{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

når hesten skal klippes.. {{forumTopicSubject}}

God aften..
Min hest har gået med regndækken et stykke tid.. Han fælder utrolig meget og har allerede fået rimelig meget pels. Han sveder altid under sadlen når vi har redet og nogen gange også vildt meget på halsen. Det er jo ikke som sådan koldt uden for, men vi rider inden for, da ridebanen uden for ligger under vand... Hvornår er det på tide at klippe, hvornår klipper I og hvor mange gram putter i på derefter??
HOLD jer venligst til emnet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hesten skal klippes..
  • #1   18. sep 2010 Altså en af mine venners hest er lige blevet klippet idag og fik et overgangs dækken på (100-200gram) og nogen for stalden blev også klippet for nogen uger siden.
    Men jeg syntes det kommer lidt an på hvor meget pels den har, men hvad du beskriver er det nok snart tid (;


  • #2   18. sep 2010 Synes bare det er meget tidligt allerede at klippe, men det kan jo selvfølgelig blive nødvendigt, vil nødig stå med en svedende og skummende hest hver dag efter træning smiley

  • #3   18. sep 2010 Min skal også klippes nu, og kender en del der er blevet klippet. smiley Det har jo også været en kold august, så de har sat pels lidt tidligt. Vær ligeglad med at det er tidligt, og gør hvad du synes der er bedst. Det skader jo ikke smiley

  • #4   18. sep 2010 Altså min satte pels som en ismule og blev klippet for en uge siden og derefter 250 gr. dækken da hendes 150 gr. er blevet brugt som toilet for staldens to ænder.

    Der imod min venindes hest har overhovedet ikke sat pels ennu og skal måske først klippes om en lille mdr.

    Så det er forskelligt fra hest til hest. Men vil sige hvis de sveder under ridning både under sadlen, halsen, hoved, mave og bag ørene. Så er tiden der


  • #5   18. sep 2010 Klipper i okt/nov. når det er tid til vinterdækken og så kommer jeg 400 g. på. (bruger 100 g. før)

  • #6   18. sep 2010 Tak alle sammen smiley
    Ja, for i mandags efter undervisning svedte han så meget, at det skummede enkelte steder.. og til daglig kan han også være ret så svedig. Ærgerligt det allerede skal til nu :-). Men gider jo heller ikke stå med en våd hest hele tiden smiley


  • #7   18. sep 2010 Min har allerede sat lidt pels, jeg skyller efter ridning og kommer den i solarie, derfor kan jeg godt vente lidt endnu.

    Hvis den sveder på halsen er det nok ved at være tid. Den kolde august gør nok bare at det er nødvendigt at klippe flere gange end normalt.


  • #8   18. sep 2010 Ja hvis du klipper nu, skal du nok også regne med at klippe en gang mere senere (;

    Jeg venter dog med at klippe men min er også MEGET tyndpelset (;


  • #9   18. sep 2010 Ja det er klart, at han nok bliver nødt til at blive klippet igen, men den tid den sorg smiley tak alle

  • #10   18. sep 2010 Min pony blev klippet forleden dag over hele kroppen, og går kun med overgangs dækken, da vinterdækken stadig er lig lovligt voldsomt... Min anden pony regner jeg bestemt med at klippe i næste uge, da den fælder, og har ekstremt lang pels smiley Mine er/var også sindsygt langpelset.

  • #11   19. sep 2010 Vi er begyndt at klippe nu, før stod hestene med sommerdækken. Nu står de med 400g (tror jeg nok, næsten sikker) og sommerdækken til at holde det hele på plads. Jeg tror ikke det er ubehageligt for hesten at have mange dækner på. Vores dækner bliver vasket ca. hver anden uge de har dem på så de altid er rene og de får regndækner på på folden.

Kommentér på:
når hesten skal klippes..

Annonce