wrap...lidt hjælp tak :) {{forumTopicSubject}}
kan godt se der er flere der har spurgt omkring wrap men bare for at være helt sikker kommer den lige en gang mere
jeg har lige købt wrap græs altså det helt våde der lugter lidt som ensilage. Jeg har fået afvide at heste kan spise det ad libitum, men vil gerne være helt sikker.
De har fået lidt ude i eftermiddags og der er ikke noget tegn på tynd mave. De får vitamin når de kommer ind og hø eller wrap. De går ude hele dagen men der er ingen græs derfor skal de have noget at give sig til. Det skal også lige nævnes at de ikke laver det vilde andet end en skridt tur lige i tiden.
Håber i kan hjælpe
jan 2008
Følger: 83 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 53 Svar: 282
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 429
Så skal du gå lidt forsigtig frem, hvis hestene ikke er vandt til wrap. Er de vandt til hø, så giv dem begge dele i begyndelsen, og trap ned for høet, og op for wrappen. Som tommelfingerregel skal en pony/hest have minimum 1,3 kg. wrap, pr. 100 kg kropsvægt. :o)
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Mine krikker har haft wrap ad libitum i løsdrften om vinteren og det fungerede rigftig godt for dem. De sorterede selv de ikke så gode pletter fra (lod dem ligge) og jeg har ingen foder-relateret sygdom haft mens de har været på wrap.
Om man kalder det wrap, græs-ensilage eller andet gør det ikke mindre egnet til hverken heste- eller kofoder. Det er det samme og begge slags dyr fungerer rigtig godt på det, hvis deres maver lige får tid til at omstille sig.
Heste tåler dog ikke majs-ensilage i ret store mængder. Der er alt for meget protein i.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 429
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 55 Svar: 535
Ingen tynd mave efter i nat hvor de fik halv hø/ halv wrap.
Så de har fået en blanding med ud idag i deres spise kasser
wrap...lidt hjælp tak :)