{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

vurdering af pony {{forumTopicSubject}}

jeg har overvejet at sælge min lille dame Fjuri. Jeg vil bare ikke hvad der ville være rimeligt at tage for hende.
Hun kan ses under min profil. Desværre er højden lidt træls.
Men det skal siges at hun kan ponygames, spring, dressur og så kan hunrides alene på tur og rides af meget små piger. Ikke stalsur og kan stå bundet. Går lige op i lastbilen, og har været med på stævnepladser før..

Jeg syntes jo hun er uendelig meget værd fordi hun er min lille baby, men hvad syntes i ville være en god pris for hende ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vurdering af pony
  • #1   4. sep 2010 Er hun kåret pinto?

  • #2   4. sep 2010 Nej, vi havde snakket om det, men hverken mig eller min søster ved noget om det, så vi fik det aldrig gjort

  • #3   4. sep 2010 Okay, så er den jo ikke en pinto, men en blanding af racer (som herinde hedder anden særlig race)

    Jeg ville max give 3.500 for den


  • #4   4. sep 2010 3.500 for hende smiley ??
    ej okay det var da meget urealistisk syntes jeg !? har du læst alt det hun kan ?


  • #5   4. sep 2010
    6-7000kr... Fint børnepony, kat 3 men ingen tavle.
    Der er massere af hendes slags på markedet til samme pris og nogle under.

    Hun må iøvrigt ikke stå under pinto da pinto er et forbund og ikke en race. For at være en pinto skal hesten været kåret ind i det. Er den ikke det, så er den bare broget.


  • #6   4. sep 2010 3500 kr.... Ja det er da helt urealistisk. Jeg vil sige 15-20.000 kr

  • #7   4. sep 2010 6-7000 er godt nok for billigt. Hvor køber i ponyer henne af. Prøv da at læse omkring ponyen. For 6000 kr kan man få en utilredet pony.Deusden er det en stor 3ér.

  • #8   4. sep 2010 Det er ikke urealistisk for en lille blandingspony

  • #9   4. sep 2010 bare fordi hun ikke har stamtavle, ville jeg ikke sælge hende under 15 ! aldrig. Hun er jo en pony med potentiale til bare dressur, spring og ponygames og så har hun det bedste temperament. Jeg syntes hende alder er så god som den kan være ...
    jeg skal nok siden hende under, anden særlig race, men jeg syntes det er en skam hvis hun kun sælges for 7 ?


  • #10   4. sep 2010 Rina - din pris er tilgengæld ret urelistisk.. har du set på højden? Og set den ikke er pinto?

    Den pris du har givet har min veninde knapnok kunne få for hendes tilredet og tilkørt 1'er pony


  • #11   4. sep 2010 Hun er en 2'er og kan da bruges som alle andre 2er.. Det er da ikke en pony som sine sidste år, men fra man er 8 - 14 kan hun da bruges og selvom hun ikke har stamtavle byger prisen da ikke så langt ned !
    Hun har jo aldrig fejlet noget


  • #12   4. sep 2010 Hun er født her, hun er vant til store biler, dyr og små børn som kravler rundt om hende. Hun er 100 % trafiksikker og hun er helt nervefast og er ikke bange ! Hun er 1.33 og en 2'er, så hun kan bruges til andet end bare hygge

  • #13   4. sep 2010 For 15-20.000 kan man få en 1'er eller en hest der kan en del mere også med tavle :o)

    6-7000 er måske lidt lavt - men mere end 10 ville jeg ikke give.

    Små ponyer er ikke i høj kurs og man får dem smidt i nakken til under 10.


  • #14   4. sep 2010 Mia - jo når det er en blanding går prisen netop længere ned.. Jeg har ikke skrevet noget om hun ikke kunne bruges, så jeg ved ikek hvor du vil hen med det..

  • #16   4. sep 2010 jeg syntes bare vi taler lidt forbi hinanden, og hver har sin mening smiley jeg syntes 3500 er meget urealistisk, når 3 familier har budt imellem 13 - 21 på hende, men du skulle nok kende hende bedre smiley ville ikke lave en disoksion her inde, ville bare høre jeres mening

  • #17   4. sep 2010 Min søster har lige købt en com/araber hoppe uden talve, på 4 år ike tilredet til 6000... ´Hun er 146 i stg

    Din er en lille to'ere, to'ere er svære at komme at med, fordi de ligger "midt i mellem" 3'ere og 1'ere...
    Sådan har det altid været..


  • #18   4. sep 2010 Hun red kun med det 3 gange da vi efter hun var tilredet, hjalp hende ned. Billederne er lidt game (4 uger) og er er sket meget !


  • #19   4. sep 2010 Krikken: Man får altså ikke en hest med stamtavle for 15000 kr.

