{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.321 visninger | Oprettet:

Foder der feder uden høj protein/stive {{forumTopicSubject}}

Kan i anbefale et tilskud, siden af det normale foder, som ikke har højt protein og stivels indhold?
Olie får de allerede.
Linamix er smæk fyldt med protein, så behøver I ikke foreslå ; )

Men har i andre forslag?
Er der nogle FE i foderroer?
Hvad med Fiber pilletes?

Tak for hjælpen : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder der feder uden høj protein/stive
  • #1   25. nov 2010 Er det ikke et fuldfoder?
    Det får de nemlig, skal bare vær lidt ekstra siden af : )

• #3   25. nov 2010 Skulle hun have en annonc med det? : )

• #6   26. nov 2010 Jeg har et fuldfoder til dem, så skal bare være lidt ekstra jeg kan give siden af, så de får lidt ekstra på sidebenene. Vil helst ikke hen og lave foderskift.

• #7   26. nov 2010 Happy horse: Har kigget der er for meget protein i , men tak alligevel.

• #8   26. nov 2010 Lyngdal : Jeg er en af de få mennesker der ikke er på Face ; ) så kan ikke se det.

• #9   26. nov 2010 hvad med lucerne med olie og melasse? Bruger det til min nu da hun fik et pludselig angred af orme og havde tabt 50 kg på meget få dage smiley

• #10   26. nov 2010 Hej..

Raket er et tilskudsfoder som blandes med ren korn dvs havre og byg..

Det er rig på protein vitaminer og mineraler...

Hvis du skal fede din hest op kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke bare fortsætter med at give olie. Olie kan gives op til 3 dl pr dag uden ekstra tilskud a E vitamin... Gives mere end 3 dl gives tilskud af E vitamin.

Olie er ren fedt energi altså energi uden stivelse osv.
    Energi fra olie frigives langsomt og ikke som stivelse..

hilsen

Marianne

• #11   26. nov 2010 marianne R
    De får 3 dl. om dagen, vil du mene det kan tåle mere end det?

* Wicki Hansen - Brunika :
    Ved du hvor meget protein der er i lucerne? Og feder det? Olie får de allerede : ) Og melasse er jeg ikke så vild med da det er ren sukker.

Nogle der ved om Fiber pilletes er godt?

• #12   26. nov 2010 Det vil jeg mene de sagtens kan sålaæge man sørger for at give ekstra Evitamin tilskud og de i forvejen kører fint på olie... altså at de har normal gødning osv.
    Når man begynder at give tilskud af olie skal man langsomt trappe det op over en længere periode..

Jeg ved ikke hvilken type hest du har og hvor meget den arbejder...

Men taber den sig er dens foder stemmer foder planen ikke og den får ikke nok foderenheder... så enkelt er det !!

Har du sat dig ned og set grundigt på hvad det er du giver din hest og om den er i mangel af noget... Der kan være mange årsager til en hest ikke trives..

• #13   26. nov 2010 Ps :

Lucerne er en glimrende protein kilde så ja, der er meget protein i lucerne..

Du kan få lucerne uden melasse !

• #14   26. nov 2010 HorseLux fiberpellets kan varmt anbefales og du kan læse om det her:
    (link fjernet)

• #15   26. nov 2010 marianne R
    Jeg har 2 koldblodsheste, en belgier og en shire. De får Tjørnehøj horse balance, i sammenråd med 2 forskellige fodereksperter, de er dækket ind med alt. Shiren kan godt tåle mere olie, men belgieren kan ikke da den har sart mave. De får igennem deres hø og wrap, samt tjørnehøj de proteiner de må få allerede, derfor jeg gerne vil finde noget ,helst uden protein. Samtidig får især Belgiren muk, hvis den får mere protein.
    Det er ikke så længe siden Belgieren er skiftet over på Tjørnehøj, da dens mave fungere godt på dette foder, så ønsker ikke at lave et foderskift igen.
    De har ikke tabt sig, men måtte godt tage lidt på.

