{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Hest trives ikke i flokken {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg er bare så frustreret. Har endelig fundet en stald jeg er rigtig glad for at stå i, hvor hestene også har det super og har massere af foldtid, store bokse og godt med hø. Har stået der et år med Vinnie og Artesia, og de sidste ca 2 måneder har jeg så også haft Escape der.

Men det går bare slet ikke med Escape. I starten gik det fint, men de sidste 3 uger er det bare blevet værre og værre.

For 3 uger siden blev ejerens følhoppe vænnet fra føllet og kom tilbage til de andre hopper. Dagen efter var Escape blevet jaget i hegnet og havde smadret sit dækken til ukendelighed, samt fået et stort brændsår, og taget 20 meter hegn og tre stolper.

Så røg der en strop på et til dækken dagen efter og så var der nogenlunde ro. I tirsdags gik hun så igen gennem hegnet og endte med at rende rundt ude på hovedvejen smiley De fik hende fanget og lavet hegnet og sat hende ud igen.

De sidste to dage har hun taget hegnet hver morgen når de blev lukket ud.

I dag virkede alr fint da jeg kom, hun stod på jordfolden ved høhækken og spiste for en gangs skyld med de andre. Jeg tog Vinnie ind, og lagde godt mærke til at de andre gik ned på græs uden hende, men tænkte hun nok gik med når mig og Vinnie var inde. Men ca 2 timer senere da jeg lukkede Vinnie ud, stod hun præcis samme sted helt alene. Vinnie gik ned til de andre, og jeg prøvede at følge escape ned gennem løbegangen til dem, men lige pludselig vendte hun bare om i vild galop og stod på jordfolden og ventede på mig. Så tog jeg hende med ind hvor hun straks faldte til ro.

Synes det er så syndt for hende, og det er heller ikke holdbart i længden, så hvis ikke det bliver bedre skal jeg til at ud og finde ny opstaldning til tre heste, også bare surt når Vinnie og Artesia har det så godt i flokken.

Åhh jeg synes det er super træls, skulle bare lige ud med det. Kom gerne med løsninger hvis i evt har nogle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest trives ikke i flokken
  • #1   29. okt 2010 er der kun en fold??? for ellers kunne hun vel komme på fold med et par få andre heste??

• #2   29. okt 2010
    Hvis der kun er en fold - kunne den så evt. ikke deles op så hun kommer i en flok med nogle heste hun kan enes med?

• #3   29. okt 2010 Der er flere folde, men ved endnu ikke om det er en mulighed, da der er en hoppefold og en valakfold, samt to græsfolde, og de vil jo nok ikke have hun skal gå på sommergræsset.. Og synes det er synd hvis hun skal stå på sygefold, hun er jo kun 3½

• #4   29. okt 2010 er det ikke muligt hun kunne gå sammen med vallakkerne??

der er NOGLE hopper, som simpelthen ikke trives med andre hopper, og derfor passer bedre med vallakker... det er noget med heiarkiet osv...

hvis dit opstaldnings sted er interesseret i at beholde dig som opstalder, så må de gå på kompromis... det er for farligt for din hest, de andre heste og eventuelle billister når hesten stikker ud af hegnet....!

jeg synes du skal tage en snak med opstaldnings stedet så hurtig som muligt

• #5   29. okt 2010 Vallak ejerne vil ikke have hende over, for så bliver deres heste åbenbart kulderede smiley

Skal snakke med ejerne på søndag. Der kom ny hoppe her i aftes, så håber hun måske trives med den, ellers håber jeg bare de er villige til at finde en anden løsning.

• #6   29. okt 2010 Undrer mig over hvad forskellen er på ponyer og heste mht. blandet fold.
    Nu har vi en pony og han har pånær et sted været i blandet flok og alle trives storartet med det både hopper og i vores tilfælde en vallak.
    Det lyder bestemt ikke optimalt som det er nu og jeg kan godt forstå at du er ked af det på hendes vegne. Håber du finder en god løsning.

Der er ingen ponyer hvor du står opstaldet? de går jo tit i blandet flok og så kunne hun måske komme ud til dem og gå.

• #7   29. okt 2010 Hos os går hopper for sig og vallakker for sig. dvs både heste og pony hopper og det samme med vallakker..

Vi prøvede i sommers at sætte nogle hopper over fordi vi har flest hopper, bl.a. Vinnie. Hun kaldte da lidt, men synes ikke det var slemt. Men alle dem med vallakker sagde at de blev helt ustyrlige..

Escape har altid været vant til at gå i blandet flok, men tror hun mangler en på sin egen alder, de gamle mokker er vel sure på hende fordi hun vil lege.. smiley

• #8   29. okt 2010 Stakkels jer =) jeg havde ikke fundet mig i det
    mine heste er som mine børn ingen skal komme på tværs af dem =)

Jeg håber inderligt at du finder en løsning da det er vildt synd for din lille pige jeg kan godt forstå du er fustreaet ( staves )

• #9   29. okt 2010 Tinka: Hun er også min bette baby, har jo selv avlet hende, og er noget pyldret omkring hende, kunne bare se den var helt gal i dag, så nu får hun en chance med den nye hoppe, og ellers skal der bare gøres noget..

Det ikke til at holde ud man skal være bekymret for hende hele tiden

• #10   29. okt 2010 Nej det kanj eg godt forstå vi har også opstalling men jeg må sige vi vaetager hestene og ikke deres ejer hvis vi kan se de ikke kan enes ja så må vi finde en anden løsning samme dag sådan har vi det her og det bliver vi ved med
    tænk hvis det var en selv der blev sat sammen med en masse man var bange for eller ikke kan lide
    jeg føler med dig må jeg sige =)

• #11   29. okt 2010 Nu når der er kommet en ny hoppe, kan din og hendes så ikke gå sammen i en fold i laver inde på hoppefolden ? Den lyder til at være stor den fold de har.

Kommentér på:
Hest trives ikke i flokken

Annonce