{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

ridning / uddannelse af islænder??? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen smiley
Jeg har hele mit liv redet dressur på varmblodsheste smiley det er nu ved at være to år siden jeg har redet sidst smiley men nu står min mor så og har købt en islænder hoppe med føl ved siden smiley
En rigtig dejlig hest, total cool i hovedet smiley
Jeg har nu sagt ja til at ride hende for min mor, da jeg ikke har tid til at have en varmblodshest, er dette en super mulighed for mig for at komme lidt ud på en firbenet, og kan faktisk se lidt muligheder i denne hest, så det ikke "bare" bliver en tur i skoven.

Den er redet ½ år inden den gik på "barsel" og nu skal jeg så træne videre med den smiley
vi har selv skov, så det er her træningen kommer til at foregå smiley
Jeg kan jo sagtens ride hende som en varmblods, altså angående smidighed, lydighed for schenkler, tøjle osv, halve og hele parader , men er der noget der er vigtigt at tænke på med en islænder???

Planen er at jeg skal ride grundridningen i hende, så hun kommer i god form, og så skal hun sendes til en professionel som skal gangsætte hende smiley

Men kom glad med råd, da dette er lidt af en udfordring for mig smiley

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning / uddannelse af islænder???
  • #1   17. jun 2010 Tølt: korte tøljer og læn dig godt tilbage (vægten skal ligge bagerst i sædet, hvis du forstår)
    Trav: Løse tøljer og læn dig frem (vægten skal ligge forrest i sædet)

    - Sådan har jeg i hvert fald lært det. Håber du kan forstå det ^^


  • #2   17. jun 2010 forstår godt hvad du mener smiley
    Men jeg vil ikke begi mig ud i noget tølt, er bange for at ødelægge noget smiley det er mere det helt basale, om der er på nogen punkter hvor man skal ride en islænder anderledes end en DV, det er mere det jeg søger svar til smiley

    Men ellers tak smiley


  • #3   17. jun 2010 Ja..trav foregår uden letridning på islænder :o) Det er fra en der har arbejdet med heste på Island i 2 år :o)
    Ellers vil jeg sige grundridningen stort set er det samme.


  • #4   17. jun 2010 Som du selv siger, så lad være med at pille ved tølten før hesten er blevet gangsat, for det er ikke så ligetil. Bare hold dig til det du kender, så kan du ikke gøre noget forkert smiley Almindelig dressur er også grundridningen hos en islandsk hest smiley

    Når nu hesten er ved at være færdig med at blive gangsat, ville det jo være rigtig godt hvis du kunne få noget undervisning af hende/ham der har trænet den.


  • #5   18. jun 2010 okay smiley tak for svar smiley

Kommentér på:
ridning / uddannelse af islænder???

Annonce