{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

hævede bagben? :( {{forumTopicSubject}}

Min hoppe på 2 1/2 har siden fredag haft hævede bagben fra knæ til kode.. Jeg ringede lørdag til dyrlægen som sagde jeg skulle prøve at skære ned i foder.. Hun får ca. 300 g. havre og 500 g. roepiller.. Hun er varm på inderside af hoven.. Hendes humør fejler intet og hun halter ikke? Der er dog et jordareal på folden der er meget hård at gå på fordi den er frossen..

Nogen der har haft lignede oplevelser eller en ide til hvad det kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hævede bagben? :(
  • #1   28. nov 2010 Vores hest, han har lige siden han var helt lille, har galle i begge bagben her om vinteren. Men når han har været på fold så er han ikke hævet op længere og det kommer så igen i løbet af natten..

• #2   28. nov 2010 Min hest havde også hævede bagben fra fredag til igår, og det var fordi han havde gået ude i sneen for lang tid, og så blev hans bagben hævet pga. sneen. Hvis os mennesker fx stikker hånden ned i sneen, så vil den også blive hævet, sådan er det også med heste smiley

• #4   28. nov 2010 ja kendte en gang en meget lovende dressur vallark, de var godt igang med landstævnerne da hesten fra den ene dag til den anden udviklede hævede ben, den var ikke som sådan halt, allerhøjst besværet af hævelsen og ved sidt sædvanlige humør, efter en lille uge med små gå ture var det væk igen.. Senere hen blev hensten flyttet og problemet forsvandt, men da han var hjemme på ferie og havde hesten opstaldet på det gamle sted skete det igen, 2 dage før et stævne.. Vi fandt ud af forskellen på de 2 steder var wrap, hesten havde fået en lille håndfuld bare for at den ikke skulle føle sig snydt når de andre fik, men det var åbenbart nok, så i hans tilfælde er det en allergisk reaktion.. men om det er det i dins kan jeg selvf ikke sige..

God bedring med hyppen..

• #5   28. nov 2010 vi har så bare ikke haft sne indtil i går eftermiddag.. det har kun været frost..

• #6   28. nov 2010 Heste kan få hævede ben af mange årsager. Men typisk pga. foderforandring, eller væskeansamling, som bare skal rides væk.

• #7   28. nov 2010 Hvor meget kommer den på fold ?? nogle heste får hævede ben hvis de står for meget stille... det kan også være fordi jorden er hård og den har overanstrengt sig lidt..

Kommentér på:
hævede bagben? :(

Annonce