{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Ang hollandske papir {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der kan hjælpe??
Har købt en hollandsk sportspony og i følge hendes stamtavle er kun stillet til kåring som 3 årige, der er klistermærker som lyder " stamboekmerrie nrps" og " stermerrie" hvad betyder disse og hvis jeg skulle trække et føl på hende skal hun så kåres herhjemme?? Håber der er nogen derude der ved noget om det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang hollandske papir
  • #1   16. jun 2010 "Stermerrie" betyder "sterhoppe" hvilket er en kåringsbetegnelse -en ganske god én endda

• #2   16. jun 2010 Ja det betyder at hun er kåret, optaget i stambogen og endda er kåret ster, hvilket er ret godt smiley

• #3   16. jun 2010 Tak for de hurtige svar. Nu har jeg lige søgt på landscentret for heste, kunne ikke finde min hoppe kun hendes far, men da jeg så kiggede under hans afkom var hun der heller ikke. Burde hun ikke være registreret under hans afkom?

• #4   16. jun 2010 Du skal have hende registreret først. Du har garenteret ikke fået hende registreret i Danmark ?
    Jeg er enmlig selv igang med og få min hollandske hoppe reg. i danmark så vi kan komme til stævner.
    I holland er der ikke mange, som laver ejersertifikat på deres heste når de skal sælges, så det er en træls process som jeg er igang med nu for at kunne få hende reg. i danmark.
    Men hende kan du heller ikke finde noget på overhoevdet inde på landscenteret.
    Men nu har de registreret hende i Holland (Så langt er de da heldigvis nået) Så nu kan man da finde hende som afkom på nettet.
    Det kunne man ikke før, hvis man søgte efter hendes familie. Der "Fandtes" hun nærmest ikke.
    Så kan forestille mig, at det er det samme med din.

• #5   16. jun 2010 Hej Pixies L nej jeg har ikke fået reg hende i dk, købte hende i fredags. men tænke nu hvor hun er kåret i holland må hun vel være reg der eller det skal man måske ikke renge med.

• #6   16. jun 2010 det skal du desværre ikke regne med smiley Min skulle også gerne være kåret og har fin stamtavle og det hele, så den burde også være registreret da den har gået stævne hest fra den var 4 dernede. Både i Holland og lidt i england, men nej. Den er heller ikke. Så det er jeg igang med nu.

• #7   16. jun 2010 Skal man henvende sig til stamborgkontoret i holland for at få informationer om dette eller hvor i du igang med det henne??

• #8   16. jun 2010 har et skema du skal udfylde samt sende pas, osv til holland og skrive hvad du beder om.
    Men det kommer også an på, har du fået ejersertifikat med til den ?

• #9   16. jun 2010 Nej jeg har kun den kontrakt sælge og jeg har underskrevet.

• #10   16. jun 2010 okey. Har du pas på den ?

• #11   16. jun 2010 Henriette P: For at få den oprettet hos landscentret, sender du bare passet ind, og skriver at du gerne vil have hende oprettet i hestedata med stamtavle.
    Så opretter de hende og sender dig en regning ,)
    Og hvis du sender kopi af købskontrakten med, kan du jo lige få hende ejerskiftet ved samme lejlighed smiley
    Det skal jo alligevel gøres indenfor 30 dage ifølge de nye regler smiley

• #12   16. jun 2010 Anna F:
    Hun kan ikke få den registreret og oprettet når hun ingen ejersertifikat.. Sådan er reglerne herhjemme i danmark. Det prøvede jeg nemlig men fik afslag. En købskontrakt er ikke nok. Du skal have et ejersertifikat fra den som solgte dig hesten. Hvis det er bortkommen skal du finde ud af, hvem der sidst har haft et ejer sertifikat på hesten, som så skal lave et nyt, ellers skal du sende papir til Holland og søge efter det..

Du SKAL bruge ejersertifikat ved udenlandske heste.

• #13   16. jun 2010 © Pixies L: Nu har jeg selv købt to heste i Holland, og der har du ingen ejercertifikater. Så jeg sendte bare passene og fik dem ejerskiftet.
    Min anden hoppe Zilver er købt i DK men importeret fra Holland som 1 års. Hun har derfor heller intet ejercertifikat, og her sendte jeg bare passet og en kvittering for køb, og fik hende ejerskiftet.

