Hvilken højde til vinduer i stalden? {{forumTopicSubject}}
Vi skal have sat vinduerne i stalden i den rigtige højde, men hvilken er det så lige.
Hvad har I valgt af højde fra boksgulvet (uden strøelse) og til det nederste af vinduet i jeres stald ?
Og hvor store har I valgt vinduerne i mål ?
Vi har måtte grave ned for at få højden til at passe til at alle højder heste kan og må stå i stalden ifht de gældende lovkrav, men dermed er vinduerne også kommet for højt op. Derfor tror jeg det ender med, at hestene får dejligt store vinduer som i f.eks. 80cm i bredde og måske 1.20/1.40 i højden. Så nu skal jeg bare finde ud af, hvor meget vi skal skære ud.
Det skal passe til at det er heste som står i boksen og kunne få hovederne ud.
Mvh Juliette
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Pas på at lave vinduerne for store, hvis de kan åbnes. Min gamle pony hoppede næsten ud at et vindue der var ca. 120cm over gulvhøjde og 100x60cm, det kunne have gået grueligt galt hvis han var lykkes med det.
feb 2004
Følger: 241 Følgere: 326 Heste: 11 Emner: 112 Svar: 252
Godt det ikke gik galt med din hoppe, puha en forskrækkelse.
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Det var faktisk min lille brogede vallak, han har altid været noget for sig og har haft mærkelige idéer, og da hans foldkammerat på en ridelejer lige pludselig forsvant ud ad døren, besluttede han sig for at tage flugten gennem vinduet. Da jeg hørte det troede jeg næsten ikke mine egne ører! Men heldigvis skete der ikke noget.
Hvilken højde til vinduer i stalden?