{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Ejerskifte m chip u pas {{forumTopicSubject}}

Haii.

Jeg kan ikke lige finde rundt i det her håber i lige kan gi en kort forklaring.

Jeg har købt en hest med chip u pas.
Hendes papir med chip har jeg i orginal og har et stykke papir på at hun er solgt til mig.

Kan jeg klare den med at sende de papir ind og så det med underskrift fra sælger eller skal der mere ?

Og hvad med det pas der ? skal hun ha det først eller hvad ?

Kan se det koster 95-100 kr

Men det er er usikker på er om hun skal har pas før jeg kan ejerskifte og om det er nok med at jeg har den orginale ejererklæring samt det papir vi selv har lave med underskrift samt chipnr skrevet med på ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerskifte m chip u pas
  • #1   1. sep 2010 Altså jeg købte min uden chip, pas og ejercertifikat - kun en kontrtakt.
    Jeg havde bare dyrelægen ude og besigtige hende (det skal de for at få passet) så sendte han alle de papire der skulle sendes for mig også fik jeg et ejercertifikat med da det jo blev mit navn der stod i passet smiley smiley

Men ellers så prøv at ringe til landcentret hest de skulle kunne hjælpe dig smiley

• #2   1. sep 2010 Tror bestemt at du skal have hesten besigtiget af dyrlægen eller landscentret.

• #3   1. sep 2010 det er ejerskiftet der koster 95,- hvis de papir er udfyld at en besigtiger, så der er stempel på papiret kan du godt nøjes med at sende dem ind. men ellers skal du have en besigtiger ud og kigge på hesten og få udfyldt papirerne. når de sendes ind mener jeg at du bare skal sende købskontrakten med.

for jeg er i ligende situation. har købt en hoppe med gammel stamtavle og det skal jeg have lavet om. jeg skal have en ud og kigge på hoppen, samt at jeg skal sende købskontrakten med.

håber du finder ud af det, ellers kontakt landscentret, de kan bedre fortælle dig det, så det bliver gjort rigtig.
    men held og lykke med det smiley

• #4   1. sep 2010 Men jeg tænkte jeg ville vente med passet da hun skal vacc på et senere tidspunkt hun er 12 år så det behøves ikke lige nu med det pas. og hendes papir med chip nr er underskrevet og stemplet af dyrlægen. Så burde vel kunne sende de papir ind jeg har og få lavet det om og så få lavet passet når dyrlægen alligevel skal ud og vacc hende

• #5   1. sep 2010 Ja men hvis man har ejercertifikat koster det 95-100 kr at får det skiftet hvis du skal have et nyt et hvilket du vel skal have eftersom du ikke har et komemr det til at koste 800-1000 kr :b

• #6   1. sep 2010 jeg har det papir der hedder dyrlæge- og ejererklæring. så burde jeg kunne på hende ejerskiftet for 95 kr som jeg forstår det ud fra det i skriver .. hvis jeg sender det papir og vores kontrakt på hende .. så burder det kunne klares ???

• #7   1. sep 2010 Ja okay smiley

• #8   1. sep 2010 Syntes du skal ringe ind til landscenteret for heste og høre dem af - du kanvist ikke få pas før hesten er ejerskiftet, står selv i en ret træls situation hvor jeg har svært ved at få hesten ejerskiftet og derfor kan jeg ikke få lavet hestepas.

• #9   1. sep 2010 okay det må jeg prøve i morgen .S. tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ejerskifte m chip u pas

Annonce