{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

): Ondt i benene {{forumTopicSubject}}

Nogen der har en idé til hvad dette kan være `? /:

Vores stald"bestyrer" ringede i morges, og sagde at sandra havde virkelig ondt i benene, og at hun næsten ikke kunne gå. Hun havde prøvet at tage hende ud af boksen da hun skulle muge ud inde ved hende, for at trække hende over i en anden boks, men hun ville ikke ud af boksen, og var virkelig stiv i Bagparten!

Jeg tager så selvfølgelig op til hende, og hun er virkelig VIRKELIG stiv i bagparten. Hun kan faktisk næsten ikke gå. Det er underligt, for hun træder næsten op i sit eget spor, men hun er enormt stiv, og ligner en der virkelig har besvær med at flytte hendes ben. Hun minder om en gammel hest, der lige har løbet maraton, og virkelig er øm.! ( hun er kun 8 )

Hun har lige fået overgangsdækken på i forgårs (I stedet for inde+ude) , og står ret tæt på porten. ( som nogle gange er åben, eller ikke helt lukket.)
Og igår red jeg hende normalt, og skridtede af i 20-30 min. Men hun svedte faktisk rimelig meget, og skummede under hendes underlag, selvom hun er barberet. I forgårs havde hun fri. Så ved ikke helt /:

En har sagt det kunne være nyreslag .. (link fjernet)
Og vores staldbetyrer tror det kommer fra knæene, eller hendes lår. ( det er kun bagparten )
Min mor tror det er pga. frost.

Er der nogle der ved noget om sån noget ?
Eller har et bud på hvad jeg kan gøre.

(Jeg har gået lidt med hende, og tager snart op og gør det igen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ): Ondt i benene
  • #1   12. apr 2006 Få fat i dyrlægen!

• #2   12. apr 2006 Det vil jeg også, men min mor siger hun ikke vil .
    Ser lige om det er bedre når jeg kommer derop, ellers vil jeg også have fat i en.

Har også planlagt at skulle over til min far i morgen. ( I københavn, jeg bor ved Ålborg ) Men ved ikke helt om jeg skal udsætte det eller ..

• #3   12. apr 2006 Ja hvis der ikke er nogen bedring med hende når du kommer (og jeg ville tage afsted med det samme), så få fat i dyrlægen, det lyder ikke godt.

• #4   12. apr 2006 Skynd dig at tilkalde dyrlægen.

• #5   12. apr 2006 Det er da med at få fat på en dyrlæge i dag.... i morgen koster det jo ekstra dyr, da det er helligdag.

• #6   12. apr 2006 Er lige kommet hjem deroppe fra for 20 min siden .. ville lige se om jeg kunne finde noget om hvad det kunne være for noget. Men tager derop om lidt igen .. ):

• #7   12. apr 2006 Altså når man har et dyr har man også et ansvar, Skynd jer at ringe idag inden det bliver dyrere pga helligedage og måske er det noget i kan tage i opløbet.

• #8   12. apr 2006 B1: Ja .. Skal bare lige have overtalt min mor, men ellers må jeg bare selv betale ..

• #9   12. apr 2006 Men på den anden side...
    I morgen er din pony måske død, og så kan du spare udgifterne til dyrlæge.

• #10   12. apr 2006 Jarpur fra Damgård : Det er heller ikke fordi jeg ikke vil op til hende.. Ville bare lige se om jeg kunne finde noget om fx. nyreslag først, så jeg kunne se om hun har symptomerne. Men ja, du har ret, man har et ansvar over for dem!

• #11   12. apr 2006 B1: Jeg VIL også have dyrlæge til hende, hvis det ikke går bedre når jeg tager derop om lidt.

• #12   12. apr 2006 Tager op til Sandra nu ..
    - Skrives .
    Tak for svarene.

• #13   12. apr 2006 jeg synes du skal tage op til hende.. hvis hun stadig har ondt , så ring og snak med dyrelægen....
    (det koster ik noget- kun opkaldet self)

Go bedring med hende og held og lykke .. : )

• #14   12. apr 2006 Nadia, du kan da bare ringe efter dyrlægen selv.
    Regningen skal jo først betales senere, og så har din mor og dig masser af tid til at diskutere.
    Det er vel ponyens velbefindende der er det vigtigste. Ikke?

