{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

hvordan kan man se det? {{forumTopicSubject}}

hej alle på HG ;o)
jeg kan ikke rigtig finde ud af det og derfor spørger jeg jer alle kloge hoveder her inde smiley hvordan kam man vide om sadlen passer hesten altså at den ligger godt på dens ryg har en ismule der skal have en saddel og er det lige meget om det er en islænder-sadel eller en alm.sadel???

på forhånd tak ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan kan man se det?
  • #1   5. aug 2010 Den eneste måde du kan være 100% sikker på sadlen ligger rigtig er at få en sadelmager ud og tjekke den smiley og det bedste vi være at få en sadelmager ud med en masser af sadler at prøve på den, til i er sikker på i har fundet en der passer til dig og hesten. smiley

• #2   5. aug 2010 Der er selvfølgelig nogle almene råd man kan bruge til husbehov for at se om det helt hen i vejret. Men ville klart anbefale at få en sadelmager ud.

• #3   5. aug 2010 om sadlen ligger bag skulderen, og indenfor sidste ribben om den ligger i bagvægt, om kopfjern passer, om kammeret er stort nok osv osv osv. Få en sadelmager ud, det er ikke noget man selv skal rode med, medmindre man virkelig har forstand på det..... Det jeg har skrevet er rettesnore- hvis en af disse ting ikke overholdes passer sadlen ikke til hesten.

• #4   5. aug 2010 okay men er det ikke dyrt med sådan en saddelmager?

• #5   5. aug 2010 og har nogen et godt forslag til en i nærheden af Ebeltoft eller Grenå?

• #6   5. aug 2010 Freja- hvis man har råd til en hest har man også råd til sadelmageren ;D Eller dyrlægen eller smeden. At sadlen ligger optimalt er Det allervigtigste når man rider sin hest. En dårlig sadel kan ødelægge hele hestens ryg.

Kender ikke nogen i Jylland Desværre. Kun Michael Brodie og han er vist fra Århus-

• #7   5. aug 2010 ja det ved jeg godt men det er en hest vi har lånt jeg er ellers meget i mod at man bare smækker en hvilken som helst saddel op på en hvilken som helst hest... men jeg bliver nød til at få fat i en saddel der passer ham og heldig vis har jeg en ride lære som kan hjælpe men jeg mangler sadlen (der fulgte ikke udstyr med til ham) jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode idéer ;o)

tak for hjælpen BD

Kommentér på:
hvordan kan man se det?

Annonce