Vi har også købt danskfødte heste tilbage hvor ejercertifikatet var bortkommet, og der fik vi bare udskrevet nyt ejercertifikat.

Så jo, det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #14   16. jun 2010 Fra landscentrets hjemmeside:

"Senest 30 dage efter at en hest er handlet, skal den ejerskiftes ved indsendelse af originalt ejercertifikat eller, hvis ejercertifikat ikke er udstedt, hestepas. Relevante underskrifter fra sælger(-e) og køber(-e) skal forefindes ved anmodning om ejerskifte."

• #15   16. jun 2010 Altså jeg kan jo kun sige, hvad jeg selv fik afvide da jeg sendte mine papir ind samt ringede til deres stambogskontor.
    De vil have, at du har det originale ejersertifikat.
    Jeg har vræet nød til og sende pas, papir, kopi af købskontrakt, ansøgningsskema, hårprøve og billeder af min hest til Holland, da jeg blot bare skal have lavet et nyt ejersertifikat, da vi ikke ved, hvem der har det sertifikat.
    Først sendte jeg ansøgning, papir osv derned. En dag blev jeg ringet op, at jeg også skulle sende en hårprøve og billeder ned, da de skal have DNA testet hesten, om det nu er den rigtige.
    Nu venter jeg så på at få det tilbage.

• #16   16. jun 2010 © Pixies L: Hmmm så tror jeg du har fået fat i en der ikke har så meget styr på det derinde. Jeg har ihvertfald ingen problemer haft smiley

Er hesten med pas og fuld stamtavle? Hvilken race/hvilket avlsforbund?

• #17   16. jun 2010 Ja. Hun har pas og er hollandsk varmblod (KWPN)
    Men hvor lang tid siden er det, at du har indregistreret dine hollændere ? Der kom jo ny lov fra i år ang. ejersertifikater fra andre lande.

• #18   16. jun 2010 Det var sidste år smiley

• #19   16. jun 2010 ahh okey smiley Så er det nok der forskellen er hehe.
    Jeg troede nemlig også, at det bare var lige til og ordne. Så jeg sendte da papirene ind, men dem fik jeg da lige tilbage. Så ringede jeg ind hvor de også fortalte mig, at jeg skulle gennem holland :S
    Kan hilse og sige, at det kan være en træls tur. Venter stadig på, at få mit pas og det nye ejersertifikat tilbage.
    Heldigvis kan jeg da se, at der er sket lidt, da hun er blevet oprettet på de hollandske stambogshjemmesider smiley
    Men nu vil jeg da gerne have det tilbage, da jeg jo også skal indsende det til Danmark.
    Hun skulle have været til kåring i denne månede, men det har jeg opgivet.

• #20   17. jun 2010 Jeg har os lige købt en hollandsk hoppe, og har passet, hvor i den tidligere i DK står reg som ejer. Kan jeg blot sende det til landskontoret, og så få lavet pas på hende, og ejerskifte? Eller skal jeg også igennem holland?

• #21   17. jun 2010 ja så kan du bare sende ind smiley
    Så har den tidlige ejer jo haft hesten registreret i danmark.

• #22   17. jun 2010 © Pixies L: Tror måske forskellen ligger i at vi har en avlsforening for shetlandsponyer i Danmark, og det har de ikke for Hollandsk Varmblod.
    Vores avlsforening er jo forbundet til den Hollandske via Mother Stud i England.

• #23   17. jun 2010 Ok super, det havde hun nemlig undersøgt, og fået nej til. Hvilket for mig er uforståeligt efter som hun er reg. som ejer, hesten har tavle, er brændemærket og chippet.
    Så skulle da undre mig om man skulle igennem Holland. - Jeg har lige sendt en mail til Landkontoret, så er spændt på hvad de svarer.

Skal jeg sende en kopi af købskontrakten med, når jeg kun har det lilla pas? Jeg har ikke en ejerskifte erklæring?

• #24   18. jun 2010 Ja så skal du sende en kopi med. Så har du jo enlig ellers ikke noget der beviser, at hesten er din. Så altid sende kopi af købskontrakt med smiley

• #25   18. jun 2010 Har kun hendes stamtavle og vacc bog samt en købskontrakt. Kan jeg så godt få pas til hende herhjemme eller skal man gå gennem holland???

