2.560 visninger
|
Oprettet:
Lyngby Tårbæk Rideklub {{forumTopicSubject}}
Hej. Min mor og jeg er blevet tilbudt en lejlighed 5 min. fra Lyngby Tårbæk Rideklub. Er der nogen der har erfaringer med dem? Hvor længe er de på fold?
Vi har været ude og se det, og det så jo fint nok ud. Jeg fik at vide at de var på fold i 4-5 timer, men i et indlæg herinde læste jeg at de var på fold i en halv time, passer det?
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 84 Svar: 578
Jeg hars elv haft hest på LTR og det var ikke en god oplevelse. Hestene kommer i skridtmaskine, og jeg mindes ikke jeg nogensinde så hestene være på fold, andet end når man selv lukkede dem ud på enten jordfolden eller den lille græsfold (som de højst sandsynligt ikke har vist dig). Selve foldforholdende er forholdende gode.
Selv synes jeg at nogle af de private hesteejere kunne være noget snobbede, men rideskolepigerne og de unge piger med egen hest synes jeg alle var rigtig søde. Derudover er uncervisningsmulighederne rigtig gode - lidt information herfra, håber det hjalp :o)
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Da jeg var der, var der fem heste på fold hvad jeg kunne se. Men på deres hjemmeside står der at man kan betale 500 kroner pr. måned og så lukker de hestene på fold/skridtmaskine. Når lejligheden ligger så tæt på, er det lige før jeg kan få min mor til at lukke ham ud, hvis der ellers er andre heste ude. Kate der har det, sagde at de kom på fold, og så tror man jo på hende. Hvornår stod du der?
maj 2006
Bare vær opmærksom på at tjekke om det virkelig sker. Mht. de 500 kr, så betaler man får at de kommer en time på skridtmaskine. Har endu til gode at se privat heste på fold som Kate eller nogen af hendes ansatte har sat ud. Det er noget man selv skal sørge for.
Umiddelbart ville jeg selv foretrække at opstalde min hest på en af de nærliggende selvpasser stalde, som også ligger tæt på LTR. Der er godt nok ikke ridehus, men fold forholdende er meget bedre :o)
nov 2008
Det er bare sjovt at hun siger at hun sætter dem ud klokken 10 eller 11 og tager dem ind ved en 15 tiden.
Jeg ville sagtens kunne tage ham ind, det er mere det med at tage ham ud, jeg tager nemlig i skole kvart i otte, så skal min mor lære at trække min hest, hehe.
maj 2006
Jeg kender flere steder rundt omkring, de hedder: Søgården, Hjortekær rytterklub (som jeg ved har ledige bokse lige pt. De reklamerer med det på Heste-Nettet.dk, under opstaldning tilbydes) og Dyrehavens Hestepension. Jeg ved der er flere, søg efter det på google eller på heste-nettet, der skal helt sikkert nok komme nogle frem :o)
nov 2008
men jeg skal se på Hjortekær og Ørholm her imorgen, de lyder meget gode, selvom der er en del man skal gøre selv, men så er det godt der ikke er så langt derud. Hvor jeg bor nu, tager det mig over en time at komme ud til min hest, da jeg ingen bil har.
maj 2006
Held og lykke med søgningen :o)
nov 2008
Ja Ørholm var rigtig fint, og er dejlig nemt med offentlig transport.
Lyngby Tårbæk Rideklub