{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

opstaldnings sted {{forumTopicSubject}}

jeg skriver herinde da jeg er ved at opstarte et opstaldnings sted med ridehal på sjælland, og i den forbindelse er der mange ting man skal tage hensyn til, så har du nogen ide om ting jeg skal tænke på angående alt lige fra regler til foder mm så håber jeg at få et par gode tips som jeg måske har overset, så bare kom med dem, måske jeg bliver kloger af det, for at gører det til et godt lille sted, hvad kunne du haft tænkt dig hvis du skulle ha opstaldet din hest, tanker og ønsker fra folk der har opstaldet deres heste, kan man altid bruge
her er lidt af det der er indtil nu.
gode lyse bokse
sadelrum
ud/ind lukning af heste
gode græsfolde med vandkopper
vinterfold
ridehal
foder/fodring 3 gange om dagen
halm mm

kan nogen fortælle mig hvad vedligeholdelse foder er???

har i andre forslag så kom med dem, også gerne med regler mm alt hvad i kan komme i tanke om

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstaldnings sted
  • #1   27. aug 2010 Ridebane
    Foderrum
    Rytterstue
    evt vaskeplads, eller hvad sørensen det nu hedder

^men så bliver det sørme også et lækkert sted !

.. hvor på sjælland er det? smiley

• #2   27. aug 2010 En rytterstue er altid rar at have, og en udendørs ridebane, evt. nogle spring :o)

• #3   27. aug 2010 udendørs ridebane
    malede og forskellige spring
    masser af pladser til at stå og strigle hesten

Hvor på sjælland er det? ;o)

• #5   27. aug 2010 Vedligeholdelsesfoder er den mængde foder en hest skal have hver dag ved alm let arbejde. Mener man siger 0,373 FE pr kg hest.
    Men ellers klare og ikke for mange regler. Og mulighed for meget foldtid.

• #6   27. aug 2010 regler
    husk og feje de steder du har stået og strilet
    hvis du har rytter stuge eller camping vogn så husk og rytte op efter dig når du har været i rytter stugen
    du må ikke tage andres ting unde at spørge først

så en glæmme kasse så hvis man smider strigler på stald gangen kommer det i den og så når opstalderne kommer og vil have det tilbage så siger i vil have 3 kr før ryttern for det

• #7   27. aug 2010 du skal også finde ud af hvor du får halm og hø fra - så du ikke løber tør midt i det hele - måske du selv skal lave et.
    så skal du finde ud af hvordan du kommer af med møddingen
    du skal finde ud af om du skal have en registreret besætning? eller om det er nok det er privatdyr - de skal være chippet for at du ikke får bøvl med foder tilskud fra EU, medicinhåndtering (også af privatejede heste).

momsregistrering, landbrugsstøtte, bogholderi, omlægning, ormekontrol mm...

• #8   27. aug 2010 nej hvor er det dejligt, at se alle de forslag der er, og jeg vil skrive dem ned alle sammen, og så tage dem til mig, ja der er jo masser at se til, og et sted skal man jo starte smiler
    til dem der gerne vil vide hvor det er, så er det sydvest sjælland, men send en pb, hvis du vil vide hvor i sydvest sjælland det er,
    da denne tråd, ikke er lavet til reklame for stedet, men står du og gerne vil vide det, eller mangler et sted til din hest, så er det pb,
    jeg er rigtig glad for hurtig og gode ider, og vil da gerne ha flere....

• #9   27. aug 2010 Gitte F:
    De 0,373 FE pr kg holder vist ikke stik.. Fnis..
    Så skal en pony på 250 kg have 93,25 foderenheder pr dag.. Det er rundt regnet 93 kg valset korn..

• #10   27. aug 2010 <b>* Fjalladís smiley *</b>
    Jeg mente nu det hele samlet ville blive et rigtig lækkert sted smiley

• #11   27. aug 2010 Måske mulighed for løsdrift smiley
    Ellers er det nogle gode bud der er kommet.

• #12   27. aug 2010 ja mange gode muligheder men selvfølgelig er det jo nok altid sådan at alle altid gerne vil ha det ene og andre det andet, så det er nok svært at gøre alle tilfredse, men jeg kigger på det og så håber jeg dem der kommer til at ha deres hest der bliver glade for det.
    kom gerne med mere jo mere jo bedre, så er der noget at vælge imellem

• #13   27. aug 2010 Personligt ville jeg selv gerne have (ud over mange af de ting som er nævnt):
    Picadero
    Striglebom (udendørs)
    Mulighed for eget foder

• #14   27. aug 2010 Fjalladis<3 øhh hvorfor skriver du det, når du ikke vil opstalde heste afligevel???

