{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Bule under maven?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.. smiley Da jeg kom ud til mine heste idag, ser jeg at min ene hoppe er hævet der ved navlen også ned til yveret.. ?? Har ikke set sådan en hævelse før lige der, men kunne se der sad fluer i det, så mit gæt var at der nok har siddet en tæge eller et andet dyr har bidt hende der..

Jeg smurte det med noget alovera, som skulle lindre mod kløe, som jeg lånte at min veninde, og da jeg smurte hende ind i det, kunne man se at hun virkelig nød det.. Så tænkte det nok er noget der klør på hende..

Men er der nogen af jer herinde, der har oplevet det??

Vh stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule under maven??
  • #1   17. jun 2010 Nej det har jeg ikke s: men min hest får nogle gange 'muskelbuler' xD
    Måske var det hævet, ja, da hun nød det da du smurte hende for det alovera afkøler oss tit [:


  • #2   17. jun 2010 okay, jeg tror ikke det er en muskel bule, hun plejer aldrig at have noget derunder.. Men jeg syntes det ligner at der har siddet et eller andet i det.. Men kunne ikke se om der skulle sidde en tæge eller noget i det..

    Men ja alovera er godt til mange ting.. smiley


  • #3   17. jun 2010 Det lyder meget som yverbetændelse! Ville få en dyrlæge til at tjekke op på det, yverbetændelse er bstemt ikke noget man skal tage chancer med..

    Min ene islænder hoppe havde yverbetændelse for en lille måned siden, hun havde samme bule som du beskriver..


  • #4   17. jun 2010 Veo. Også når det jeg kan se det kommer fra navlen, og går ned mod yveret.. ??

  • #5   17. jun 2010 Hmm altså hvordan kommer fra navlen?

    Min havde en hård bule fra højre side af yveret op til omkring navlen, man kunne ikke se noget på selve yveret. Prøv at malk hende, mælken skal være helt klar, hvis den er "komælke-hvid" eller gullig, er det helt sikkert yverbetændelse..


  • #6   17. jun 2010 Der sidder sådanen bule ved navlen, som ikke er hård at trykke på, med blød, og som går ned af mod yveret.. Men kan en 3 års godt få yver betændelse.. ?? Hun er jo ikke ifol eller nogen ting..

  • #9   17. jun 2010 Malene. Den ene kunne godt være sådan en kugle, men ikke det andet.. det som om at hævelsen går ned af mod yveret.. Ville heller ikke mene det er yverbetændelse, da det ikke er der sælve bulen sidder.. ??



Kommentér på:
Bule under maven??

Annonce