1.353 visninger
|
Oprettet:
Når din hest skal aflives. {{forumTopicSubject}}
Når din hest skal aflives, vil duu såé have den slaget eller bare aflivet eller hvordan?
Jeg vil personligt selv have min skal slagtes, og såé kunne jeg godt tænke mig at få noget kød fra den (:
Der er mange der siger jeg er underlig fordi jeg vil det?
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Ville aldrig kunne spise min egen hest, at spise hest jo det ville jeg sagtens kunne, men ikke min egen det ville sgu være for bizart for mig
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.919
Jeg synes bestemt ikke det er underligt, tvært imod, var der bare flere der havde samme holdning var der ikke så mange hestetransporter der kørte til udlandet=)
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.105
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 361
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
aug 2007
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 68 Svar: 405
vil aldrig nogen sinde spise min egen hest! har 3 1/2 år med en masse minder og ja hun er min bedste ven og at spise hende, nej det er altså bare forkert:/
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
Fik aflivet en shetlænder for nylig, da hun brækkede benet. Det var min eneste mulighed at få hende aflivet af dyrlægen herhjemme og efterfølgende hentet af daka...
Mille er min øjesten, og vil aldrig komme andre steder end her.... Når hun skal herfra, bliver det dyrlægen herhjemme, da hun er så følsom, og mistroisk overfor fremmede. At køre hende afsted till aflivning/slagtning vil være synd....
Egentlig har jeg intet imod slagtning overhovedet, men jeg vil vælge, hvad jeg føler er det rigtige for hesten, og situationen...
aug 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 450
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.669
-jeg kan slet ikke forstå hvordan du ville kunne spise kød fra din egen hest, jeg har intet imod at man spiser hestekød, men jeg tror ikke jeg ville kunne spise min egen hest.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg sender min hest i himlen og giver den en human afslutning istedet for den bliver skudt og den måske slet ikke er død og man så begynder at slagte den.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
og min anden hest blev slagtet
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 336
Derefter er det lige om det bliver DAKA, KBH's universitet, zoo eller helt anden som får kroppen.
Jeg vil aldrig nogensinde i mit liv spise heste kød da jeg har den holdning:
"Man spiser IKKE sine venner!" Og så er jeg ligeglad med om jeg ikke kendte hesten.. spiser den ikke alligevel.
apr 2007
Følger: 147 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 807
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 53 Svar: 282
Jeg siger nu jeg ville spise den, men hvem ved om jeg kan gøre det når jeg stod i situtionen det kan jeg ik' svare på.
Jeg har altid sagt hvis min hest skulle aflives, skulle den slagtes og jeg ville ik' gå fra den før den var død.
Har aldrig nogensinde smagt hestekød før, men kunne godt tænke mig det (:
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
Og så bliver det sådan at hun bliver nusset om og får en rigtig dejligt spand med guf i og så får hun sprøjten og så skal hun hentes af daka..
Jeg skal slet ikke forstille mig at min hest skal slagtes - aldrig i livet - og heller ikke om jeg vil spise den eller andre hest. men ja det er min mening....
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Jeg var hende og sige et sidste farvel til athene da hun var helt væk, hvilket jeg gør igen hvis jeg skal have en anden hest aflivet! det lettede så meget at se hende fred´fyldt og man kunne se i hendes øjne hun var en bedre sted.
Det er noget jeg klart anbefaler man gør, at gå hen og sige farvel når de har fået sprøjtet, eller hvad man nu gør
Til jer der vil give jeres heste til zoo ja det er ikke sådan lige til da der er store ventelister til
CNN: Der er lige så mange historier om dyrelæger der rammer forkert med pistolen.
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Det er vores dyrlæge og en hun kender der skal ha de to ponyere at spise.
Dog vil jeg ikke kunne spise VORES egen heste, men andres jeg ikke har kendt gør mig ikke noget .
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 27 Heste: 17 Emner: 30 Svar: 707
jeg ville ikke kunne spise en af vores egne heste, men har ikke noget imod at spise andres
mar 2008
dec 2006
De to af vores der skal slagtes bliver slagtet bliver de kørt ud til vores dyrlæge hvor det sker.. Ike alt det andet ..
mar 2008
Men hvis i absolut skal slagte så hvorfor ikke gøre det hjemme hos jer selv så de ikke skal ud på kører tur???
men hvorfor vælge at slagte frem for aflivning?
dec 2008
Grunden til at jeg ikke hjemme slagter er at jeg ikke selv kan spise så meget kød...for når man får hjemme slagtet må man IKKE sælge eller forære noget af kødet væk...ja det er en dum lov der er om det..
Jeg vælger at slagte pga at kødet ikke fejler noget og hesten dør også meget hurtigere når den bliver slagtet....ja jeg har set begge dele og begge dele er ubehagelige at se på.
på slagteriet får hesten boldtpistolen for panden og så går kuglen igennen kraniet og i det samme falder hesten til jorden og halsen bliver skåret over.
når dyrlægen afliver vare det ca 30 min før hesten dør. den første sprøjte bliver hesten helt svimmel af og har svært ved at holde sig på benene. den anden sprøjte får hesten til at falde og så kæmper den for at komme op, men kan ikke komme op. det er først den tredje sprøjte hesten dør af..
mar 2008
hesten kan jo også blive ramt forkert med boldpistolen - og den er stadigvæk levende mens man skærer halsen over...
puha kan ikke det slagtning.. - men det er min holdnig...
dec 2008
Ja det kan godt være at det ikke altid tager så længe, men vi har fået 2 heste aflivet og fra den første sprøjte og til hesten var død gik der 25 og 40 min....tror også at det er derfor at jeg ikke er så glad for sprøjten.
Og ja vi har to vidt forskellige holdninger og sådan er det jo bare...og jeg vil ikke sige at den ene er mere rigtig end den anden
apr 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 33
Det er sku noget fis det du skriver eller også har dyrlægen været enormt ringe.
Aflivning ved sprøjte er fredeligt hvis det er en ordentlig dyrlæge!!!!!!!!
Min lagde sig langsomt ned, led ikke, og var tryg til det sidste. INGEN spræl eller spjæt og var død på nul komme fem, var død inden den havde lagt det sidste af numsen ned, det kunne man se tydeligt se. Selvfølgelig blev han sløv og træt først, men det var meget meget fredeligt.
På et slagteri villehan helt sikkert blive stresset og være utryg, så jeg foretrækker helt klart sprøjten.
apr 2008
Ville skifte dyrlæge lige med det samme ved fremtidige aflivninger.
Fint at folk hellere vil slagte, det bestemmer man jo selv.
Men lige meget hvordan hesten skal dø, så skal det sku gøres ordentligt og hurtigt.
dec 2006
apr 2008
hvor trist med følle, men dejligt med gullerødder, min havde munden fuld af hestebolcher, hehe madøre.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 83
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Når din hest skal aflives.