{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

En slags kontraktbrud {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige høre jeres mening.
Jeg har haft en pony opstaldet i 7 mdr. I de 5 sidste, var det ejer selv der var ansvarlig for ponyen. (De to første mdr. var den udlånt til en uansvarlig person) Men det viste ejer sig også at være.
Jeg lavede kontrakt og pigens mor skrev under, da hun på det tidspkt. kun var 17 år.
Her stor bl.a. at man forpligtede sig til at holde boksen ren. I de 5 mdr. mugede hun ud 2 gange. JA KUN 2 GANGE! Der stod også i kontrakten, at det ville koste 200 mere om mdr. for pasning, men det valgte jeg ikke at opkræve, da de gav udtryk for ikke at have så mange penge... Pigen besøgte ponyen 1-2 gange om mdr. og kom som regel kun forbi, når jeg skrev, at hun snart løb tør for foder. Dvs. Jeg passede hendes pony plus mine egne to plus mine tre børn gennem hele den lange vinter, og takken man får er så, at hun ikke muger boksen ved fraflytning, selvom hun flere gange har lovet at komme og gøre det. Har også talt med moren, som lovede at få hende herud, men der er ikke sket noget endnu. Ponyen blev flyttet d. 1. juni, så for over 3 mdr. siden...
Hvad ville I gøre???
Det skal lige siges, at jeg ikke selv har heste mere og at min ryg ikke kan holde til at muge så meget møg, som der ligger tilbage. Jeg har fået hjælp til at muge efter mine egne, efter de blev solgt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En slags kontraktbrud
  • #1   6. sep 2010 du kan vel opkræve slut udmugning?
    det gør de på Eriksminde smiley

• #2   6. sep 2010 tror desværre ikke der så meget du kan gøre, lyder somom du har prøvet alt hvad der er i din magt. Du kan jo ikke tvinge pigebarnet til at gøre det.....så skulle du sende hende en regning på en udmugning evt. smiley

• #3   6. sep 2010 Er problemet at du har en boks fyldt med møg, som ejeren ikke vil gøre ren? Og hun er flyttet for 3 måneder siden?
    I så fald, ville jeg finde noget til at gøre det, hvis du ikke selv kan - du skal nok ikke regner emd at ejer kommer og gør det, desværre ;s Det er bare ikke iorden at behandle sin hest på den måde, for det går både ud over hest og i dette tilfælde dig /; Men der er nok ikke meget du kan gøre andet end at få gjordt boksen ren og komme videre..

• #5   6. sep 2010 Tja du er vel egemtlig selv skyld i at møget er blevet liggende..
    Du lider af "for-flink-syndrom" smiley det er desværre rigitg svært at komme af med, da man altid gerne vil tro på det bedste i mennesker, og ofte kommer til at stå med lorten selv smiley

Så medmindre du griber tyren ved hornene og kræver at hun kommer og muger ud, og betaler for alle de gange hun skulle have gjort det, hvor du gjorde det, ja så må du nok selv igang...

• #6   6. sep 2010 Assi: Jeg har ALDRIG sagt god for at gøre det for hende. Jeg mugede ikke ud mens den stor her. Højest lidt klatter, hvis der var lidt plads på børen, når jeg havde muget hos mine egne. Ellers strøede jeg bare hver dag, og hvad der ellers hører til for at ponyen havde det godt.

I andre: Ja problemet er nu en boks fyldt med møg, og vi har åbent hus næste søndag d. 19. da gården er til salg, og så vil man jo derne have det lidt pænt.
    Har lige skrevet et brev til dem, da henvendelser via tlf. og HG ikke har hjulpet. Men ved bare ikke, om jeg skal sende det. Har skrevet at de har til lørdag d. 18. til at få det gjort, og ellers må jeg bede dem betale det de "skylder" for de 5 mdr. så jeg kan få hjælp til at muge boksen.

• #7   6. sep 2010 MLC: Ja jeg lider desværre af for- flink syndrom. Det har jeg hørt før... smiley

• #8   6. sep 2010 Send hende en regning på udmugning på det beløb hun egentlig skulle have betalt hver måned de 5 måneder eller mere du har passet hendes pony. Så ka det da tænkes de kigger forbi...
    Men ellers kan du jo ikke gøre så forfærdelig meget medmindre du vil sætte advokat på...

• #9   7. sep 2010 hmm du skriver at de forpligter sig til at betale 200kr mere hvis du skal passe ponyen, disse penge har du ikke opkrævet, hvilket ikke er ret smart.

tror bare du skal bide i det sure æble og skyde en hvid pil efter de mennesker og muge din boks selv.
    du kan altid sende dem en regning, men du skal nok ikke forvente de betaler

Kommentér på:
En slags kontraktbrud

Annonce