Susan tak for link.ved du om det er godt til at tage lidt på?

• #16   26. nov 2010 Happy horse: tak vil jeg lige søge på, skal jo helst være så det kun skal gives siden af deres normale foder : )

• #17   26. nov 2010 Happy horse: Har du evt. et link? synes ikke jeg kan finde det på nettet

• #18   26. nov 2010 Jeg blev anbefalet varmebehandlet Majs flager - men ved ike med protein/stiv. men det skulle være såkaldt Fede-foder :O) held med din søgen

• #19   26. nov 2010 *Christina&Lady: Tak lyder godt er der noget bestemt mærke du kan anbefale?

• #20   26. nov 2010 Katja: Tak for bud : ) , men der får jeg desværre lidt problemer med meget stivelse og protein.

• #21   26. nov 2010 horesspeed fra videbæk

• #22   26. nov 2010 Her har du link..
    (link fjernet)

jeg har altid brugt det på dem jeg har haft får at de kan tage på.. det kan varmt anbefales.

• #23   26. nov 2010 Hej jeg har en forfangen hest så det betyder stivelse er forbudt.

men jeg bruger

dansk leisure mix
    alfalfa lucerne
    Linamix
    4 kg wrap (om dagen)

der er nok vitaminer og mineraler i den blanding og den er fedmene. Linamixen er den der feder mest her og gør pelsen blank. det er ligesom olie

• #24   26. nov 2010 kan varmt anbefale at bruge opblødte roepiller, de feder godt og der er ikke ret meget protein i, og der er slet ingen stivelse i.

• #25   26. nov 2010 nå har lige læst på en side at der er et højt indhold af calcium og protein.

• #26   26. nov 2010 Tine K:
    Ja det er super godt til at tage på med, har fået 4 heste i opstaldning d 29 oktober hvoraf 3 var meget tynde og de er allerede blevet rigtig pæne på det.
    De får det som ekstra og mest fordi de skal tage på:)

• #27   26. nov 2010 ville helt klart vælge fiberpillerne smiley jeg bruger dem selv sammen med fiberlux champ og min hest er i super flot stand smiley

• #28   26. nov 2010 Hvis du i forvejen har fået lavet foderplan ved tjørnehøj mølle må du da benytte dig af deres hjælp igen og sige dine heste ikke fungerer så godt på det nuværende foder eller foderplan... en foderplan der er lagt hos en konsulent, er kun en rettesnor i det alle heste selvom de er af samme race kan de udnytte den samme mængde foder vidt forskelliigt..

Jeg har selv arbejdet med foder rådgivning ved et foderstof firma så jeg kender til de mange forskellige heder samme racer kan have..

Dine heste er i øvrigt også nogen af de tungeste så klart de kræver rigtig mange foder enheder..

Når du nu skriver dine heste ikke taber sig på deres nuværende foderplan men det er ønsleigt de skal tage lidt på kan det da ikke det største problem at få justeret din nuværende foderplan så de tager det på du ønsker..

Igen skal en hest tage på i vægt er det det bedste det sker over en længere periode og ikke basre på feks to uger..

Mvh

• #29   26. nov 2010 Hvad med de der poppede majs, har fået af vide de skulle fede (men er ikke sikker)

• #30   26. nov 2010 Umiddelbart synes jeg Horselux fiberpalletes , er det der tiltaler mig mest, da jeg som sagt ikke ønsker at skifte foder, men kun tildele lidt ekstra, siden af deres nuværende.
    De får alt det hø og wrap de gider spise, kan ikke få mere i dem : )

Alle tak for svar, og forslag. Vil kontakte Tjørnhøj mølle og høre hvad de har og sige : )

