Når fremmede fodre? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har vervejet at lave et fin skilt til min mark hvor mine små heste går.
På skiltet skulle der være en kort intro af hestene og nummeret til mig.
Tænker at dem som har lyst til at fodre (give dem en gulerød i ny og næ) kan ringe og aftale det med mig først.
Mit spørgsmål her går på om nogen af jer oplever at det er et problem at folk giver heste på markerne lidt forskelligt.
Jeg tænker selv at alle vel godt ved at man ikke skal overfodre og give dem rundstykker osv. men min gode ven som er dyrlæge, mener at jeg på dette område er lidt naiv...
Så hvad tænker du?
Skilt op eller er det unødvendigt??
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.059
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
Og idéen med at ringe til dig først er fin, men jeg tror næppe folk vil gøre så meget for at give en gullerod.. :-))
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 242
Nej nej, jeg har intet imod at man snakker med mine heste - det skal man være velkommen til.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
hvis jeg fant ud af der var nogle der fdrede min heste på folden, havde jeg personlig skarket deres hovede så langt op i røven det kunne komme
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 431
Der står at de gerne må plukke en tot græs til dem, men ikke skal fodre dem med andet, og så er der en forklaring på hvorfor
Jeg ved selv at dagplejemødre og evt. børnehaven har været oppe ved mine heste. Hvis du ved at de gør det, kan du evt. selv ringe til dem og lave special aftale. Så du sætter et skilt op med fodring forbudt, og kontakter dem og siger, at de gerne må, men kun med fx. gulerødder og rugbrød
Jeg er ikke sikker på at folk ringer. Jeg ville ikke ringe og spørge en jeg evt. ikke kendte om jeg måtte fodre personens hest? Så tror du skal sige enten eller, og så evt. special aftaler
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
Når fremmede fodre?