{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp... {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige brug for lidt hjælp her.

Jeg flyttede mine heste, et føl og en ældre vallak, i løsdrift d. 6. nov. Aftalen lød på samlet 1650,- for halm, wrap ad lib, vit, vand og fodring. Jeg overfører penge for en måned med det samme. Allerede få dage efter kommer jeg ud og ser, at de mangler vand. Opstalder forklarer, at han fylder spanden halvt op ad gangen. Efter en uge er der ikke mere hø, så vi henter wrap selv, da opstalder ikke har mere? Vallakken, som går sammen med dem, spiser naturligvis også af det. Først efter en uge kommer vitaminerne til min vallak. Jeg køber selv suregrow til føllet, så bruger ikke noget til hende af opstalders. Efter 1,5 uge indkalder opstalder til møde, fordi han mener, vores heste drikker for meget og spiser mere end ventet. Han vil i øvrigt gerne være fri for at hente wrap/hø til dem. Pludselig vil han heller ikke inkludere vit og wrap i prisen. Dvs for mit vedkommende 1650,- for vand og halm. Han vil dog gerne lægge vores wrap ud. Jeg fortæller, at det ikke er en løsning for mig, hvis prisen ikke reguleres tilsvarende. Det vil han ikke. Igen kommer andne følejer ud og ser, at de igen ikke har vand og at hendes føl ryster meget af kulde. Hun vælger at hente hende samme aften. Jeg er utryg ved situationen og vælger at hente mine samme weekend. Dvs de nu har stået der i 14 dage. Jeg ringer flere gange til opstalder for at sige dette, men han svarer ikke. Da jeg kører ud for at hente hypperne, ser jeg, at han er hjemme og ringer igen. Lyset bliver slukket i huset. Jeg går så over og banker på, men der bliver ikke lukket op. Jeg ringer i stedet til kæresten, som er hende, vi aftalte pris og indhold med først. Hun siger, at han står sammen med hende og nok har glemt sin tlf hjemme? Jeg fortæller, at jeg flytter hestene nu, og at jeg synes, de hurtigst muligt skal få en anden over til den vallak, der nu er alene. Opstalder ringer aldrig tilbage og kom heller ikke over, da vi læssede på trods af, at han blot var hos naboen. Det gør mig ikke mere tryg.

Jeg ringer igen til opstalders kæreste og beder om at få nogle penge tilbage, da hestene ikke har fået, hvad vi aftale, og vi selv havde foder med inkl wrap. Det vil hun ikke gå med til. Hun vil give 125 kr for det wrap, den anden vallak har spist + de vit min ikke fik. Skal jeg bare acceptere og komme videre? Synes, det er rigtig dumt det hele her.

Tak for respons.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp...
  • #1   27. nov 2010 Er der blevet lavet en kontrakt omkring opstaldningen med alle detaljer, som begge parter har skrevet under på ?

  • #2   27. nov 2010 Ingen kontrakt nej

  • #3   27. nov 2010 hold op for en dum udlejer.......kan godt forstå at du fik flyttet hestene så hurtigt, havde gjort præcis det samme.


    Var jeg dig ville jeg prøve at få nogle af pengene tilbage, for du har jo overhovedet ikke fået hvad du har betalt for. Desværre er sådan en situation nok bare svær og nægter de at betale penge tilbage, tror jeg desværre ikke der er så meget du kan gøre ved det, andet end at advare ander om problemerne som overvejer at få opstaldet på det pågældende sted. Det kan du fx gøre inde på heste-nettet.


  • #4   27. nov 2010 Så er jeg bange for der ikke er så meget at gøre da det er påstand mod påstand.


Kommentér på:
Lidt hjælp...

Annonce