{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Kan man sælge den? {{forumTopicSubject}}

Min mor ligger nu på Rigshospitalet, efter ulykken med hendes unghest, og jeg vil ikke andet end at have solgt hesten, for det første pga. det den har gjort med min mor, og for det andet, fordi den før har sparket efter mig, og jeg har været tæt på at få samme tur som min mor.

Kan den sælges?
Og hvad tror I man kan få for den?
Hun er halv frieser, 3 år gammel, lige til at tage i brug.. Saddel og bidvant.. Hun er selvfølgelig nok lidt bange for sadlen efter ulykken..

Hvad vi endnu ikke er sikre på er om hun er skadet, og måske aldrig kan bruges som ridehest..
Hvor meget kan man i såfald få for hende som avls- eller selskabshest?

Det skal siges at hun er en sød hest, der knytter sig meget til sin ejer, jeg vil bare ikke have hende efter ulykken, og jeg håber at hun skal væk herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man sælge den?
  • #1   27. apr 2006 må man spørge hvad der er sket, altså hvad den gjorde

  • #4   27. apr 2006 Rikke H: Hesten hoppede frem og sparkede bagud. Og ramte min mor i hovedet.

    Louise S: Nej denne gang gjorde den det ikke bevist, men den gjorde den. Og en unghest er uregerlig og bange for alt, og det synes jeg bare ikke min mor skal omgåes. Og så har den jo før sparket efter mit hoved. Jeg ville bare ikke have det godt med, hvis den hest, som var 3 cm fra at slå min mor ihjel skal blive her.
    Hesten er ellers sød og tillidsfuld, og min mor blev så ked af at den sparkede hende, fordi hun virkelig stolede på den, og bare troede den aldrig kunne finde på det.


  • #7   27. apr 2006 Louise S:
    Jeg håber hvertfald den kan sælges. Jeg vil hvertfald have det dårligt, hvis det blev sådan at vi skulle beholde hende.


  • #8   27. apr 2006 den kan godt sælges. pris, minus det fra den gør med at sparke, og ellers så tænk på hvor gode gangarter den har, og hvor meget den vil kunne blive til, hvordans den temp, er, og om den er arbejds villig..

  • #9   27. apr 2006 Jeg skal selvfølgelig ikke afgøre om I skal sælge hesten eller ej, men jeg var selv ude for en slem ulykke i september med min unghest hvor lægerne frygtede at jeg havde brækket ryggen...

    Jeg gik også i salgstanker i de efterfølgende måneder for jeg troede aldrig jeg ville komme til at ride hesten igen osv..

    Heldigvis tog jeg mig selv i nakken og kom op på den..
    Selvfølgelig har jeg fået mere respekt for hende end jeg havde før ulykken, men jeg fortryder ikke et eneste sekund at jeg beholdte hende..

    Vi skal til 4 års champsionat (staves) her i slutningen af maj og jeg har store planer for hende.. Jeg vidste med mig selv at det ikke nyttede noget jeg bare solgt hesten og gav problemerne videdere..

    Jeg skulle overvinde min frygt og det kunne jeg kun gøre med hende.. Ikke med andre heste..

    Det er vel egentlig også din mor der skal beslutte om hesten skal sælges.. Selvom du ikke syntes hun skal omgås den er hun vel gammel nok til selv at træffe den beslutning...

    Men jeg håber for jer I får løst problemet og god bedring med din mor..


  • #10   27. apr 2006 Thea, det er altså bedst at sælge, hvis man er blevet bange for sin hest,--

  • #11   27. apr 2006 jani P:
    hvorfor dog det..??


  • #12   27. apr 2006 ja, selvf. er den farlig, det er alle heste. men når man tænker på at den er ung, og måske stadig i lege alderen, så kan den nå at ændre sig meget når den bliver ældre, og den har måske mistet respekten for mannesker, den skal tilbage igen, og ved en erfarn rytter, der ved hva hun har med at gøre, så kunne det faktisk ende med at den får et godt liv, i stedet for at ende på et spise bord.

    der skal bare en god prof, og ordentlig træning til.--
    Syns ikk at den har gjort nok til at den skal ende på et bord, hvis den var gammel, og VAR sådan, så kunne det overvejes, men hvis den er ung, så kan den altså nå at blive bedre.

