{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

vaccine {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Er der nogen der ved hvor man kan skaffe en vaccine uden om dyrlægerne, jeg har søgt lidt rundt, man kan få det ii tyskland men jeg ved ikke hvor.... Jeg har fundet noget i USA men så ryger der jo told på....
Jeg har arbejdet i landbruget og også ved dyrlæger her i dk så jeg kan godt finde ud af at håndtere en sprøjte... Dette her drejer sig om en hest der kun bliver vaccineret hvis jeg gør det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vaccine
  • #1   5. okt 2010 men du skal vel have stempen i vacc kortet og det er vel en dyrlæge som skal det?

• #2   5. okt 2010 det er ligegyldigt, da hesten er uden pas... Den skal vaccineres udelukkende for at den kan danne antistofferne så den ikke bliver syg... Der er ikke nogen grund til at få stemplet på sådan en hest

• #3   5. okt 2010 Alle heste skal have pas? Det jo enlig os ulovligt det i/du har gang i..

• #4   5. okt 2010 men en hest skal vacc, hvert år hvs den skal virke, og ja alle heste skal have pas.

• #5   5. okt 2010 Alle heste skal have enten et pas eller en vaccinationsbog hvor det står i, hvis du skal starte stævne eller hvis du sælger hesten videre, så man kan se at den er blevet vaccineret smiley

• #6   5. okt 2010 i holland men hvorfor får i ik bare dyrlægen ud og gør det... alle heste skal ha pas inde 31122011 noge før det kommer and på hvor gammel de er

• #7   5. okt 2010 det er overhovedet ikke det spørgsmålet går på, hvorvidt om det er lovligt, om det skal stå i passet osv. det er jeg udemærket godt klar over.... Og ja jeg er godt klar over at hesten skal vaccineres en gang om året...
    Denne her hest skal ikke gå stævner, og hvis den engang skal er jeg godt klar over at det skal stå i passet og det må jeg jo tage op til den tid...
    Grunden til at det ikke bliver gjort ved dyrlægen er at jeg udemærket kan gøre det selv, samt at det i dette tilfælde er formange penge at får ham ud og gøre det når ikke hesten skal gå stævner osv

• #8   5. okt 2010 Rebecca B
    Har du en internet adresse..?

• #9   5. okt 2010 kan du så ikke bare købe det ved en dyrelæge her i dk?

• #10   5. okt 2010 dyrlægerne må ikke udlevere det, da der så ville være mange der ville gøre det selv eller snyde med det og give det til en anden hest end det er købt til....
    -Brio&Amarone- -
    Det er min beslutning at tage ikke din... Og stadig det har meget at gøremeed hvilken hest det er, alternativet er at den så bare ikke bliver vaccineret, og eftersom at jeg selv sagtens kan gøre det uden at lave fejl, så kan jeg ikke se problemet i det....

• #12   5. okt 2010 Er så meget enig med Jessie....

heste er ikke billige, og man burde ikke have hest hvis man kke har råd til årlig vacc.

• #13   5. okt 2010 det er stadig ikke jeres hovedpine... Hvis ikke i kan komme meed noget konstruktivt så lad være at skrive, og nej det erikke ulovligt.... Du kan sku da ikke samligne tænder og og hove med dette her, at vaccinere er jo bare et lille prik i musklen, det er der ikke noget farligt i, og som sagt jeg kan sagtens finde ud af at håndtere en sprøjte...
    Du må jo godt selv give din hest antibiotica for eksempel... Det eneste der gør at dyrlægerne herhjemme ikke må udlevere vacc er at de skal lave det derstempel, og det har jeg ikke brug for

• #14   5. okt 2010 Hvis du har medicinhåndtering kursus(bevis) durde det vel ikke være svært af købe sådan en sprøjte af sin dyrlæge har du ikke det må du ikke selv håndtere medicinen eller?

• #15   5. okt 2010 jamen lige med vacc må de i dk ikke udlevere, og jo jeg har beviset gennem min uddannelse...

• #16   5. okt 2010 okay... min dyrlæge plejer ikka at gøre det... Men det kan da godt ske at det er fordi han tror den skal stemples

• #17   5. okt 2010 Hvad gør i hvis hesten går i anafylaktisk chok

• #18   5. okt 2010 Det er laaaaaaaaaaangt nemmere at få dyrlægen til det. Så meget koster det heller ikke. Synes det andet er latterligt. Hvad er grunden da til du selv vil gøre det da? jeg kan ikke se nogen grund..!

• #19   5. okt 2010 Nu skal jeg ikke blande mig i hvad du gør/ ikke gør med din hest, men skal du ikke tilfældigvis have dyrlægen ud på et andet tidspunkt, så kan han jo gøre det i forbindelse med anden behaldling....så koster det jo ikke mere end et par hundrede....når din hest fx skal have lavet pas?

Har du undersøgt markedet i UK. Ved at man bla kan købe ormekure derovre uden recept, så måske du kan finde vacciner også...

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #21   5. okt 2010 Bare du så lige husker at lytte på lunger, hjerte og tarme, tjekker lymfeknuder og tænder tager temperatur og tjekker generel sundhedstilstand inden du stikker!!!!

Det kan godt være du kan stikke selv, men kan du også selv tjekke den klinisk igennem?

Anne-Marie

• #23   5. okt 2010 Kristina mishandler jo ikke sin hest på nogle måde ved selv at give den vaccine når nu hun siger at hun godt ved hvordan man håndtere det. Og tror da slet ikke hun undlader at ringe til dyrelægen hvis hun ser sin hest lide. Jeg syntes det er meget strengt at sige man ikke er egnet til at have hest hvis ikke man har råd til en årlige vaccine. Kristina har på ingen måde sagt at hun ikke har råd...hvorfor så STEMPLE hende? Hvor har folk dog bare travlt med at afgøre om man er egnet til at have dyr eller ej.

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #24   5. okt 2010 Suzy - desværre ikke ret mange.
    Jeg gør hver gang jeg er ude for at vaccinere en hest. Den glipper måske nogle gange med temperaturen, men ellers tjekker jeg lige hesten igennem inden. Det tager som regel ikke så lang tid, men jeg sikrer mig da, at jeg ikke stikker i en syg hest. Så føler jeg også at folk får noget for pengene i stedet for at betale for at der kommer en dyrlæge som man knap nok snakker med.

Anne-Marie

• #25   5. okt 2010 Jeg sys altid folk herinde har såé travlt med dyrlæge, spørg man om noget med sin hest ville mange få dyrlægen ud.

Hvis hun selv kan gøre det og ik' starter stævner er det da fint nok hun selv gør det, som hun siger kan hun håndtere det.
    Jeg sys altså det fint nok såé.

Kommentér på:
vaccine

Annonce