{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

rystede voldsomt! {{forumTopicSubject}}

På grund af det meget dårlige vejr i går, besluttede jeg mig for at tage ud til Noraly som står på døgnfold, med en regn dækken som hun kunne få på..
Da jeg så kom der ud stod hun og rystede virkelig voldsomt, jeg har aldrig set hun fryse så meget. hårene på mulen strittede og hun var snottet, kolde øre og kold kryds smiley Hun blev så tørret og fik regndækknet på. har desværre ikke mulighed for at sætte hende i boks der hvor hun står.. - vi kørte så ud til hende igen en times tid efter hun stod stadig som før.. så tilsidst endte hun med 200g dækken med hel hals og en god omgang varm betfor.. så begyndte hun ENDELIG at få varmen igen smiley

- hva er bedst at gøre når man finder ponyen sådan? :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rystede voldsomt!
  • #1   18. aug 2010 gør som du har gjort og så giv den masser af stråfoder at tygge på. de varmer sig selv op når de tygger.

• #2   18. aug 2010 Sådan fandt jeg også min hest igår... Han rystede så meget at han næsten ikke kunne gå. Jeg har heldigvis mulighed for at sætte ham ind på en fold hvor der er et læskur som er helt tørt og i læ. Men jeg smed et fleece tæppe på ham og ventede på han tørrede og blev varm og så et regndækken. Og nu vil jeg tage ud og se til ham..

• #3   18. aug 2010 Jeg smed også en hel balle hø ud til dem, så de havde noget at tygge på..

• #4   18. aug 2010 Mine heste var også kolde efter al den regn igår.. de frøs pænt meget.. måtte sætte dem i boks med dækken indtil det holdte op med at regne...

Nu havde du ikke mulighed for at sætte den i bosk men ellers gnubbe den godt og grundigt så man får lidt gang i blodomløbet og ellers give den varmt "tøj" på..

Men ellers må man holde øje med vejret.. især når det er så dårligt som det er i øjeblikket.. Måske give den et rendækken uden for i på ??

• #5   18. aug 2010 jeg tror ikke det er fordi hun som sådan fryser, men nærmere at det var begyndene nyreslag, som de kan få hvis vejret pludselig skifter..

Hun har nemlig de symptomer som tyder på nyreslag, så det er godt at du handlede hurtigt inden at det blev alvorligt..

• #6   18. aug 2010 som stald baggården siger.. det er altså hundevigtigt at jeres heste har noget hø eller meget tør wrap at gumle på (hele tiden og nok til natten).
    græsset er så fuld af væske at det ikke bidrager til den varmeproduktion i tarmene, som groft og tørt stråfoder gør.

• #7   18. aug 2010 Jeg lukkede mine ind, da jeg kom hjem. De stod også og rystede helt vildt, selvom de kunne gå under læskur..

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #8   18. aug 2010 Min fuldblods hest frøs også i går. Hun har fået regndækken på og havde det fint her til morgen. Hun har dog fået lov at beholde dækkenet på i dag da det stadig øser ned.

• #9   18. aug 2010 Det problem har jeg heldigvis ikke med vores, min pony står ude i stort set alt vejr, selvom han har mulighed for at gå i læ... Men vil mene at hvis man har en hest der har tendens til at fryse, burde man at have et sted hvor en kan komme ind, for selvom det er sommer, er der nogle ret kolde nætter i mellem. Men da du ikke havde den mulighed, vil jeg mene du gjorde det helt rigtige med din hypper smiley

• #10   18. aug 2010 Kender det godt.. Min 1 års er selv en porcelæns hest.. Men ruster ved det mindste regn.. Valgte at tage hende ind på stald igår, hun står inde idag, og kommer ud senere når vejret ikke er slemt.. Et regndækken kan ikk holde kulden ude på min, så nu er jeg på udkig efter et tykkere dækken til hende..

• #11   18. aug 2010 Det er ganske naturligt, at hesten ryster, når den fryser...Det gør vi andre jo også. Det er ikke farligt, og går væk, når den får varmen. Det du har gjort er fint....

Det danske sommervejr ... :-((

• #12   18. aug 2010 Havde ellers besluttet,at mine ikke skulle have dækken på i år,men må da indrømme,at hvis vejret fortsætter sådan her ret meget længere,så får de altså regndækner på,de har ikke noget læskur,så de bliver jo sjaskvåde de stakler

• #13   18. aug 2010 Ja, stråfoder er vigtigt. Min har også masser af tørt stråfoder (wrap). Det ligger i hans skur og regndækkenet beholder han på. Min er ellers ikke sart og vant til at gå uden dækken (også om vinteren) - også i masser af regn, men igår fik det fat i ham... Men han får wrap 2 gange dagligt, samt foder...

• #14   18. aug 2010 Ja mine måtte jeg ud og købe dækner til idag,de stod og rystede helt vildt da jeg kom derud idag de stakler,de var helt kolde og pjask våde,det var så synd,så nu står de altså med dækner

Kommentér på:
rystede voldsomt!

Annonce