{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Min drøm. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en drøm om min fremtid, og har haft det længe. Allerede fra jeg var mindre vidste jeg, at jeg ville arbejde med heste når jeg blev "stor" smiley
Til at starte med var det berider. Men efterhånden er det blevet skubbet lidt væk, da jeg finder det unødvendigt at bruge 6år på skidt, møg og mærkelige ungheste, hvis jeg kan opnå samme dygtighed ved at gøre det jeg er bedst til - at ride, og være sammen med hestene. Starte stævner, dygtiggøre mig ved hjælp af undervisning, og opnå en masse erfaring.

Nu er min plan at blive rytter på landsplan- eller mere, og åbne mit eget ride/trænings center, hvor jeg rider andres heste, har dem i kommision, uddanner dem, underviser andre ekvipager og giver kurser. Det skal starte som et lille, men godt beliggende sted, og efterhånden vil jeg udvide det, som jeg får en større kundekreds og bliver mere "kendt" smiley

I 2012 skal jeg gå på Tronsø Skolen, hvor jeg tager 10. klasse. Skolen er den i Danmark som har den største hestelinie, og de tilbyder kvalificeret undervisning af berider.
Men udover det, så har de et talentudviklingshold - jeg har endnu ikke fundet ud af om man skal optages, bliver specielt udvalgt eller lign.
Men ihvertfald, undervisningen i dressur på det hold, bliver givet af Bjarne Nielsen. Han giver undervisning med henblik på enten at blive berider, eller prof. rytter med store ambitioner.
Det ville jo absolut være noget jeg kunne bruge til noget smiley
Jeg har lige for to uger siden købt min nye juniorhest - den skønneste dreng smiley Min plan er på nuværende tidspunkt at lære ham at kende self., og så ellers komme videre med ham, tage til en masse stævner med ham, så vi kan dygtiggøre os, og have en chance for at komme med på talentholdet i 2012 smiley

..

Hvad mener i om min drøm? Er det for store ambitioner? Hvad skal jeg efter 10. klasse hvis jeg vil det jeg har skrevet?
Kun seriøse svar, fra nogle der reelt ved hvad de snakker om, tak smiley

Mvh. Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min drøm.
  • #1   20. aug 2010
    Hvor får du pengene fra? Hvor får du tiden fra? Hvem vil køre dig til stævner, skal du selv - hvis ja, så koster kørekort også - hvor får du penge til stævnerne, traileren, kørselen mm.?

    Hvad hvis der viser sig om 5-6år at det er kompelt urealistisk, hvad så - hvad er din back up plan, du har intet at falde tilbage på i så fald og skal begynde helt forfra hvor andre har været igennem gymnasiet fx.


  • #2   20. aug 2010 Pengene, der har jeg en rimeligt stor børneopsparing, tiden - hvis det var dét jeg ville, så ville jeg ikke have andet end tiden til dette.
    Mine forældre støtter mig 110%, så hvis jeg ikke bestemte mig for at få kørekort lige i første omgang, så ville de gerne køre mig. Og hvis jeg fik kørekort, så kan man både leje bil og trailer smiley

    Mht. backup-plan - jeg klarer mig rigtig, rigtig godt i skolen. I vores 8 + 9. kl. er jeg den der ligger på det højeste faglige niveau indenfor engelsk og dansk, jeg ligger højt i tysk, samfundsfag og geografi - alt i alt, så ligger jeg over gennemsnit, og får gode karakterer.
    Jeg har også planer om at tage gymnasiet hvis det viser sig at jeg ikke kan opnå det jeg vil. Hvis jeg når at komme igang, men det går i vasken, så vil jeg på universitetet, og derefter uddanne mig som jurist smiley


  • #3   20. aug 2010 Tænker bare at du vil få meget svært ved at tjene penge nok i starten især.
    når du er færdig i 10 er du 17-18 år?
    du skal finde et sted at være´, hvordan vil du betale det?
    når du måske får et sted hvor vil du få nok kunder?
    og du gerne vil ride landsstævner, det kræver også mange penge at starte og du får brug for gode heste der ikke er billige.

    Din drøm er fuldstændig det samme som min egen, men jeg tager berider uddanelsen, du får meget med der og du har 6 års hvor du har en læremester til at lære dig det hele og det vil blive nemmere at få et job senere.


  • #4   20. aug 2010 Jeg synes det lyder som en fantastisk drøm:-) Og jeg mener bestemt at det er et realistisk mål, uden at jeg kender hverken dig eller hesten.. Men hesten ser fin ud i hvert fald:-) Har man viljen til noget, så kan det lykkes. Man skal være forberedt på at arbejde for opgaven, men det at du har god forældreopbakning er jo super og et kæmpe plus for at det skulle lykkes:-)
    Held og lykke med fremtiden:-)


  • #5   20. aug 2010 Det med at blive landsholdsrytter eller mere, kan godt være svært, så det når du måske ikke, men tror da helt sikkert du vil kunne åbne et ridecenter smiley Det koster knaster og hårdt arbejde, men hvis det er det man vil, så go for it smiley

    Og efter 10 klasse skal du ride og ride og ride og arbejde og ride igen indtil du er god nok til at blive optager på berideruddannelsen. Beriderudddannelsen er alt andet lige billetten til det du ønsker.

    Jeg har selv planer om at arbejde med heste engang, men jeg har valgt en helt anden vej. Jeg er forretningskvinde eller hvad man kalder sådan noget og er pt ansat som konsulent (projektleder/rådgivende ingeniør) og når jeg engang om 20 år er dygtig nok til forretning, så har jeg tænkt mig at åbne et ridecenter, hvor man tager forretningsfolk ind og laver kurser med dem. Konceptet er tyvstjålet fra Kumlegård, men hey, hvis jeg bare lægger stedet langt nok væk fra hendes, går det nok og jeg mangler jo stadig de 20 års erfaring smiley


  • #6   20. aug 2010 Nu har jeg ikke rigtigt noget svar til selve emnet, men nøøj hvor jeg elsker dit indlæg camilla!! Det giver altså lige en lidt selvtillid og tro på at man nok skal få ført sine drømme ud i livet hvis man kæmper for dem (:

  • #7   20. aug 2010 - men jeg ønsker dig også alt held & lykke med det, MKN (:

  • #8   20. aug 2010 Synes ikek det er urealistisk, selvom det er svært at sige når jeg ikke kende dig smiley

    Men det træner først og fremmest du har en viljestyrke! og du gider træne selv når det går dårligt.
    Den med at blive landsholdsrytter tja, endten skal du nok have rigtigt mange penge, til at købe de helt rigtige heste og få den helt rigtige udnervisnings, ellers skal du nok overveje berider uddannelsen. det andet kan selvfølgeligt godt lade sig gøre, men det kræver ualmindeligt hårdt arbejde.

    og så det med du ikke gider underlige ungheste ved berider uddannelsen, det får du jo alligevel hvis du vil tage heste i ridning.

    Men held og lykke! :d


Kommentér på:
Min drøm.

Annonce