    Min pony har da os engang sparket efter en, var så tæt på at ramme hende i hovedet, den gjorte det bevidst, og det var fordi de andre heste på marken fik brød, den fik ikke noget.

    Skulle den så oss aflives..??


  • #13   27. apr 2006 Omkring et lille barn, ja, den kan ramme et lille barn endag, man det kan andre heste også. hvis et lille barn løber med lildt græs i hånden ind på en mark med rolige heste, så kan hestene stadig blive jaluox, og så kan det ende galt, ligesom i dette tilfælde.


  • #14   27. apr 2006 JULIE: mener også jeg har sprugt dig om det her før, men:

    hvaså hvis du var BANGE for din hest, vil du så os beholde den..???


  • #15   27. apr 2006 Kathrine:

    syns du skal gøre det der føles rigtigt..


  • #17   27. apr 2006 jeg vil ikke blandemig i om du skal sælge den eller ej for det er dit valg men jeg syntes du skal oplyse den rigtige grund hvorfor altså det med sparkene´for ellers kan den komme i forkerte hænder. og jeg tror godt den kan sælges akkigevel for jeg kender nogle der fik solgt deres hest selvom den var uregerlig.


  • #18   27. apr 2006 jani P:
    ja, og jeg har stilt dig et spørgsmål, som jeg venter at få svar på..


  • #19   27. apr 2006 det står til sidst i den laange tekst jeg skrev..

  • #20   27. apr 2006 smiley mette & Bonnie<3 **Team Løvly** H

    Nej det skal man ikke...

    Hvis man af den ene eller den anden årsag er blevet bange for sin hest skal man gøre op med sig selv om man er villig til at se sin frygt i øjnene eller om man vil tage den nemme vej og flygte fra problemerne..

    Jeg var bange for min hest... Meget bange endda - men jeg valgte at tage tren ved hornene og gøre noget ved problemet..

    Man skal selvfølgelig ikke udfordre skæbnen, men man skal heller ikke bare give op.. Det vigtigste er faktisk at man erkender sin frygt i stedet for at rende og spille smart over for veninderne så man får vovet sg selv og hesten ud i noget man ike er klar til..

    Men du er da på ingen måde i din gode ret til at fortælle mig at jeg skulle have solgt min hest fordi jeg var bange for den!!!

    Nu er det jo altså heller ikke Kathrine J¤Med traveren der tölter¤ - Team Trav 's hest og derfor er det jo heller ikke hende der skal gøre op med sig selv om den skal sælges eller ej fordi hun er bange fordi..

    Jeg kan da godt forstå hun er bekymret for sin mor - det samme ville jeg have været, men jeg går ud fra moderen er en voksen kvinde der selv kan træffe hendes egne beslutninger!!!



  • #21   27. apr 2006 Ja hendes mor skal self. selv tage beslutningerne, men i et andet indlæg, der skrev hun at hun også vil sælge sin egen, og det skal hun gøre hvis hun har det bedst sådan.

  • #22   27. apr 2006 Tror Sagtens du kan sælge den . Men det er nok svært. Hmm Der var jo også den gang hvor Hende den prof. rytter kan ikke lige huske hvad hun hedder, men hendes hest hedder Sorteper. Men hun døde af det , og hendes blev solgt. Kan godt se de ikke kan sammeligens ( Hestene ) Men princippet. Håber du for den solgt smiley

  • #23   27. apr 2006 Saelg den til en der har forstand paa horsemanship efetr min mening. Heste ved udem;rket godt hvor de rammer. Der er intet sjovt i at have en hest man frygter og det er det du goer nu. Jeg ser det ogsaa fra hestens synspunkt. den sparker jo af en grund. I selvforsvar eller vrede og den maa vi ogsaa lytte til. Den har jo en sjael lige som os. Det vil bare blive vaarre for hesten og for dem der koeber den hvis der ikke bliver lyttet hvis du forstaar. Folk der er grundigt inde i horsemanship vil med garanti kunne hjaelpe hesten og finde ud af hvorfor den goer som den goer. Synes bestemt det er fornuftigt af dig at tage det med at din hest sparker efter jer alvorligt for det kan uden tvivl redde et liv eller to

  • #24   28. apr 2006 Sparkede den bevidst din mor, er jeg enig at den er farlig, og det er vist et ret svært problem at komme af med. Jeg ville også sende den til slagtning.

    Har den altid været sådan?


Kommentér på:
Kan man sælge den?

Annonce