{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Pris for opstaldning i løsdrift ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt hjælp til en pris på udlejning af en løsdrift..

Billeder af stedet kan ses i mit fotoalbum "Ny løsdrift"

Der er :
- ca 12000 m2 fold til dagligt brug.
og 1000 kvm ekstra fold, som bruges om sommeren.

- 2 togvogne, hvor den ene er indrettet med 2 bokse, i
hver ende
og midterpladsen er til frit brug for hestene døgnet
rundt. Der er strøet med spåner i togvognen
Den anden togvogn bruges til opbevaring (Foder, udstyr
osv)

- Indhegnet ridebane med sandbund 20 X 40 m

- Fodring en gang dagligt. (man skal fodre 1 dag pr uge)


Stedet ligger med foldene lige op af skov og strand med og masser tur muligheder.
Ligger tæt ved rideskole, hvor man kan købe facilitetskort
til ridehus og diverse.

Hø skal være med i prisen med i prisen. Da de har fri adgang til wrap hø på folden, døgnet rundt.

Foder skal man selv medbringe (ellers kan der laves en fælles ordning med os andre koster ca 220 kr pr md i foder) bare for at have det med smiley

det er en pris på opstaldning, med hverdags fodring, wrap ordning og tilsyn dagligt selvfølgelig. Ekskl. foder.

Det ligger i Studstrup / Skødstrup i den nordlige del af århus med postnummer 8541

Hvad vil i mene prisen for dette skal være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for opstaldning i løsdrift ?
  • #1   11. sep 2010 (link fjernet)

    Lige et link til fotoalbum smiley


  • #2   11. sep 2010 min islænder står i noget der liger,2 skurvogne og et overdækket sted hvor de foders.
    der er alt med,godt foder og wrap.og alt pasning,vi skal intet gøre.
    det giver jeg 550kr pr mrd


  • #3   11. sep 2010 Jeg har tænkt omkring 1000 - 1200 kr ..
    Der er altid helt fri adgang til hø døgnet rundt.

    Der hvor vi har hestene nu har de også fri adgang, de tilpasser jo efter behov.
    og en hest spiser ca en minibig, som koster 350 kr + transport

    Vi skal give ca 500 kr pr hest for leje af stedet.
    og så kommer udgifter til hø, sand til ridebanen, strøelse i togvogn osv udover det.
    så 550 kr vil give mig meget stort underskud smiley hehe


  • #4   11. sep 2010 Ündskyld, men har du ikke spurgt om det før? :o)

  • #5   11. sep 2010 jo, men har lavet nogen ændringer, og fået lagt billeder ud, så det er nemmere for mig at få nogle mere seriøse svar smiley

  • #6   11. sep 2010 Lyder lige som sådan et sted min hest skulle stå hvis jeg var den heldige ejer af sådan en smiley
    Synes dit forslag mht pris er meget passende! Fatter ikke hvordan man kan holde hest med fri stråfoder for 550 kr!


  • #7   11. sep 2010 måske er det fordi at vi betaler det samme hele året :O)
    de har selv 5 islændere,og så er vi 2 ude fra.
    vi giver kun 550kr pr mrd.og har rigtig fine forhold,og stedet ligger kun 500m fra stor skov :O)


  • #8   11. sep 2010 Nu køber jeg selv wrap som er lavet helt efter håndbogen for stråfoder til heste... og jeg giver 350 kr for en minibig.
    og en hest med frit forbrug spiser sådan en..
    Foder kan man jo gøre billigt med korn, men jeg går meget op i at mine heste for noget af den bedste kvalitet. og ku aldrig drømme om at smide korn i dem..

    Men er det ens eget sted kan man nok godt gøre det for 550 kr.
    men så er der heller ingen fortjeneste på det...
    vil nærmere sige det må være tæt på underskud smiley



  • #9   11. sep 2010 vores får en islænder musli blanding,og da de selv har markerne til at lave hø og wrap,så koster det jo ikke meget,men billigt er det.skønt:O)

  • #10   11. sep 2010 Joan L - Det ser også meget lækkert ud på billederne i din profil...
    Men jeg vil have udgifter til hø, spåner til vognen, sand til
    ridebane, leje af stedet osv på 950 kr pr hest om måneden.
    så det ku bedre betale sig for mig at købe mig en hest mere,
    hvis jeg sku gøre det for 550 kr smiley hihi


  • #11   11. sep 2010 jeg kan godt forstå ,når du skal betale for leje af stedet.det skal der jo ikke der hvor frida står

  • #12   11. sep 2010 Nej, det har jo også lidt at sige smiley

  • #13   11. sep 2010 ville sige 300-400 kr. for leje da det jo ikke er luksus faciliteter (staves)også hø og foder efter hvad det koster.