  • #20   4. sep 2010 Ida, det vil jeg give ret i, så ville de alt efter race osv ligge omkring 20, men ved ikke om min vurdering er helt ude i skoven, pludselig smiley

  • #21   4. sep 2010 det tror jeg også smiley

  • #22   4. sep 2010 MIa - jamen hvorofr sælger du den så ikke til en af de 3 familier, istedet for at blive sur over en vurdering?

  • #23   4. sep 2010 Jeg spurgte bare smiley jeg er ikke sur, slet ikke..
    og hun er ikke til salg, men overvejer det , siden jeg går på gym.


  • #24   4. sep 2010 Tja om man får 5000-10 eller 15.000 for den, så det vigtigste i sidste ende at finde et dejligt hjem. hvis du holder meget af hende som det lyder til du gør. Så syntes måske ikke du skal gøre det så meget op i hvad hesten er værd men find men find hende den helt rigtige familie.

    Bare min mening.


  • #25   4. sep 2010 Vil sige du sagtens kan sige 7-15.000 ..

    Synes bud under 6000 er urealistisk!
    Det er en lille fin pony, tilredet og indsprunget og ser ud til at trave ganske fornuftigt!
    Om den er kåret pinto eller ej vil ikke ændre det vilde på prisen.

    Det er ikke alle der vil have en 3 eller en 1 der er skam også mange mennesker der vil have 2'er ponyer, hesten er 4år og vokser nok 2-3cm endnu så kommer til at ligge på en rigtig fin højde ..
    I kan ikke sammeligne jeres ponyer og veninders ponyer i engang købte for længe siden.
    Hvis det er helt rigtigt kan vi slet ikke bedømme den før vi ser den i virkeligheden.
    Men held og lykke med salget ..


  • #26   4. sep 2010 Mange tak smiley
    ja, det er noget helt andet hvis man kender ponyen smiley


  • #27   5. sep 2010 helt ærlig skulle jeg finde en pony til min søn som kunne rides af ALLE, og som var sød og rar i stalden og ved andre heste + havde været med til lidt stævner så ville jeg ihvertfald gerne give 20.000kr. Hun er jo ovenikøbet en utrolig smuk pony.
    Selvom priserne er i bund så bør man altså heller ikke blive fanatisk. 3500 det er sq total useriøst at vurdere den til. det var hvad vi gav for en utilredet shetlænder uden tavle tilbage i 95'! nej nej, sæt du roligt hende til MIN. 15.000kr. De rigtige købere vil hellere end gerne give det, det er jeg sikker på. Og skal hun sælges her og nu kan det godt være at du bliver nødt til at forhandle lidt, men kan du vente til den rigtige køber kommer så behøver du ikke "forære" den væk smiley

    håber du finder et godt hjem til hende.


  • #29   6. sep 2010 Hm ..

    Her er mange blandede meninger og sådan er det jo også ude på markedet.

    Din pony er ung - 4 år og lige nu måler hun 1.33.
    Hun vil nok sætte nogle flere cm, når hun bliver redet noget mere og får lov til at stå og vokse lidt, så hun kna godt blive en pony midt i 30'erne eller lidt over.

    Hun er jo ikke redet det vilde og har egentlig ikke været ude og se noget.

    Jeg vil heller ikke mene at du kan få mere end 10.000 kr for hende.

    Det er muligt at folk mener det er lidt, men hvis man ellers søger rundt på nettet og ser hvad sådan en som hende ellers står til, så er det i den prisklasse.
    Det er selvfølgelig også nogle på hende alder, der bare er redet og har startet en del, så er de dyre og hvis de er kåret er det et ekstra plus.

    Men søg rundt på nettet og se hvad de ellers ligger på i pris.


  • #30   6. sep 2010 HEJ det ser ud til at det er en sød pony, vil gætte på mellem 12-15000, men hvis du kunne få den startet nogle klasser (spring/dressur) vil prisen stige .. unge let redne ponyer er der mange af.. men 4-5 års som kan gå f.eks dressur, med gode gangarter, dem er der ikke så mange af.., så vil prisen stige en del. ved det da vi har kigget ponyer det sidste halve år.. kan de først noget på stævne pladserne, så er det fuldstændig ligemeget om de har papir..

  • #31   6. sep 2010 Camilla, jeg ville også gerne have at hun prøver stævner, man da jeg selv er 17, er det jo svært for mig at starte ?? :S

  • #32   6. sep 2010 Mia Sophie: Prøv at hører nogle af de klubber som har klubstævner, om du kan få lov at starte uden for konkurrence. På den måde får ponyen konkurrence erfaring.

  • #33   6. sep 2010 jeg har sat hende til udlån og håber at hun på den måde kan opleve en masse,

Kommentér på:
vurdering af pony

Annonce