{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

Bider sine dækkener i stykker..! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en meget "legesyg" hest, som synes det er vældig sjovt, at bide fat i sine dækkener foran, så de går i stykker. Det er pisse træls, men jeg ser det som om han hader at gå med dækken..

Jeg overvejer stærkt at tage det af, fordi han er sådan, og jeg kan ikke blive ved med at bruge så mange penge på dækkener til ham, men eftersom han er en ridehest, og snart skal klippes ville den idé ikke være en god løsning.

Jeg sprøjter Blue Hors Bid Stop på HVER dag...

Vil meget gerne have nogle forslag til, hvad jeg kan gøre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider sine dækkener i stykker..!
  • #1   28. okt 2010 Bucas dækkener skulle være gode til heste der bider i dækkenet (o:
    Det skulle vidst være meget normalt at hingste og vallaker gør det.


  • #2   28. okt 2010 man kan få sådan et stykke til at sætte hen over, så vil den selvfølgelig bide i det, men det er da billigere end et nyt dækken, du kan sikkert også lave den selv..

    kan ikke finde et billede af den, men det er bare sådan et "rør" til at sætte hen over spænderne, hvis du forstår mig smiley


  • #3   28. okt 2010 Køb et dækken med en stor Denir mener jeg det staves, jo højere den er jo stærkere er stoffet dækkenet er lavet af smiley

  • #4   28. okt 2010 Han er nok enig med mig om at heste ikke er tøjdyr smiley

    Hehe undskyld kunne ikke lade værre (:

    Men kunne du så ikke evt. prøve at sprøjte noget andet på som smager af møg til? F.eks. lak mener jeg vi sprøjtede på vores trappe, fordi lille hunden ikke ville stoppe med at gnave den i stykker - og det hjalp... men han var jo også en hund, ved ikke om dette hjælper på begge dyr? (:


  • #5   28. okt 2010 Denier staves det smiley

  • #6   28. okt 2010 Køb noget fra blue hors, det findes i en spray.. Hvor du sprøjter det på dækkener og haler, som så forhindrer hesten i at bide i dækkenet.. Begrund af at det har en meget grim smag og det virker for har selv brugt det til min hest.. Fordi han gik med et hingsteføl og den bed hele tiden i hans dækken.. Så det holdt den op med, det er ligesom det der hedder blus hors bidstop.. Det kan købes i alle de udstyrs butikker som sælger blue hors

  • #7   28. okt 2010 Giv ham mundkurv på ?

  • #8   28. okt 2010 prøv eventuelt at finde på andre ting han kan hygge sig med på folden...

    hmm kan selv kun lige finde på slikkesten og bolde (evt bolde hvor der er et reb i ca 20-30 cm langt) så kan han både rende rundt med den i munden (han vil jo åbenbart gerne bruge sin mund) og sparke til den...

    Hmm ellers svært at stoppe ham, når du har prøvet med bidstop...som ellers smager forfærdeligt.....


  • #9   28. okt 2010 Ja, det er en meget træls og svær situation! men mange 1000 tak for alle jeres svar på så kort tid (: Er rigtig glad for, at nogle vil komme med sådan nogle gode forslag (:

    GITTE F : Synes det var et rigtig godt forslag med at give ham noget "legetøj", det vil jeg prøve..

    MARK - TEAM SWEED . : Vil ikke give ham mundkurv på, lige meget hvad..

    SKEE OLD GAARD : Hvad er en denier?? (: (:

    R I K K E L U N D : Hmm... Kan godt se din mening, men det er ikke selveste spænderne... Han bider bare, hvad han kan få fat i, og så går stoffet i stykker (:

    Helena Carlsen : Jeg er meget nervøs ved at lægge så dyrt et dækken på ham, da jeg VED, at han vil ødelægge det i løbet af ingen tid, men tak for dit svar (: Jeg vil lige forhøre mig lidt omkring i nogle rideudstyrsbutikker, og se, om jeg kan finde et bucas til fornuftige penge (;




  • #10   28. okt 2010 denier er hvor stærkt stoffet er, det forkortes også d, så hvis du feks. kigger dækkener på nettet står der feks.: 1200 d
    jo højere denier, jo stærkere er stoffet smiley

    den vil jo også dække en del af bringe stykket smiley


  • #11   28. okt 2010 jeg havde samme problem med min hingst, problemet er løst med et stykke halvrundt plastik under hagen, så kan han frit græsse og lege med sin bold men ikke bide i sit dækken.

  • #13   28. okt 2010 måske gider den ikke have det på?

  • #14   29. okt 2010 Hvis du vil, kan du også prøve at spraye hjortetaksolie på. Det smager rigtig dårligt og jeg synes det virker meget bedre end bidstop...

    Men... det stinker rigtig meget! Og det farver altså dækkenet lidt mørkt. Men det var da et forsøg værd...
    Held og lykke med det...


  • #15   29. okt 2010 R I K K E L U N D : Mange tak - nu blev jeg klogere (:

    CECILIA S : OKay, jeg forsøger mig lidt frem.. Dejligt med alle de gode "forsøg" (:

    MAJA J : Tusind tak, det lyder virkelig som en god idé..! Men hvor kan man købe den plastikskål??

    SUZZY JENSEN : Hehe. Mange tak for din kommentar. Kan forstå på flere af jer, at jeg skal prøve bucas, så nu går jeg på jagt (:

    CILLE THOMSEN : Nej,det vil han tydeligvis ikke, men det bliver han nødt til, eftersom han er ridehest, og jeg ikke kan ride på sådan et stort "pelsdyr" i mere end et kvarter, før han er færdig af sved, desværre...

    Anita med turbotravhesten : Jeg har hjortetakolie, og faktisk har jeg ikke prøvet det, men har brugt det til en hest med sommereksem, og ja, det lugter forfærdentligt, og farver meget, men kunne da ske, jeg skulle prøve det (:


Kommentér på:
Bider sine dækkener i stykker..!

Annonce