{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

wrap...lidt hjælp tak :) {{forumTopicSubject}}

kan godt se der er flere der har spurgt omkring wrap men bare for at være helt sikker kommer den lige en gang mere smiley
jeg har lige købt wrap græs altså det helt våde der lugter lidt som ensilage. Jeg har fået afvide at heste kan spise det ad libitum, men vil gerne være helt sikker.
De har fået lidt ude i eftermiddags og der er ikke noget tegn på tynd mave. De får vitamin når de kommer ind og hø eller wrap. De går ude hele dagen men der er ingen græs derfor skal de have noget at give sig til. Det skal også lige nævnes at de ikke laver det vilde andet end en skridt tur lige i tiden.
Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wrap...lidt hjælp tak :)
  • #1   3. nov 2010 Husk kun at give dem meget lidt i starten, for det lyder lidt som det wrap der er hos min hest og det må vores heste ik' få fordi det er komad, og hvis den får for meget i starten kan den blive forfangen.

• #2   3. nov 2010 Du bør være sikker på at kvaliteten af den wrap du har, er af en ordentlig kvalitet, som er egnet til hestefodring. Det laves i rigtig mange forskellige kvaliteter, hvor meget absolut ikke egner sig til hestefoder, - så er du i tvivl, så få en kyndig til at se på det. (måske du allerede har det i forvejen).

Så skal du gå lidt forsigtig frem, hvis hestene ikke er vandt til wrap. Er de vandt til hø, så giv dem begge dele i begyndelsen, og trap ned for høet, og op for wrappen. Som tommelfingerregel skal en pony/hest have minimum 1,3 kg. wrap, pr. 100 kg kropsvægt. :o)

• #3   3. nov 2010 start langsomt op, hvis din hest ikke er vant til det, ellers får den sandsynligvis tynd mave.
    Mine krikker har haft wrap ad libitum i løsdrften om vinteren og det fungerede rigftig godt for dem. De sorterede selv de ikke så gode pletter fra (lod dem ligge) og jeg har ingen foder-relateret sygdom haft mens de har været på wrap.

Om man kalder det wrap, græs-ensilage eller andet gør det ikke mindre egnet til hverken heste- eller kofoder. Det er det samme og begge slags dyr fungerer rigtig godt på det, hvis deres maver lige får tid til at omstille sig.
    Heste tåler dog ikke majs-ensilage i ret store mængder. Der er alt for meget protein i.

• #4   3. nov 2010 Hov, og husk at en wrap-balle ikke kan stå åben alt for længe. Er det meget vådt, bør det ikke stå åben meget mere end en uge.

• #5   4. nov 2010 Om det skal spise meget eller lidt af det komme an på hesten, men altid vænne dem langsomt til det! Nogle heste kan ikke tåle wrap uden at få utrolig dårlig mave.

• #6   4. nov 2010 OPDATERING smiley
    Ingen tynd mave efter i nat hvor de fik halv hø/ halv wrap.
    Så de har fået en blanding med ud idag i deres spise kasser smiley

Kommentér på:
wrap...lidt hjælp tak :)

Annonce