Ud og ride efter styrt {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg var til stævne i går, og var så uheldig at min hest gled på opvarmningsbanen, og styrtede. Hun blev liggende ved min side indtil der kom nogle og fik hende op, og jeg kunne se hun var stærkt rystet, men blev beordret til at blive liggende.
Jeg var landet på hovedet, og blev hentet i ambulance med halskrave og afstivningsbræt og hele lortet, men jeg ville egentlig bare hen til Vinnie, men folk insisterede på at jeg skulle tjekkes. Jeg kom ind og var okay, bortset fra en mild hjernerystelse. Lige så snart jeg fik kraven af fik jeg smerter i hals og nakke muskulaturen, men dette bekymrede ikke lægen og jeg fik lov til at gå.
Så hentede vi Vinnie på stævnepladsen og kørte den lange tur hjem, hvor mine smerter tiltog. Jeg har sovet elendigt og min hals er i dag hævet og gør ret ondt, men mest når jeg bruger musklerne, til fx at ligge mig eller sætte mig op osv. Når jeg står, går og sidder føles den bare træt.
Nu er det så at jeg egentlig bare gerne vil ud til Vinnie og finde ud af hvor påvirket hun er af uheldet. Jeg har brugt over et halvt år på at gøre hende tryg ved at galoppere og nu er jeg dybt bekymret for om hun igen er blevet utryg ved galoppen, så vi skal starte forfra.
Vil det være fuldstændig latterligt af mig at tage ud til hende og skridte, og så lige tage en galop på begge volter, for at se om hun er påvirket? Jeg bryder mig ikke om at skulle lade andre gøre det, hvis hun er påvirket kan hun måske finde på at bukke eller forsøge at få dem af på anden vis. Jeg vil selvfølgelig vente til min kæreste kan komme med og holde øje med mig, samt stoppe hvis smerter bliver for kraftige.
feb 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 699
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 296
Vi var til internationalt stævne i Drammen, Norge, for 3 ugers tid siden, hvor en af vores styrtede i Grand Prix finalen. Det så virkeligt voldsomt ud, og Gonzo lå bare som en død pandekage. Troede den havde brækket nakken. Efter vi havde fået fjernet alle bommene som lå over og imellem benene på ham, fik vi ham op.
Dyrlægen checkede ham, og han var ikke halt eller jnoget. Han fik lidt sukker og var en glad lille hest igen. Det eneste han fik var to hudafskrabninger, og intet andet. Han sprang igen 5 dage efter, og tøvede ikke et sekund
Så det er bare med at føle sig frem, hvad man selv mener ville være bedst for sin hest =) Held og lykke med det
sep 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 153
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Desuden kan hesten mærke at du er stiv og øm. Så tror ikke i får en god oplevelse. Nus om hende og hyg med hende til du klar og forsøg så
God bedring til jer.
Ud og ride efter styrt