En slags kontraktbrud {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lige høre jeres mening.
Jeg har haft en pony opstaldet i 7 mdr. I de 5 sidste, var det ejer selv der var ansvarlig for ponyen. (De to første mdr. var den udlånt til en uansvarlig person) Men det viste ejer sig også at være.
Jeg lavede kontrakt og pigens mor skrev under, da hun på det tidspkt. kun var 17 år.
Her stor bl.a. at man forpligtede sig til at holde boksen ren. I de 5 mdr. mugede hun ud 2 gange. JA KUN 2 GANGE! Der stod også i kontrakten, at det ville koste 200 mere om mdr. for pasning, men det valgte jeg ikke at opkræve, da de gav udtryk for ikke at have så mange penge... Pigen besøgte ponyen 1-2 gange om mdr. og kom som regel kun forbi, når jeg skrev, at hun snart løb tør for foder. Dvs. Jeg passede hendes pony plus mine egne to plus mine tre børn gennem hele den lange vinter, og takken man får er så, at hun ikke muger boksen ved fraflytning, selvom hun flere gange har lovet at komme og gøre det. Har også talt med moren, som lovede at få hende herud, men der er ikke sket noget endnu. Ponyen blev flyttet d. 1. juni, så for over 3 mdr. siden...
Hvad ville I gøre???
Det skal lige siges, at jeg ikke selv har heste mere og at min ryg ikke kan holde til at muge så meget møg, som der ligger tilbage. Jeg har fået hjælp til at muge efter mine egne, efter de blev solgt.
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
det gør de på Eriksminde
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
okt 2007
Følger: 78 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 290
I så fald, ville jeg finde noget til at gøre det, hvis du ikke selv kan - du skal nok ikke regner emd at ejer kommer og gør det, desværre ;s Det er bare ikke iorden at behandle sin hest på den måde, for det går både ud over hest og i dette tilfælde dig /; Men der er nok ikke meget du kan gøre andet end at få gjordt boksen ren og komme videre..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Du lider af "for-flink-syndrom"
Så medmindre du griber tyren ved hornene og kræver at hun kommer og muger ud, og betaler for alle de gange hun skulle have gjort det, hvor du gjorde det, ja så må du nok selv igang...
okt 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 6 Emner: 8 Svar: 42
I andre: Ja problemet er nu en boks fyldt med møg, og vi har åbent hus næste søndag d. 19. da gården er til salg, og så vil man jo derne have det lidt pænt.
Har lige skrevet et brev til dem, da henvendelser via tlf. og HG ikke har hjulpet. Men ved bare ikke, om jeg skal sende det. Har skrevet at de har til lørdag d. 18. til at få det gjort, og ellers må jeg bede dem betale det de "skylder" for de 5 mdr. så jeg kan få hjælp til at muge boksen.
okt 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 6 Emner: 8 Svar: 42
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
Men ellers kan du jo ikke gøre så forfærdelig meget medmindre du vil sætte advokat på...
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
tror bare du skal bide i det sure æble og skyde en hvid pil efter de mennesker og muge din boks selv.
du kan altid sende dem en regning, men du skal nok ikke forvente de betaler
En slags kontraktbrud