{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

STRØELSE i nord og midt jylland???? {{forumTopicSubject}}

Hej HGer

Jeg vil gerne vide hvad i bruger som strøelse og hvor i får det fra.

har siddet og søgt og søgt men kan ikke finde en forhandler på snittet raps i det sydlige nordjylland eller det nordlige midtjylland.

håber nogle her kan hjælpe, enten med en rapsstrøelse forhandler eller med idéer til andet strøelse.
prisen har en betydning men tilgengæld behøves det ikke være fuldkomment støvfrit, for stalden er meget luftig og har højt til loftet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STRØELSE i nord og midt jylland????
  • #1   24. jun 2010 hva med LH foder?? har de ikke det strøgelse du søger??

• #2   24. jun 2010 Hej PIO

har fundet deres hjemmeside men kan ikke lige se hvilke produkter de har. Sabro er også lige lovlig lang for mig at køre, hvis jeg skal hente selv. tror det er 80 km

men tak for svar smiley

• #3   24. jun 2010 Træpiller....Billigt, godt for luftveje og hovene...nemt at muge, minimal mødding, dejligt staldmiljø!

• #4   24. jun 2010 de har alt og kan os skaffe det, men kan godt se 80 km er ALT for langt at køre...

men der må da være en foderstof nær dig??

• #5   24. jun 2010 Hvis jeg var dig, ville jeg benytte træpiller - uden tvivl - til enhver tid!
    Det har simpelthen alt hvad man har brug for - og så er det supernemt at muge.

• #6   24. jun 2010 har ikke tænkt på træpiller andet end at have en ide om at det ikke var sundt for hovene, men det er så bare min ubegrundet ide.
    men hvor køber i dem og kan nogle nævne prisleje?
    evt. en artikel jeg kan læse om træpiller?

takker meget for jeres hjælp og kommentarer smiley :) smiley

• #7   24. jun 2010 M.P: Træpiller er tværtimod super godt for hovene....Det holder dem tørre og rene, ingen ammoniak eller fugt... Bunden er tilpas hård/blød, så deres sener har godt af det...
    Hvis du sørger for at lave en tyk nok startbund, så kræver det ikke andet end at fjerne klatter hver dag og så fylder du en pose på hver/hveranden uge...Tissepletter kan du også tage hvis du vil, men det er ikke nødvendigt, bunden kan fjernes 1 gang om året eller halvårligt..... Når du har fjernet klatter, river du lige det øverste toplag, så det er jævnt og pænt...Det tager ingen tid at have træpilleboks =)

Det er "dyrt" at starte en træpilleboks op, men efterfølgende koster det nærmest ingenting...Bare husk at bunden skal være tyk til at starte med =)

Du kan google træpiller til heste, og få en masse info og priser....

• #8   25. jun 2010 Tak for det jeanette smiley

jeg tror mine forbehold kommer fra at jeg kan forestille mig at træpillers ph værdi (eller surhedsgrad eller hvad det nu er) ikke matcher med hestenes hove.
    men det er som sagt kun noget jeg forestiller mig, og jeg tager helt sikkert fejl. smiley

• #9   25. jun 2010 MP: Selv tak da.... Jeg kan kun sige at dem jeg kender og mig selv inklusive, har heste med super hove efter de kom på træpiller... Det giver virkelig basis for en sund hov og minus sur stråle eller mug =)

• #10   25. jun 2010 træpiller - smuld - fra Hjaltelin agro

Kommentér på:
STRØELSE i nord og midt jylland????

Annonce