• #15   12. apr 2006 Tilkald den dyrlæge med den samme ! Det kan sagtens være nyreslag. Det kan den faktisk blive lam af. (i værste tilfælde, dø!)

• #16   12. apr 2006 (undskyld - bare min mening..)

man skal også passe på med at være alt for "pylret"
    ... man skal tage det stille og roligt i stedet for at piske en stemning op ,, for tit er det slet ik så slemt som man går og tror.. : )

men selvfølgelig har man et ansvar og skal handle inden det er forsent.. .men sys bare man skal tage det roligt - eller i det mindste forsøge...

knus

• #18   12. apr 2006 katja : altså , det KAN jo godt være noget alvorligt .
    misty fik engang et lille sår på str. med en lillefingernegl .
    det var fordi vi var ude at jorde og så lå der noget jern på vejen som der så kom op på hendes ben , fordi hun ikke lige havde lyst lil at dreje udenom det .
    nå , men da vi så kom hjem fra turen vakede vi det og rensede det , og puttede en bandage på det , da vi kunne se det var ret dybt og gjorde så ikke mere ved det , udover vi sagde il ham der har stedet hvor hun står at han ikke skulle lukke hende ud .
    næste dag kom jeg derop fordi en der hedder jeanne havde ringet og sagt hun frøs og rystede ..
    og da vi så fik ringet til dyrelægen og hun kom viste det sig at misty både var halt PLUS at vi skulle have ringet til hende dagen før (den dag hun fik såret) , fordi hun skulle have været syet .
    og hun måtte heller ikke komme ud .
    så ja - RING EFTER DEN DYRELÆGE !!!

• #19   12. apr 2006 ja ja... har heller ik skrevet at det ikke kan være noget ^^
    (det kan jeg i hvert fald ikke læse selv)
    har ogs skrevet længere oppe, at hun skal ringe til dyrelægen, MEN hverkan du eller hesten får det bedre af, at tænke på det væreste og piske en stemning op som slet ik er nødvendig...

men som jeg skrev ***bare MIN mening***

• #20   12. apr 2006 Til alle :

Har haft dyrlæge på hende.
    Og til B1, jeg ringede selv, min mor blev sur, men det kan være lige meget.´( og sandra er en hest smiley )
    Synes også man skal passe på ikke at blive FOR pylret, så derfor ville jeg først ringe efter dyrlægen, hvis hun ikke havde det bedre. Og det havde hun ikke, så jeg ringede efter vores dyrlæge, og han kom så. Jeg har hele tiden ville have en dyrlæge til hende, men ville lige se om det var fordi hun havde ligget på benet om natten eller så noget! Jeg er også enig i man ikke skal piske en stemning op hvis den ikke er der, derfor ringede jeg først da jeg kom derop efter jeg havde været hjemme og undersøge hvad nyreslag er.

Og ja, hun har nogle symptomer der kunne tyde på nyreslag. Men der var ikke noget i "min historie" som dyrlægen sagde, der kunne tyde på at hun har det. Men han tog en blodprøve og sendte afsted.

Hans Konklusion er at sandra er mega meget spændt i lænden, og det gør derfor at hun har svært ved at gå "med bagparten". Skriv hvisi vil høre mere om hvad han sagde ?

• #21   12. apr 2006 Nadia - Godt at du ringede efter dyrelægen , da hun ik var i bedring...
    godt det ikke var nyreslag, men hvad har smerter i lænden af konsekvenser, eller hvad man kan sige ? ? ?
    Hun bliver vel frisk igen ? ? ik ?

• #22   12. apr 2006 Jo hun skal bare stå 2 dage, og så skal hun begynde at lave lidt igen. Trave lidt over bomme og sån lidt såå hun stiver sin lænd af eller hvad man siger.. Og så skal jeg ringe på tirsdag og sige om det går fremad, ellers kommer dyrlægen igen..

• #23   12. apr 2006 okeey.... det lyder meget fornuftigt : )

Rigtig meget Go' bedring med hende : )

Kommentér på:
): Ondt i benene

Annonce