• #15   27. aug 2010 når men det kommer til at se sådan ud

dejlige store lyse bokse
    gode græsfolde og en vinterfold
    lækker ridehal
    rytterstue/sadel rum/foder rum/ striglepladser
    fodring 3 gange om dagen med vedligeholdelse foder
    halm mm
    ind og ludlukning af hest
    mulighed for fuld ferie pasning mod betaling
    5 - 10 min fra skov
    5 - 7 km fra rideskoler

pris 1800 kr

ser det ok ud??????

• #16   27. aug 2010 kan man medbringe eget foder?
    hvor meget hø gives der? må man give ad libitum? hele året?

er foldene delt op hopper/vallakker, eller går alle køn sammen? hingste på stedet?

• #17   27. aug 2010 prisen er 1800 kr om man så vil komme med eget foder er jo op til en selv
    foldene er fælles
    hingste er også velkommen men de skal ha styr på dem, og de kommer ud for sig selv
    libitum hvad menes der med det?????

• #18   27. aug 2010 er der mulighed for at man som opstalder må tage det hø man vil? eller er der en begrænsning? vi fodrer jo alle forskelligt, men min skulle for eksempel ikke stå et sted, hvor der eksempelvis blev doneret ½ skive hø pr hest...
    jamen kan man så selv blande foder og så gives der det? eller vil I så stå for fodringen, af det foder man medbringer?

• #19   27. aug 2010 1/2 halv skive hø er jo ikke meget til en hest, de ville nok få 2 skiver morgen og 2 aften men det kommer også an på om de spiser det nogen spiser ikke meget hø andre gør, min hest er lige så glad for at få byghalm og han støvsuger altid sin boks da han er en madhest griner han kan æde til han segner hvis han fik lov
    om vinteren vil der også være halm/hø eller vap på vinterfolden til at gå og gumle af
    jeg står for fodringen om det er med vores eller om det er noget ejeren tager med, da alle heste skal ha mad samtidigt for at for mest ro og balance i hestestalden, jeg skal bare vide hvor meget den skal ha af medbragt foder

• #20   27. aug 2010 hov glemte at skrive at jeg sørger for fodring af foder og hø mm
    om man har guffer eller gullerødder med til sin hest er jo op til en selv, det får mine da også

• #21   27. aug 2010 jeg ville selv have lov til at blande mit eget foder - og så sætte dem frem til en fællesfodring.

jeg ville også selv have lov til at tildele min hest den mængde hø jeg mener er passende

• #22   27. aug 2010 man ville også kunne blande sit eget foder og stille det klar til jeg fodre, men ang hø, de steder hvor jeg har været har man ikke selv bare måtte tag som det passede en, hø er jo dyrt, men jo hvis man selv købte sit hø ellers ikk, men hver sin løst og hver sine ønsker men også hver sine regler og dem skal der jo værer nogen af, ellers går det jo ikke op i en bedre enhed.

• #23   28. aug 2010 fint med spande, men der er mange der så vil fravælge dit sted pga høet...

smiley

• #24   29. aug 2010 det skal de så værer velkommen til, hvis 2 flager morgen og 2 om aften pluds det de får på vinterfolden ikke er nok så det helt fint for mig, man kan sku ikke få i hovede og røv

• #25   29. aug 2010 nu skriver du ikke noget om hvor meget en flage er smiley

men jeg vil gerne have det i net - derfor vil jeg selv give. (det fungerer på ellekilde)

• #26   29. aug 2010 4 flager fra mini eller 2 mini big alt afhænig hvad jeg kan få fat i starter først op den 1 okt, men fremviser her i sep,
    og jeg kan godt putte det i net til dem der gerne vil ha det, men det bliver stadig mig der giver dem det, da de får de samtidig med foder

• #27   29. aug 2010 bare ok smiley

som du selv skriver, hver sine lyster. smiley

men hva så hvis man en dag tager sin hest ind tidligt? må man så heller ikke få adgang til at give den hø ?

• #28   29. aug 2010 jeg kan jo ikke forbyde en at ha lidt hø eller andet stående og give det når man vil men i prisen er der de ting med som jeg skriver, om du har gullerødder eller guffer eller hø stående og giver den det når du vil blander jeg mig ikke i, men det der er med i prisen giver jeg når jeg fodre mm

Kommentér på:
opstaldnings sted

Annonce