan hurtigt ske uventede ting når man har hest og den dækker også halthedsundersøgelser og lignende..

Ang valg af forsikringsselskab, så tjek dem i har jeres andre forsikringer hos, tit så kan de lave et godt tilbud..

Jeg bruger alm. brand., dem er jeg glade for..

Kommentér på:
Forsikring? Pris?

Annonce