• #31   26. nov 2010 Hej Tine
    Som christine-lady fra vores stald siger er hors-lux fiber p. utrolig godt foder til alle heste med hovskæg, da de er følsome med proteiner, vi er i år begyndt at foder med horslux easy og fiber pelets. det er så nemt at foder med, alle heste kan dækkes ind med små mængder. Og fiber er utrolig gode til at fede hest op med, så vær obs. med disse, det er noget der virker utrolig hurtig. Det skulle jeg lige, havde vist sidste vinter,
    da jeg havde, marco (belgier) han fik grøndpiller og roepiller ---- mange proteiner ....muk.. Nu bruger alle i stalden hors-lux 15 heste. og det er så godt

Hilsen linda

• #32   27. nov 2010 Hej Linda
    Tak for svar : )
    Er helt enig, vores tunge koldblod har det ikke godt med store mængder protein, min Belgier fik også muk pga. sojaskrå( næsten ren protein) det var dyr lære : (
    Tror helt klart jeg vil prøve Fiberpilleerne, også rart at høre fra en der kender til protein problemet.

• #33   3. dec 2010 Fiberpiller, som så mange andre også nævner, er et super foder, og til det du beskriver, mener jeg det er perfekt.

Vedr. olie, så har jeg altid givet raps eller soyaolie, men i sommers der prøvede jeg HorseLux Epona Speciel Olie. Et for at prøve det af, ellers mener jeg ikke man kan sælge det, og for det andet fordi en af mine avlshopper, var blevet super tynd efter at have været i byen et par uger (hun fik sit foder og passet til UG, men hun er meget en humør hest, der i forvejen er svær at holde huld på, når der er føl, så et par uger på hestehospitalet til inseminering var ikke lykken).

Nå, tilbage til olien. Jeg synes hun tog hurtigere på, i den periode hun fik det, end når hun "bare" fik alm. olie, så min konklusion er det godt kan betale sig at de får en bedre og dyre olie.

Alle mine heste får lidt olie hver dag i staldperioden, og idag får de altså halv HorseLux´s olie og halv rapsolie.

Annette

• #34   4. dec 2010 Tak Anette vil prøve fiberpiller : )
    Olien kan min belgier desværre ikke tåle, hun har meget sart mave.
    mvh Tine

• #35   6. feb 2011 Hej.

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg har en hest der ikke kan tåle protein.
    Wrap er der meget protein i , siger min dyrlæge - hø og halm er bedre.
    Jeg har i god tro givet ham olie for "det er jo godt", men ak - nej en hest med protein problemer må heller ikke få olie. I foder fik han lucerne, for han kunne få længere tyggetid - ak det må han absolut heller ikke få!
    Så nu får han så begrænset wrap og foder fra Mühldorfer, der har et foder der kaldes Protein Light. Så håber vi det hjælper på mavsen. Blot lidt om hvad jeg kender til protein problemer smiley Anna.

• #36   6. feb 2011 Hej Anna
    Mange tak fordi du deler din erfaring : )
    Vil lige høre hvofor dyrlægen mener olien ikke er god? Tænker er er protein i den? troede jeg nemlig ikke ; )
    Jeg har nu prøvet Horselux fiberpiller, de er rigtig gode, og begge heste har taget fint på.
    Det er noget rigtigt bøvl at have en hest, der ikke tåler protein .
    Hvad koster Mühldorfer?
    Tine

• #37   7. feb 2011 Hej igen.

Jeg aner ikke hvorfor det med olien, det var lige så overraskende for mig som det med lucernen. Men jeg prøver at gøre som "de kloge" siger, så
    ser vi om det giver et resultat.
    Jeg går på www.hestediscount.dk, de forhandler Mühldorfer, kan ikke lige huske prisen. JEg tror det er omkring 160 kr. for 20 kg. Ellers
    www.mühldorfer.dk. De er rigtig søde til at hjælpe når man har spørgsmål. Det er superfoder de har - uanset om det er special foder eller "almindelig" til hvad hest man nu har. Lækre produkter synes jeg. De anbefalede nogle græspiller de har, som man blot skal smide en håndfuld i oveni hvis man vil forlænge tyggetiden, og hesten ikke må få lucerne. Det vil jeg prøve at købe til ham kræet med protein problemer, da han er go til at sluge sit foder smiley Græspillerne skal ikke blødes op, men må ikke gives til heste der har været forfangne siger de.
    Anna

• #38   7. feb 2011 Hej Anna
    Kan se i mit foderprogram at der er 10, 1 % protein i light udgaven, men de har ikke oplys deres sukker og stivelses indhold, kender du det?
    Mvh Tine

• #39   8. feb 2011 Hej.