  • #14   11. sep 2010 nu det ikke mit eget sted. og ejeren skal have 500 kr for leje af stedet..
    Strøm, vand og grund afgifter koster jo også lidt.
    når jeg regner på det, tjener de faktisk ikke rigtig noget på det.

    og mine udgifter er ca 950 kr pr hest om måneden, og så skal jeg jo også køre til og fra for at fodre hver dag


  • #15   11. sep 2010 Men faciliteterne er ikke dårlige...
    vi har ridebane og der er ridehus på rideskolen, 5 min ridning der fra.
    2 minutter til strand. og 5 minutter til skov... Masser af græs arealer og marker at ride på hele året.


  • #16   11. sep 2010 Jeg tror virkelig heller ikke der er særlig mange der vil give over 1000 kr. i opstaldning for et sted, hvor der ikke rigtigt er nogle faciliteter :o)


  • #17   11. sep 2010 har heller ikke sagt de er dårlige vel?... men ja det er ret dyrt fterhånden med sådan noget, betaler selv 600 kr i en selvpasser stald for en boks og folde, også foder og strøelse udover, det kommer op på ca. 1000 kr. pr hest om vinteren....men forstår ikke helt at du spørger når der er en pris?og det ik er dit sted?

  • #18   11. sep 2010 hov havde ik lige set at den ik var til mig:)sorry

  • #19   11. sep 2010 Jeg spørger fordi det er et sted jeg skal leje. og der mangler heste til opstaldning, for at det kan løbe rundt.
    og jeg sørger jo for hø, pasning osv...
    Jeg skal leje de ledige pladser ud...
    derfor spørger jeg hvad der er rimeligt at forlange...
    da det er mig som kommer til at stå for det der nede, også f.eks indkøb af sand til ridebane osv. så det skal jeg jo have med i beregningerne





  • #20   11. sep 2010 Jeg har mine i løsdrift hvor jeg betaler 500 kr i staldleje. Der er ingen ride bane men masser af skov og folden er så stor at jeg rider på den da de har græs hele året og ingen mudder.
    Jeg køber alt selv hjem, hø, halm foder osv.
    Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med alt arbejde omkring det med at hente hø og halm hjem og alle småting som kommer op undervejs.

    Jeg syns du har sat prisen okey men tænker mere på at du kommer til at arbejde meget i forhold til den lille indtjening du får hjem. Jeg ville ikke syns det var det værd. Så ville jeg hellere deles om udgifterne hvis der kom en opstalder så du ikke køber hø for en hel sæson til 4 heste også kommer der i realiteten kun til at stå 2. Der stod på et tidspunkt en hest der jeg står nu og hun var knapt ude hos sin hest så det var kun mig der kiggede efter hendes hest og skulle muge ud og få hø op på loftet og jeg blev mere irriteret over situationen og hvis hun ikke havde flyttet havde jeg nok flyttet da jeg ikke kunde holde det ud. Jeg har intet imod at arbejde og jeg elsker staldarbejde men jeg fik så ingenting for det. Så jeg vil bare råde dig og passe på hvad du går i møde inden og hvis du laver alt arbejde skal du selvfølgelig have noget for det og opstaldningen for de andre bliver dyrere. Held og lykke smiley


  • #21   11. sep 2010 jeg har erfaring med det..
    jeg køber hø hjem i små partier og spåner kan jeg nemt hente, da det er naboen jeg køber hos smiley
    Jeg har drevet / driver en mindre privat stald nu, og har gjort et år..
    Det er wrap hestene får, så det er nemt nok, for det bliver læsset af under halv taget og så bliver der åbnet en balle hø ad gangen smiley
    Jeg får mindre arbejde nu, og jeg har også en veninde som også skal have hest på stedet, som også hjælper med alt det praktiske smiley


Kommentér på:
Pris for opstaldning i løsdrift ?

Annonce