{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Ride uden sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg er af en eller anden grund blevet ret træt af, at ride med sadel, har meget mere lyst til at ride uden sadel. Derfor håber jeg at nogen af jer kan svare på mine spørgsmål:
Rider du næsten udelukkende uden sadel, elle kender du nogen der gør? Og kan hesten tage skade af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride uden sadel
  • #1   21. sep 2010 Da jeg red rigtig meget i skoven på mine ponyer var jeg også blevet træt af at ride med sadel, så det foregik uden. Det er SÅ sjovt, og jeg red uden sadel i flere måneder smiley Jeg gør det stadig jævnligt.
    Det er også rigtig godt for ens balance, det kan også mærkes når man får sadel på igen.

    Jeg har ikke hørt om at heste har taget skade af det, men altså, som med alt andet så skal det selvfølgelig gøres med omtanke og med måde. Findes der noget heste IKKE kan tage skade af?


  • #2   21. sep 2010 Det dårlige ved at ride uden sadel er at man sider direkte på hestens rygrad, hvor man i en sadel har kamre der er bygget op uden om rygraden, så den ikke bliver belastet

  • #5   21. sep 2010 jessie har ikke nogle sadel.. så jeg rider altid uden! :o)
    hun har ikke ondt i ryggen


  • #6   21. sep 2010 Det er jo meget forskelligt fra hest til hest. det kommer også an på hvor mange muskler de har. hvis det at man rider uden sadel gør at hesten går med mulen i vejret og sænker ryggen, er det ikke så godt, hvis hvis den stadig går fint frem og ned og kommer op med ryggen, er det jo fint nok. jeg ville dog ikke ride uden sadel hver dag. du kan evt bruge en lammeskindssadel med et trykfordelende underlag under, eller ride i en bomløs sadel der er mere blød og elastisk end en traditionel sadel med bom.

  • #7   21. sep 2010 nu er det jo ikke en billig sadel, men jeg har overvejet at købe sensation harmony sadel. for den skulle være ligesom at ride uden sadel. og så skulle den skåne hesten mere..

  • #8   21. sep 2010 jeg gør begge dele, gerne efter jeg har redet med sadel tager jeg sadlen af og rider nogle runder uden.

  • #9   21. sep 2010 Det lyder rart smiley
    jeg har en bomløs barefoot fra naturhesten, den kræver lidt træning at ride med, så det er altid sjovt at se når min veninde prøver den på min hest, hehe.


  • #10   21. sep 2010 Jeg har både en bomsadel og en bomløs, men det er mere det at jeg skal slæbe min sadel helt hen til den mark hesten står på om sommeren, og nu hvor det regner meget, synes jeg det er ærgeligt at det begynder at regne, lige når jeg har sadlet op, så er det jo hurtigere bare lige at strigle hesten og svinge sig op på ryggen.
    Når jeg rider uden sadel går han afslappet og søger frem og ned, så det ser ikke ud til at det er ubehageligt for ham.


  • #11   21. sep 2010 Jeg har solgt min Sensation G4, da jeg alligevel altid rider uden sadel - jeg nyder den direkte kontakt med hesten.

    Tager vi på længere ture, så smider jeg et ganske almindelig lammeskind på ham, da jeg ikke er særlig godt polstret bagi;)


  • #12   21. sep 2010
    Red uden sadel et år på et tidspunkt :o)

    Man får en formidabel balance af det både til hest og på jorden. Dog skal man passe på hvis man ikke i forvejen har en god balance og derfor kommer til at bumpe meget.


  • #13   21. sep 2010 jeg ridder begge dele da vi havde nogen russer ude i stald til at rive drivhuse ned red jeg uden saddel og hovedtøj (blev til grime og træktov)

    i alle gang arter

    men når du kommer til trede dag i træk alser mandag tirsdag og onsdag skal du nok finde en saddel for så er der stor cangca for at falde af fordi man har ondt


  • #14   21. sep 2010 happy horse n

    du kan jo lave noget balangce ved at ligge nogen tynde fliser ud og gå på dem


  • #17   21. sep 2010 har redet uden sadel i 6 mdr.. og hesten fik ikke dårlig ryg.. faktisk fik han flere muskler.. men du er nødt til at have et roligt sæde

Kommentér på:
Ride uden sadel

Annonce