Nej, jeg ved ikke lige hvad % sats stivelse og sukker ligger på. prøv at mail dem. De svarer som regel samme dag. De har også en fin folder over deres foder. Den vil de garanteret gerne sende dig hvis du spørger.

• #40   8. feb 2011 Okay tak : )
    Tror jeg fortsætter med mine fiberpiller, de fungere godt : )

• #41   15. feb 2011 Min welsh B på 18 år får saracen show improver mix og det er det eneste der har hjulpet ham. Han får derudover lucerne med lidt majsflager i, hø ad libitum og så lidt wrap ved siden.

• #42   15. feb 2011 Det er virkelig genialt og alle pengene værd selvom det ikke er billigt. Han er også blevet mere rolig. Han kunne ikke omsætte havre, byg osv og har virkelig prøvet alt. Så pyt med at der er mellasse.
    Foder også med saracen cool mix og føl foder. Hestene elsker det.

• #43   15. feb 2011 Ærgeligt det først er kommet frem på foderstoffet så sent

• #44   15. feb 2011 Har lige tjekket saracen show improver mix det dur desværre ikke til mine heste, da jeg gerne vil fodre med lav stivelse og i dette produkt er der 21% , jeg har et max. på 13 % og helst imellem 2-7 % derfor jeg bruger TM Horsebalance 7% og fiberpalletes 3,2 % . Der er en del protein i TM horsebalance men de skal ikke have ret meget af det, derfor kan det godt gå : ) Mine heste er store koldblodsheste så stivelsen er især vigtig at holde lav her, da de har svært ved at omsætte det, og det går i deres ben : (

• #45   15. feb 2011 Jeh gik over på show improver faktisk fordi jeg fik at vide det var lav på stivelse, da min hingst ikke ret godt tåler det. Der må ihvertfald ikke indeholde en masse havre og byg. Overvejede også at købe de der fibre pellets, nu han er ved at være i god stand. Primært får han grovfoder. Men synes det er en hel jungle at foder sin hest

• #46   15. feb 2011 Creiddylad i forhold til eks. Equifirst, Vrinsk , hestespark, og + andre produkter fra TM der ligger omkring 30% eller over er der jo heller ikke så meget i dit i forhold til.
    Jeg er super glad for mine fiberpilletes fra Horselux med 3% stivelse, og så er de gode til en sart hestemave.
    Er ved at finde ud af hvad NAG fiberpiller indeholder af stivelse, de oplyser det nemlig ikke på deres hjemme side hmm.
    Men ja det er jo nærmeste en videnskab at fodre sin hest rigtigt idag ; )

• #47   15. feb 2011 Har nemlig prøvet både vrinsk, equiefirst, osv osv og intet resultat. Han spiser rigtig meget lucerne også. Men må man give dem de der fibre pellets i hans foder? Kender dem ikke

• #48   15. feb 2011 Ja det skal bare blandes med alm. foder eller gives med vitaminer og hø siden af, det er en masse gode ting i : )
    Kan se stivelsen ikke står oplyst i dette link, men den er oplyst i mit foderprogram til 3 % : )

Du kan også se forhandlerlisten derinde også. Jeg plejer at bestille 10 sække hjem så får jeg 25kg til 74kr pr sæk. og 250kr i porto

(link fjernet)

Kommentér på:
Foder der feder uden høj protein/stive

Annonce