{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.975 visninger | Oprettet:

Vægt på fjordhest {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ja hvad er ca vægten på en fjordhest?

Ved godt at det kan svinge meget, han er af den gammeldags type, 145 i stg, sådan rimellig stor i det, bruger full i udstyr..

Jeg har lånt en fjordhest og han er meget overvægtig..Gider ikke høre nogen kommentar om dette da jeg godt er klar over det, og vi er i gang med at gøre noget ved det..Men hold da op hvor er det svært, har haft ham i knap 3mdr og han har tabt små 50kg..

Hvis der er nogen der har nogle gode råd osv er de velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på fjordhest
  • #1   20. okt 2010 Tyler får roepiller og vitaminer og lidt hø, ved ikke helt hvor mange kilo og så står han på halm, og rider ham ca 5 dage i ugen.

Aner slet ikke hvordan og hvorledes det er med heste, hvor meget og hvor hurtigt de må tabe sig..

• #2   20. okt 2010 Han får ikke mindre end 5kg.. Han står ude det meste af dagen og har høet om natten..
    Rider ca en halv time ad gangen..

• #3   20. okt 2010 Det kan godt være at han ikke ser tyk ud, men havde målebånd på ham i dag og han vejer over 700kg.

Han har hø om natten smiley

• #4   20. okt 2010 Jamen det sidste lange stykke tid har han jo bare gået på græs og ved at han havde mundkurv på i sommers...sidste vinter fik han roepiller..

• #5   20. okt 2010 okay kunne bare ikke li at han slet ikke fik noget...men jeg må væbne mig med tålmodighed..

• #6   20. okt 2010 Høet er heldigvis af en god kvalitet...Men kan han tåle at få lidt gukerødder?

• #7   21. okt 2010 En fjordhest er skabt til så meget arbejde som overhovedet muligt - det var hvad både dyrlæge og kiropraktor sagde da vi havde ude til vores pony, hvor vi også har kæmpet en lang kamp mod overvægten. Han går sammen med 3 fjordheste. Al den motion du kan putte i ham og gerne af den langsommelige slags i store mængder dvs, lange, lange ture ud i naturen og har du mulighed for det så meget gerne op og ned af bakke.
    Vi blev endda rådet til at finde en part der kunne putte endnu mere på end vi selv formår. Dyrlæges sagde at de kunne sagtens tåle både en gang dressur om formiddagen og en lang tur om eftermiddagen. Men nu ønsker min datter på ingen måde en part til sin pony.

• #8   21. okt 2010 Jeg er ikke sikker på at jeg tror på det med de 700 kg, målebånd kan give nogle ret gakkede resultater, men 600 kg skal han nu nok veje.
    Har du ikke mulighed for en vægt i nærheden? Jeg plejer selv at bruge den på vores lokale DLG. (Freja plejede at veje 600 når hun kom hjem fra sommergræs, og 500 lige inden hun skulle på sommergræs, mindre end 450 kilo synes jeg ikke hun bør veje, de to minder lidt om hinanden)

Og så masser af stråfoder, både halm og hø, og så vitaminer, så burde han være kørende..
    Og rigeligt med motion. 50 kg på 3 mdr lyder ok, så skal han nok få tabt sig til noget nær normal vægt i løbet af vinteren - så er dit job bare at han ikke skal blive lige så fed til næste sommer, hehe....

• #9   21. okt 2010 Findus...Det synes jeg lyder lidt vildt med alt det motion, han er jo helt færdig efter en halv time...Tænker også på belastning af hans led..

Vi rider ture et par gange i ugen og så dressur for resten..

Eva...Synes også at det lyder vildt med de 700kg..Men overvægtig det er han hvertfald..Vil undersøge det med en vægt..Frygter allerede næste sommer..

• #10   21. okt 2010 En fjordhest i den størrelse ligger normalt på en vægt der hedder 450 - 500 kg

• #11   21. okt 2010 har du fået lavet orme test? for min fjordbolle fik jeg afvide hun var ALT for tyk. så tog vi en test og hun havde mega meget orm, og fik ormekur.. dyrlægen troede ikke sine egne da hun kom også hende efter en måned, for det lignte overhovedet ikke en ormemave hun havde..

bare et forslag smiley

• #12   21. okt 2010 har også kendt en super fed fjordhest, og meget af det skyldtes også han havde orm, også selvom det ikk lignede en ormemave og der ikke var noget at se på afføringen.. bare et forslag du måske og skulle prøve at tjekke =0)

• #13   21. okt 2010 Han har fået tjekket orm her i sommers, men det vil jeg da lige undersøge og tak for svar allesammen..

• #14   22. okt 2010 det var så lidt smiley

min havde også fået tjekket orm over sommeren.. men da de kom ind fra sommergræs var den tårnhøj smiley så det kan ske.. øv bøv.. men håber du finder ud af det smiley

Kommentér på:
Vægt på fjordhest

Annonce