{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Hjælp til foder til kraftig tyk pony {{forumTopicSubject}}

Min pony Buddy er tyk og skal på slanke kur nu her når de snart skal til og ind om natten også skal jeg have noget speciel foder der kan hjælpe med til tykke ponyer og ponyer der ikke kan tåle alt foder , da de bliver skudt i hovedet ! Og han har meget araber i sig i temperament , derfor kan han nem hidsige sig op !
Han tager hurtig på og i sommer perioden hvor han har gået ude hele tiden er han virkelig blevet fed ! .. Men uanset hvor meget jeg rider ham taber han sig ikke ??
Har i nogle planer eller noget an kan bruge til tykke ponyer ?
Og kender i noget foder jeg kan bruge til ham nu her når han skal til og ind om natten ?? ! og hvad hedder det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til foder til kraftig tyk pony
  • #1   25. sep 2010 Min islænder får Spillers Cool Concentrate smiley Det skal kun suppleres med Hø/wrap.
    Det skulle virke dæmpende på varme/stressede heste - og har ikke ekstra kalorie indhold.

"Koncentreret müsli fuldfoder, der dækker hesten 100 % ind med vitaminer og mineraler. Cool Concentrate skal kun suppleres med hø eller wrap. Velegnet til vægttab.

Blandingen er let og økonomisk at bruge, idet heste kun skal fodres 500 gram dagligt og ponyer kun 250 gram dagligt.

10 kg - kr. 259,00."

• #2   25. sep 2010 Vil sige at en pony med tendens til overvægt aldrig skal gå på fuld døgnfold med græs, dertil er risikoen for forfangenhed alt for stor når den også er overvægtig.

Vores som vi også har kæmpet meget med overvægt hos har gået på begrænset græs og så jordfold med frøgræs.
    Hans foderplan ser således ud: 400 Energistart fra Equifirst, 200 g Lina Mix fra Equifirst, mini vit bolcher fra TH. Dette fordelt på to måltider. God tør wrap der passer til hans vægt.

Så meget ridning og motion som overhovedet muligt i godt tempo og ridning hvor den får brugt sig rigtigt. Det er jo en lang og sej kamp og du kan ikke trylle, så det sker ikke på en uge. Men det er noget du skal være opmærksom på hele året og derfor vil jeg bestemt råde dig til at den ikke kommer på døgnfold med græs næste år, med mindre det bliver med mundkurv på.

Hvis den er lige så madglad som vores så betyder det at man kan bruge hele vinteren og mere til for at kæmpe sommerens flæsk af igen og få bygget de rigtige muskler op.

• #4   25. sep 2010 har haft samme problem, og i sammenråd med min dyrelæge får han nu kun veteminer og miniraler fra salvane. og luserne light.

der ud over fr han selvfølgelig hø- men at foder et pony med tildens for overvægt med fuldfoder er tåbeligt. der alt for meget sukker og olie i dem.. smiley

og hø er nu engang hestemad.. så hø, og veteminer og minirarler. smiley

• #5   25. sep 2010 videbæks pony guf det virker . og så lidt hø

• #6   26. sep 2010 giv den mundkurv på, ude på folden.....og så evt. giv den roepiller. Dodson & Horrell laver nogle roepiller der hedder kwikbeet som ikke indeholder ret meget sukker, de er super gode/ nemme at have med at gøre smiley

Kommentér på:
Hjælp til foder til kraftig tyk pony

Annonce