{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når din hest skal aflives.
  • #1   22. aug 2010 Jeg fik min athene aflivet med sprøjte hvilket jeg også vil gøre hvis jeg skal aflive en anden hest.

Ville aldrig kunne spise min egen hest, at spise hest jo det ville jeg sagtens kunne, men ikke min egen det ville sgu være for bizart for mig smiley

• #2   22. aug 2010 Hvis jeg havde en hest og den skulle aflives, ville jeg enten havde dne slagtet . Eller også skulle den ud til giveskud som løve mad.. Og den skulle skydes hjemme ved stalden. =)

Jeg synes bestemt ikke det er underligt, tvært imod, var der bare flere der havde samme holdning var der ikke så mange hestetransporter der kørte til udlandet=)

• #3   22. aug 2010 Jeg vil have give min til Københavs Universitet. Så kan dyrlæge studerende få den og undersøge. Så går den da til en godt formål smiley

• #4   22. aug 2010 Jeg vil bede dyrelægen om at aflive den herhjemme og derefter få DAKA til at hente den.

• #5   22. aug 2010 Min joy blev aflivet i vante omgivelser.. Som forgik stille og roligt.. Ville helt klart vælge aflivningen frem for slagtning igen.. smiley

• #6   22. aug 2010 nu står min elskede Kenzo og skal over regnbuen og hun skal aflives med sprøjte.

vil aldrig nogen sinde spise min egen hest! har 3 1/2 år med en masse minder og ja hun er min bedste ven og at spise hende, nej det er altså bare forkert:/

• #7   22. aug 2010 For mig er der forskel på, hvordan omstændighederne lige er....

Fik aflivet en shetlænder for nylig, da hun brækkede benet. Det var min eneste mulighed at få hende aflivet af dyrlægen herhjemme og efterfølgende hentet af daka...

Mille er min øjesten, og vil aldrig komme andre steder end her.... Når hun skal herfra, bliver det dyrlægen herhjemme, da hun er så følsom, og mistroisk overfor fremmede. At køre hende afsted till aflivning/slagtning vil være synd....

Egentlig har jeg intet imod slagtning overhovedet, men jeg vil vælge, hvad jeg føler er det rigtige for hesten, og situationen...

• #8   22. aug 2010 min skal til givskud når hun en dag skal væk (:

• #9   22. aug 2010 jeg ville vælge aflivning(-;

-jeg kan slet ikke forstå hvordan du ville kunne spise kød fra din egen hest, jeg har intet imod at man spiser hestekød, men jeg tror ikke jeg ville kunne spise min egen hest.

• #10   22. aug 2010 ALDRIG skal jeg spise hestekød.

Jeg sender min hest i himlen og giver den en human afslutning istedet for den bliver skudt og den måske slet ikke er død og man så begynder at slagte den.

• #11   22. aug 2010 min første hest, blev aflivet med sprøjte og hentet af daka, hvor de laver kød og ben mel, som så kommer i beton da det ikk må bruges til andet.
    og min anden hest blev slagtet

• #12   22. aug 2010 Uanset hvilken hest jeg igennem tiden kommer til at skulle af med ville jeg vælge sprøjten som skulle gives hjemme i vandte omgivelser.
    Derefter er det lige om det bliver DAKA, KBH's universitet, zoo eller helt anden som får kroppen.

Jeg vil aldrig nogensinde i mit liv spise heste kød da jeg har den holdning:
    "Man spiser IKKE sine venner!" Og så er jeg ligeglad med om jeg ikke kendte hesten.. spiser den ikke alligevel.

• #13   22. aug 2010 cent blev aflivet med sprøjte, skal jeg ha en hest aflivet igen blir det også med sprøjte (:

• #14   22. aug 2010 jeg her efterhånden prøvet både slagtning,sprøjte og bolt pistol.... der er ikke noget jeg foretrækker frem for andet.

• #15   22. aug 2010 Vi alle har jo hver vores holdning (:
    Jeg siger nu jeg ville spise den, men hvem ved om jeg kan gøre det når jeg stod i situtionen det kan jeg ik' svare på.
    Jeg har altid sagt hvis min hest skulle aflives, skulle den slagtes og jeg ville ik' gå fra den før den var død.
    Har aldrig nogensinde smagt hestekød før, men kunne godt tænke mig det (:

• #16   22. aug 2010 Jeg ville også helt klart fortrække det bliver med sprøjten....

Og så bliver det sådan at hun bliver nusset om og får en rigtig dejligt spand med guf i og så får hun sprøjten og så skal hun hentes af daka..

Jeg skal slet ikke forstille mig at min hest skal slagtes - aldrig i livet - og heller ikke om jeg vil spise den eller andre hest. men ja det er min mening....

• #17   22. aug 2010 Min blev også hentet af daka efter sprøjte.
    Jeg var hende og sige et sidste farvel til athene da hun var helt væk, hvilket jeg gør igen hvis jeg skal have en anden hest aflivet! det lettede så meget at se hende fred´fyldt og man kunne se i hendes øjne hun var en bedre sted.
    Det er noget jeg klart anbefaler man gør, at gå hen og sige farvel når de har fået sprøjtet, eller hvad man nu gør smiley

Til jer der vil give jeres heste til zoo ja det er ikke sådan lige til da der er store ventelister til smiley

CNN: Der er lige så mange historier om dyrelæger der rammer forkert med pistolen.

