{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Hestehøjde...? {{forumTopicSubject}}

Da min hest devsærre er aflivet søger jeg nu ny hest... Jeg vil gerne have en lidt mindre hest end min gamle da den lige var høj nok... Jeg er dog blevet tilbudt en super lækker 3-års som er 166 og rimelig udvokset, men tager formentlig et par cm mere...

Nu er spørgsmålet så... Synes i jeg skal lede videre eller satse på den ikke vokser så meget... Se evt. billede af mine gamle og jeg... Hun var ca. 170 cm

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=120076

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestehøjde...?
  • #1   23. jun 2010 Det da en træls ting med din hest, R.i.p .

Jeg synes ellers højden ser fin ud, men jeg er selv til en lidt højere heste for ikke at se for stor ud.

Men det kommer jo også an på hvordan den er at arbejde med. er den lidt "varm" er det ikke altid rart at føle sig lille smiley

• #2   23. jun 2010 Min hest er ca. vokset 10 cm fra 165 til 175 fra 4 til 8 år smiley Hun er bare blevet kæmpe smiley Og hun så endda ret harmonisk ud da jeg fik hende (billederne på hendes profil, som desværre til hendes uretfærdighed aldrig er blevet opdateret), men selvom jeg selv kun er 158 cm virker hun slet ikke stor og det fungerer fint - så prøv da hesten og hvis I passer sammen i temperament, så skal højden da ikke være afgørende.

Men jeg synes nu også, at du passede fint i højde til din gamle hest, som du linker til?

• #3   23. jun 2010 Ja men hesten er endnu ikke tilredet så ved ikke hvordan den vil være at ride...
    Var rigtig tryg ved min gamle dejlige hoppe (hun voksede 4 cm fra hun var 4 til hun blev 5)... Fra jorden var hun også sød omvendt meget stor (specielt de par gange hun rejste sig helt, mens hun stod stille)

Synes bare det er meget svært at finde en lille hest med en stor gang:)

• #4   23. jun 2010 Jeg synes nu den på 170 ser meget passende ud i højden. Den må ikke være særlig meget mindre i hvert fald, så synes den ¨på 3 år lyder meget fornuftig, da den jeg højst sandsynlig vokser over de 166 smiley

Men det er selvfølgelig helt op til dig selv smiley

• #5   23. jun 2010 CharDotte x D: Hold fast det var meget... Vil bare så nødig ligne en lille loppe der er blevet placeret ovenpå hesten i stedet for at danne en enkelt enhed.

• #6   23. jun 2010 Tja men skulle trække en venindes hest første gang til stævne (den er 154) og da den skabte sig ku jeg nærmest kun grine fordi man havde det hele under kontrol. Da min egen stod skadet og sku til og fra fold var det altså ikke sjovt med en hest på 170 der rejste sig, pustede sig op osv... Men skal jo selvfølgelig heller ikke vurdere en evt. sakdesperiode... Der er alle jo skøre! Men det er den eneste gang højden har generet mig..

• #7   23. jun 2010 Hvad er sigøjnermålet?

• #8   23. jun 2010 Hehe, ja, jeg havde egentlig heller ikke opdaget det, før vi kom til at tænke over, at min far ikke kunne kigge over manken mere smiley Så måtte der jo stangmål på smiley Det er helt vildt.. smiley

Tror nu det kommer til at se fint ud med jer smiley Altså jeg ser ikke lille ud til min kæmpe hest og jeg er jo som sagt ikke ret stor og ville som udgangspunkt ikke have en over 165 smiley Nu ville jeg ikke bytte Cherie for verden smiley

• #9   23. jun 2010 Hmm så sku man måske overveje det:)

• #10   23. jun 2010 Fjalladís smiley *:
    Ud fra billederne på din profil ser det nu også ud til at der mangler en del centimeter endnu smiley Så det bliver nok ikke rent galt - det er bare træls med tilridningen, for npr den er så sent udvokset bliver man jo nødt til at stille det på standby til den nærmer sig det endelige mål smiley

Cecilie... !
    Cherie ville IKKE gå i trailer, da vi fik hende og gik fuldstændig i baglås også med hms og stillede sig på bagben - og ja, det er voldsomt med så stor en hest. Jeg valgte simpelthen med det samme at bruge hingstekæde og når hun så gik på bagben hev/hang jeg mig indtil hun kom ned igen og fik helt fri, så der intet træk var i hende.. Så var det pjat færdig og hun gik lige i trailer - det var simpelthen for at prøve kræfter af.. Og ja, det var en "voldsom" løsning at ty til så hurtig, men jeg synes også bare, at det var for voldsomt, når hun stejlede, men det kan løses - og jeg synes egentlig slet ikke hun er stor, når man kan håndtere til - og på den anden side, at man lige så lidt holde en på 160 som en på 175...

• #11   23. jun 2010 Cecilie... !
    Der mangler nok lidt endnu smiley Men hold op et glansbillede! Hun/han? er vel nok en skønhed.

• #12   23. jun 2010 CharDotte x D: Ja det er rigtigt... Dejligt det hjalp.. SÅ længe det bare er afprøvning af grænser, skal grænsen sgu sættes!!! Mange herinde der nok er uenige;) Men jeg tror faktisk at jeg vil prøve at se den med åbent sind..:) Var ellers lidt skeptisk... Men men jeg skal jo heller ikke måle den udfra at den evt. stejler;) For som du selv sig, så bliver alle heste sgu store:)

• #14   24. jun 2010 Tak alle sammen, jeg vil tjekke den ud med åbent sind:)

Kommentér på:
Hestehøjde...?

Annonce