• #26   21. jun 2010 Jeg skal åbenbart i gennem det hollandske forbund for at få medicinsider i passet. Det er simpelthen så dybt godnat, jeg hader landscenteret. De er simpelthen så ukompentente, og umulige at drive et fornuftigt svar ud af.
    De vil jo tjekke chipnummeret, og undersøge hvor hesten er registreret, så siger jeg at det jo passer ikke, for så havde de jo opdaget at min anden hest var en traver, og at den ikke skulle have pas igennem dem.!! Så blev hun sur og fornærmet, og sagde at jeg sku kontakte holland - tak for lort.!!

• #27   21. jun 2010 ja sådan er det desværre smiley
    Medicinsider, forsvundet pas og nyt ejersertifikat skal gøres gennem holland smiley
    Sig til hvis du har brug for hjælp med det. Har jo lige vræet det hele igennem smiley

• #28   21. jun 2010 Jeg har sendt en mail til KWPN, men vil gerne have hjælp til hvordan jeg gør det.
    Har du både hesten registreret din i DK og Holland?

Det sagde hende ved landscenteret at jeg skulle, hvis jeg sku starte stævner?

• #29   21. jun 2010 God ide. De tager ca 4-7 dage om og svare.
    Min er ikke nået og blive reg. i DK endnu, for skal jo have ejersertifikatet først, hvilket jo er det, som jeg venter på og modtage. Hun er nu blevet reg. i Holland da jeg sendte hendes papir og pas derned. Så nu mangler jeg bare, at få passet og papirene hjem igen, så hun kan blive reg. i Danmark.

• #30   21. jun 2010 Jøsses et cirkus altså... Har haft smed i dag, og han sagde at jeg sku tale med chefen for landscenteret, - han sku være mere medgørlig, - så det vil jeg prøve i morgen....

• #31   22. jun 2010 Nå, har talt med chefen ved Landscentret, endelig en person man kan føre en ordentlig samtale med ;o)) - Men så længe passet er Hollandsk, skal det ændres i Holland, uanset hvor meget jeg brokker mig ;oD

Pixies - tror du det er muligt at scanne passet ind og købskontrakten, og maile det til dem? - Så man ikke risikerer at miste papirerne/passet når det sendes frem og tilbage?

• #32   22. jun 2010 Nej smiley Det kan man desværre ikke.
    De skal have det originale pas og faktisk også de originale papir.
    Det står der på det skema, som jeg har herhjemme, hvilket jeg skulle udfylde for at få nyt ejersertifikat.
    Men du skal sende original med smiley

• #33   22. jun 2010 Hvor får man det skema med ejerskifte? Hvis jeg sender en kopi af købskontrakten med, så må det da være nok?

• #34   22. jun 2010 Jeg har skema liggende her på computeren i adobe fil. så printer du det bare ud og skriver hvad du skal have lavet, hvorfor, hvordan, hvilken hest osv. og sender det til adressen der står i dokumentet.
    men hvis du har en mail eller andet kan jeg sende det til dig.

• #35   22. jun 2010 jeg ved faktisk ikke, om det er på deres hjemmeside. Jeg fik det tilsendt af en fra landscenteret i Holland smiley

• #36   22. jun 2010 Jeg er ihvertfald kommet i kontakt med dem nu, - så mon ikke det lykkes at få noget sat i gang nu..

• #37   22. jun 2010 Så kom jeg i kontakt med det hollandske stambogskontor og de kunne oplyse at hun har et pas og er chippet. Samtidet sagde hun havde fået føl i 99. Så det næste må jo være at få en dyrlæge ud og aflæse chippen, så jeg kan sende det til holland så kan det være jeg snart kan få det pas.

• #38   23. jun 2010 Jeg har så fået en mail fra stambogskontoret om at jeg kan indesende passet samt kopi af købskontrakten, og så vil de ejerskifte hende, og vedlægge et "ekstra pas" med medicinsiderne, så de to pas skal følges ad altid...... Hmmm - prøv lige at tal om modstridende oplysninger!!!!

Så nu har jeg vedlagt mailen, og sender passet til dem. Så er jeg spændt på hvad der sker ;oD

Kommentér på:
Ang hollandske papir

Annonce