Hjælp til foder til kraftig tyk pony {{forumTopicSubject}}
Min pony Buddy er tyk og skal på slanke kur nu her når de snart skal til og ind om natten også skal jeg have noget speciel foder der kan hjælpe med til tykke ponyer og ponyer der ikke kan tåle alt foder , da de bliver skudt i hovedet ! Og han har meget araber i sig i temperament , derfor kan han nem hidsige sig op !
Han tager hurtig på og i sommer perioden hvor han har gået ude hele tiden er han virkelig blevet fed ! .. Men uanset hvor meget jeg rider ham taber han sig ikke ??
Har i nogle planer eller noget an kan bruge til tykke ponyer ?
Og kender i noget foder jeg kan bruge til ham nu her når han skal til og ind om natten ?? ! og hvad hedder det ?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 761
Det skulle virke dæmpende på varme/stressede heste - og har ikke ekstra kalorie indhold.
"Koncentreret müsli fuldfoder, der dækker hesten 100 % ind med vitaminer og mineraler. Cool Concentrate skal kun suppleres med hø eller wrap. Velegnet til vægttab.
Blandingen er let og økonomisk at bruge, idet heste kun skal fodres 500 gram dagligt og ponyer kun 250 gram dagligt.
10 kg - kr. 259,00."
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Vores som vi også har kæmpet meget med overvægt hos har gået på begrænset græs og så jordfold med frøgræs.
Hans foderplan ser således ud: 400 Energistart fra Equifirst, 200 g Lina Mix fra Equifirst, mini vit bolcher fra TH. Dette fordelt på to måltider. God tør wrap der passer til hans vægt.
Så meget ridning og motion som overhovedet muligt i godt tempo og ridning hvor den får brugt sig rigtigt. Det er jo en lang og sej kamp og du kan ikke trylle, så det sker ikke på en uge. Men det er noget du skal være opmærksom på hele året og derfor vil jeg bestemt råde dig til at den ikke kommer på døgnfold med græs næste år, med mindre det bliver med mundkurv på.
Hvis den er lige så madglad som vores så betyder det at man kan bruge hele vinteren og mere til for at kæmpe sommerens flæsk af igen og få bygget de rigtige muskler op.
sep 2008
Følger: 118 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 225
der ud over fr han selvfølgelig hø- men at foder et pony med tildens for overvægt med fuldfoder er tåbeligt. der alt for meget sukker og olie i dem..
og hø er nu engang hestemad.. så hø, og veteminer og minirarler.
jun 2009
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 606
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Hjælp til foder til kraftig tyk pony