{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Hvilken højde til vinduer i stalden? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have sat vinduerne i stalden i den rigtige højde, men hvilken er det så lige.

Hvad har I valgt af højde fra boksgulvet (uden strøelse) og til det nederste af vinduet i jeres stald ?
Og hvor store har I valgt vinduerne i mål ?

Vi har måtte grave ned for at få højden til at passe til at alle højder heste kan og må stå i stalden ifht de gældende lovkrav, men dermed er vinduerne også kommet for højt op. Derfor tror jeg det ender med, at hestene får dejligt store vinduer som i f.eks. 80cm i bredde og måske 1.20/1.40 i højden. Så nu skal jeg bare finde ud af, hvor meget vi skal skære ud.

Det skal passe til at det er heste som står i boksen og kunne få hovederne ud.

Mvh Juliette

Billige vinduer, opmåling og montering
Skal du have målt op til nye vinduer, skiftet ud eller monteret nye vinduer? Se et bredt udvalg af vinduer på Sparvinduer.dk
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken højde til vinduer i stalden?
  • #1   1. nov 2010 Vores vinduer er ca. 140cm over gulvhøjde. Hellere for højt end for lavt.

Pas på at lave vinduerne for store, hvis de kan åbnes. Min gamle pony hoppede næsten ud at et vindue der var ca. 120cm over gulvhøjde og 100x60cm, det kunne have gået grueligt galt hvis han var lykkes med det.

• #2   1. nov 2010 Du har ret, man skal passe meget på. Men vi vil lave højden forholdsvis høj + evt. lave så det kun bliver nederste del som kan åbne, dvs. de almindelige standard på ca 80 x 80 cm smiley

Godt det ikke gik galt med din hoppe, puha en forskrækkelse.

• #3   1. nov 2010 God idé.
    Det var faktisk min lille brogede vallak, han har altid været noget for sig og har haft mærkelige idéer, og da hans foldkammerat på en ridelejer lige pludselig forsvant ud ad døren, besluttede han sig for at tage flugten gennem vinduet. Da jeg hørte det troede jeg næsten ikke mine egne ører! Men heldigvis skete der ikke noget.

Kommentér på:
Hvilken højde til vinduer i stalden?

Annonce