{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Bidskiver. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley
Jeg kom til og læse et gaaamelt indlæg ang. bidskriver, og snakkede med en veninde om det idag hvor vi blev uegnige smiley Så nu skal jeg simpelthen høre, da jeg heller aldrig selv har haft prøvet bidringe og enlig også har undret mig lidt, over hvilken virkning de har.

Bidskriver sætter man normalt på et bid med løse bidringe for, at det ikke napper hesten i munden.

Men ..

Man siger jo også at et Muffebid ikke napper hesten i munden, men jeg har da stadig set en hest med sår fra muffebid. Godt nok var det så også ekstremt tynd.

Men hvad er jeres mening.

Skal man så vælge muffebid eller alm. bid med bidskiver ? Hvad er mest effektiv smiley
Begrund gerne jeres svar hvis i kan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidskiver.
  • #1   25. jun 2010 jeg har altid hørt at de der bidskiver er så hesten ikke tager tungen ud hvis den oplever smerte fra bidet. jeg ville bruge et tredelt muffebid. Alle bid kan give sår hvis man ikke bruger det korrekt, bidet er ikke hårdere end den hold der holder det, så tag i bidet med omtanke.

• #2   25. jun 2010 Jeg brugte bidskiverne 1 gang, og så havde min hoppe sår i mundvigen fordi de gnavede smiley Min ide med dem var at biddet lå mere stabilt og ikke kunne glide igennem. Det var en dåårlig ide smiley Valgte så bidløs på hende fordi jeg kunne se hun var utilpas ved at få biddet i munden (det har nok været meget normalt, da hun kun var 4-5 år og det var første gang hun fik det i munden men valgte bare at droppe det ) Så har aldrig prøvet muffebid..

Men kommer aldrig til at bruge bidskiverne igen, syntes det var noget bæ smiley

• #3   25. jun 2010 min søster prøvede det på hendes pony men hun fik også gnavesår af dem fordi de blev meget fugtige og derved fik hun sår.

men hende der har min gamle pony rider med dem og der fungere det fint.

• #4   25. jun 2010 dejligt og høre forskellige meninger og argumenter smiley

• #5   25. jun 2010 Jeg har brugt bidskiver fordi jeg havde et bid som var lidt for stort, så derfor puttede jeg bidskiver på så bidringene ikke skulle gnave.

Men normalt bruger jeg det ikke, man skal bare sørger for at vaske bidet grundigt så bør det ikke gnave - vis det vel og mærke passer ordenligt

• #6   25. jun 2010 jeg bruger bidskiverne til min pony hoppe fordi biddet napper mellem ringen og biddet og hun får sår.

synes ikke man kan sammenligne fx et tyndt todelt med bidskiver med et muffe bid, da det jo er to vidt forskellige bid! også med eller uden bidskiver

bidskiverne er jo kun på for at forhindre sår ved hestens mund pga fx løse bidringe, som hos min pony hoppe...

Kommentér på:
Bidskiver.

Annonce