{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Hør suger det 4 x hvad spåner suger? {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg og er ved at undersøge markedet for strøelse og foder til næste år til mine ponyer, og har jo kigget lidt på det her "vidunderstrøelse" Hør/ flax, MEN "eksperterne" skriver at det kan suge 4 x så meget som spåner normalt gør....så kunne virkelig godt tænke mig om der godtnok er noget om sagen, eller om det bare er et "salgstrick" smiley

Suger de SÅ meget i forhold til spåner, skal man jo ikke bruge nær så mange baller på en vinter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hør suger det 4 x hvad spåner suger?
  • #1   4. nov 2010 Jeg ved ikke helt med hensyn til hør, men jeg ved noget omkring tørv. Det giver en vanvittig god bund, selvom det er "beskidt". I tørv skal man jo kun fjerne klatter da urinen bliver ledt ud i siderne, og det er super godt til hovene smiley Min har virkelig fået sunde hove af at stå på det. Det er også meget billigt i lægden, men at opstarte en tørv bund koster smiley Min hun står i en 3*3 boks, og hun fik 5 ind, det kunne jeg dog hurtig se at det ikke var nok, så hun fik et par mere ind smiley Hvis man har smidt nok ind så bunden kan forme sig rigtigt, så skal du kun bruge en om måneden smiley Og så bliver det billigt! Min hun kan stå på tørv for 80 kr. om måneden smiley Men for at vende tilbage til dit spørgsmål om de suger 4 gange så meget, kan jeg desværre ikke helt svare på, men jeg kan i hvertfald understrege at det er meget nemmere at holde, end en spånebund smiley

Håber det kunne hjælpe lidt smiley

• #2   4. nov 2010 vi bruger hør strøelse.
    Synes det svært at sige hvordan det suger i forhold til spåner, men det suger godt og er super nemt at have med at gøre smiley

• #3   4. nov 2010 Efter sommerferien startede jeg på Tronsø Skolen i Grindsted.. Min pony skulle til at starte med stå på hør, og nogle andre skulle stå på træpiller, halm, spåner, halmpiller, sagsmuld.. Og nu har vi så vurderet at vi synes at træpiller er bedst og så kommer halmpilller og så hør..
    Så jeg kan ihvertfald bedst anbefale træpiller smiley
    -Min pony står også på træpiller nu smiley

// Anita Rasmussen..

• #4   4. nov 2010 mange tak for jeres svar. har overvejet mange forskellige slags strøelse, vil dog ikke bruge træpiller, syns der skal for mange til at fylde boksen godt op, og så syns jeg de virker hårde. Det skulle jo gerne være behageligt for ponyerne at tage sig en "liggende lur" smiley

Tror jeg vil undersøge markedet for enten hør eller tørv, tror det bliver en af de to.

Har prøvet spåner før, og syns også at bunden hurtigt blev meget våd og ulækker smiley

Kommentér på:
Hør suger det 4 x hvad spåner suger?

Annonce