• #18   22. aug 2010 Vi står pt og skal have to slagtes her inde for den næste månedes tid, den ene nok allerede om små 14 dage.

Det er vores dyrlæge og en hun kender der skal ha de to ponyere at spise. smiley

Dog vil jeg ikke kunne spise VORES egen heste, men andres jeg ikke har kendt gør mig ikke noget . smiley Men andre må gerne spise dem, så længe jeg ikke skal. smiley

• #19   22. aug 2010 Jeg skal have min Vibe slagtet til vinter når hendes føl kan undvære hende. og vi køre hende selv op på slagteriet, for hun skal ikke fragtes af fremmede.. min far vil være der når hun bliver skudt, men jeg vil ikke se det for jeg ved at jeg vil bryde tudende sammen..

jeg ville ikke kunne spise en af vores egne heste, men har ikke noget imod at spise andres

• #20   22. aug 2010 jeg forstå ikke hvordan man kan kører sin hest på slagteriet??? De bliver enormet stresset og de kan lugte blod... Syntes godt nok det er synd at kører dem på sådan en tur...

• #21   22. aug 2010 Nidia

De to af vores der skal slagtes bliver slagtet bliver de kørt ud til vores dyrlæge hvor det sker.. Ike alt det andet ..

• #22   22. aug 2010 det var også lidt til Lene A.

Men hvis i absolut skal slagte så hvorfor ikke gøre det hjemme hos jer selv så de ikke skal ud på kører tur???

men hvorfor vælge at slagte frem for aflivning?

• #23   22. aug 2010 Nidia J

Grunden til at jeg ikke hjemme slagter er at jeg ikke selv kan spise så meget kød...for når man får hjemme slagtet må man IKKE sælge eller forære noget af kødet væk...ja det er en dum lov der er om det..

Jeg vælger at slagte pga at kødet ikke fejler noget og hesten dør også meget hurtigere når den bliver slagtet....ja jeg har set begge dele og begge dele er ubehagelige at se på.

på slagteriet får hesten boldtpistolen for panden og så går kuglen igennen kraniet og i det samme falder hesten til jorden og halsen bliver skåret over.

når dyrlægen afliver vare det ca 30 min før hesten dør. den første sprøjte bliver hesten helt svimmel af og har svært ved at holde sig på benene. den anden sprøjte får hesten til at falde og så kæmper den for at komme op, men kan ikke komme op. det er først den tredje sprøjte hesten dør af..

• #24   22. aug 2010 nogle gange går det hurtigt med sprøjten.

hesten kan jo også blive ramt forkert med boldpistolen - og den er stadigvæk levende mens man skærer halsen over...

puha kan ikke det slagtning.. - men det er min holdnig...

• #25   22. aug 2010 Nidia J

Ja det kan godt være at det ikke altid tager så længe, men vi har fået 2 heste aflivet og fra den første sprøjte og til hesten var død gik der 25 og 40 min....tror også at det er derfor at jeg ikke er så glad for sprøjten.

Og ja vi har to vidt forskellige holdninger og sådan er det jo bare...og jeg vil ikke sige at den ene er mere rigtig end den anden

• #26   22. aug 2010 lene A

Det er sku noget fis det du skriver eller også har dyrlægen været enormt ringe.

Aflivning ved sprøjte er fredeligt hvis det er en ordentlig dyrlæge!!!!!!!!

Min lagde sig langsomt ned, led ikke, og var tryg til det sidste. INGEN spræl eller spjæt og var død på nul komme fem, var død inden den havde lagt det sidste af numsen ned, det kunne man se tydeligt se. Selvfølgelig blev han sløv og træt først, men det var meget meget fredeligt.

På et slagteri villehan helt sikkert blive stresset og være utryg, så jeg foretrækker helt klart sprøjten.

• #27   22. aug 2010 Lene A
    Ville skifte dyrlæge lige med det samme ved fremtidige aflivninger.

Fint at folk hellere vil slagte, det bestemmer man jo selv.

Men lige meget hvordan hesten skal dø, så skal det sku gøres ordentligt og hurtigt.

• #28   22. aug 2010 For som lene siger må man ikke sælge eller give kødet væk..

• #29   22. aug 2010 lærke

hvor trist med følle, men dejligt med gullerødder, min havde munden fuld af hestebolcher, hehe madøre.

• Tanja J
    Tanja J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 83
    #30   23. aug 2010 min gamle pige blev sendt til slagt, men kun fordi der var måneders ventetid her på bornholm, ellers havde jeg puttet hende i fryseren

• #31   23. aug 2010 Slagtet hvis det er muligt, gerne hjemmeslagt så jeg er sikker på slagteren ikke sælger den videre, jeg slagter jo ikke hesten for sjov

Kommentér på:
Når din hest skal aflives.

Annonce