{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Hvor meget sadelvip kan opstoppes? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med find ny sadel-mareridt. Jeg har haft sadelmagere ude uden held og det begynder efterhånden at blive lidt dyrt -især fordi her ikke lige er overrendt af sadelmagere her på Fyn. Så nu er jeg i gang med at udse mig nogle selv. Jeg synes dog at alle sadler jeg har prøvet på ham vipper bagtil. Og jeg har prøvet forskellige bomstørrelser og problemet er det samme. Men hvor meget vip kan en sadelmager evt ændre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget sadelvip kan opstoppes?
  • #1   24. jun 2010 Så sadlen vipper op bagtil? Det betyder jo at kopjernet er for bredt.

• #2   24. jun 2010 Har du prøvet Kit Hansen? Hun kører til Fyn ind imellem og er super dygtig. www.hestens-sadelmager.dk

• #3   24. jun 2010 Det må da være en dårlig sadelmager du har haft ude, hvis han ikke har kunnet dig nogen råd om den sadel du har købt, eller tilbyde dig en ny sadel eller i det mindste give dig råd om en ny sadel!

MEn ja, vil også sig at den er for bred for til..
    Det problem har jeg også haft med min..
    Der havde jeg en sadelmager ude, han omstoppede den sadel jeg havde købt (eller som jeg havde på prøve, skulle jo lige se om den overhovedet havde en chance for at kunne passe hesten, før jeg købte den), og den passer bare perfekt nu...

Men gav han dig ingen ide om, hvad din hest skal have? Medium, bred, eller smal??

• #4   24. jun 2010 Nej kun at den jeg havde var for smal -og nu har jeg prøvet nummeret større og den vipper på bagtil. Har også prøvet en anden slags saddel med smallere bom men den trykkede på hver side af manen og vippede stadig bagtil. Argh, er ved at blive sindsyg over det. Og har altså ikke råd til at give 600kr for en sadelmager der kommer ud og konstaterer at intet passer.

Jeg tænker så om bommen passer i bredden men han bare er så sammenfalden/muskelfattig i rygmuskulaturen at den vil vippe der uanset indtil der bliver stoppet noget mere uld i...

Har ikke mulighed for at køre hesten ud og prøve.

• #5   24. jun 2010 Tror den er for smal bagtil.

• #6   24. jun 2010 Hvis den er for smal bagtil, så ligger den jo stadigvæk på ryggen.

• #7   24. jun 2010 Nej selvf er det ikke kun forest sadlen skal passe. Det er der jo ingen der siger!
    Trådstarter siger at sadlen vipper, så kan den jo ikke være for smal bagtil.
    Vi er helt enige, er sadlen for smal i kammeret, så vil den nærmest svære på ryggen af hesten, men den vil stadigvæk have kontakt med ryggen.

• #8   24. jun 2010 ...For smal i kammeret eventuel pga for stor stopning...

• #9   24. jun 2010 Der er meget forskel på, hvordan puderne er vinklet bagtil. Hvis hesten er forholdsvis flad/rund og puderne sidder skråt, vil sadlen vippe selvom det er bredde i kammeret. Så skal der mere flade og brede puder til for det kan ligge godt på hesten. Der ud over kan den komme til at vippe hvis den ikke ligger i ballance. Den vipper garanteret ned fortil.
    Vil stadig holde på det er en god ide med en sadelmager selv om det er dyrt. Det er endnu dyrere at skulle have kiropraktor på om et halvt år....

• #10   24. jun 2010 Problemet er at jeg ikke kan køre med ham så at troppe op ved en sadelmager duer ikke. Jeg skal også have en sadelmager med inde over men vil gerne have en sadel med inden som jeg føler passer til både mig og hesten inden for rimelighedens grænser. Lige pt er jeg total sadelløs da min gamle sadle blev kasseret og nu er solgt. Ville bare gerne kunne nøjes med én gang sadelmager mere!

• #11   24. jun 2010 Syntes altså du skal prøve Kit som jeg har skrevet længere oppe. Hun er vanvittig dygtig og plejer at kunne finde en løsning.

Kommentér på:
Hvor meget sadelvip kan opstoppes?

Annonce