{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

hvorfor sælges den?? {{forumTopicSubject}}

Har undret mig temmelig længe over dette spørgsmål...

Ved næsten enhver salgsannonce på hest eller pony, er et af de første spørgsmål; HVORFOR der sælges....

Hvad skal folk egentlig vide det for?
Kommer det andre ved, hvorfor man sælger sin hest?

Kan godt se at hvis grunden er at man ikke kan håndtere den her vildhest, så er det væsentligt at vide, men det er vel forhåbentligt skrevet i annoncen...
evt fejl og unoder bliver skrevet i annoncen, så køber har noget at forholde sig til....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor sælges den??
  • #1   2. dec 2010 De er vel nyskerige for at finde ud af om det er fordi ejer f.eks. ikke har tid eller om hesten er stjerne psykopat xD

Men et eller andet sted for vedkommende jo ikke noget ud af det for hvis ejer har sat hesten til salg på grund af fejl f.eks. dårlig opførsel ville ejer jo have skrevet det i annoncen hvis ejer ønsker at folk ved det.

• #2   2. dec 2010 godt spørgsmål..men jeg tror det er fordi at købere undre sig over hvorfor dette vidunder sælges (mange salgsannoncer er meget rosenrøde), hvis hesten er så vidunderlig hvorfor sælger man så, er der er skjult dagsorden...
    men jeg synes nu at mange er flinke til at begrunde deres annoncer med enten økonomi, manglende tid, dårlig kemi (som også kan være lidt kryptisk), ikke den rigtige kapacitet, osv...
    men når der ikke står noget i en annonce for en vidunderlig hest der kan alt, så undre jeg mig da også, selvom jeg da godt ved der kan være mange grunde som ikke nødvendigvis vedrører hesten...

• #3   2. dec 2010 Jeg ville aldrig købe hest uden at vide hvad grunden til salget er.
    Jeg gider da ikke købe en hest, der skal sælges fordi den er et nervevrag, har uvaner eller noget i den retning.

Der er jo altid en grund til at man sælger, og jeg synes køberen har ret til at kende den grund.

• #4   2. dec 2010 det er da meget normalt at spørge ind til grunden til salget. I salgsannoncer fremstår hesten jo oftes extrem positivt, derfor kan købere måske være i tvivl om hvorfor folk vil sælge en perfekt hest....der kan jo ligge noget mere bag, fx unoder, staldfejl eller andet....

• #5   2. dec 2010 samme som A & A . smiley

• #7   2. dec 2010 Nogle har vel også regnet ud hvis ejer er i penge nød, og der ved kan presse prisen ned

• #8   2. dec 2010 jeg tror bare mange sælgere har deres personlige grunde til at sælge hesten, og som kan være svært at forklare for fremmede mennesker...

Lad os gå udfra at sælger er ærlig omkring hesten og har skrevet om evt fejl, unoder og skavanker osv i annoncen...
    Jeg synes personligt bare ikke det er relevant for andre at vide, hvorfor man sælger..

Jeg har selv et par heste til salg, og har forklaret til mange mennesker hvorfor de er til salg, men jeg tror ærligt talt ikke mine svar har kunnet bruges til noget... For jeg sælger ikke hverken fordi der er noget galt med hestene eller fordi jeg er i pengemangel, men blot fordi det er heste der har trængt til hjælp for at komme videre. Og når jeg mener de er klar til at komme videre til en blivende ejer, sættes de til salg. (de 2 jeg har til salg nu)

• #9   2. dec 2010 Enig med A & A smiley

• #10   2. dec 2010 Jeg skriver det sjældent, hvorfor de er til salg. Det er ikke så tit der er nogen der spørger hvorfor - men nu har vi også et stutteri, så det kan være det er derfor.

Lige nu er tidsmangel dog hovedårsagen til, at vi har ponyer til salg.

Jeg kan godt se hvorfor folk gerne vil have det at vide, men samtidig er det da let for en eller anden der ikke har reelle hensigter at sige "det er pladsmangel", "det er manglende tid" osv. på trods af, at grunden i virkeligheden er en anden.

• #11   2. dec 2010 stutteri auriklen - ja, præcis... ikke fra alle kan man forvente et ærligt svar... men alligevel ser jeg ikke hvorfor det er væsentligt at vide hvorfor

• #12   2. dec 2010
    hehe..... ja tit skriver de , at hesten sælges pga pladsmangel ...... og så står der til sidst i ann....byttes evt med ???......

Eller sælges pga tidsmangel??.... og så har de en anden ann hvor de søger hest??.... eller Bytte ??

Ja ja , man kan ikke bruge de svar man får på sådan et spørgsmål til en dyt.... en sludder for en sladder....

• #13   2. dec 2010 fordi folk tit roser den op til skyerne i deres salgs annoncer, og så er det rart at vide grunden til hvorfor den skal sælges, når de beskriver den som en hest de bare ikke kan undvære..

Her i denne hesteverden kan man ikke stole på alle - langt fra!

• #14   2. dec 2010 simone
    Kan du så stole på det svar du får når du spørger?

Jeg tænker at hvis nu jeg mistede hele min familie en bilulykke fx... og ikke havde overskud til hestene pga det.
    Så ville det måske ikke være noget jeg synes alle andre burde vide....

Men det er fair nok de svar i har givet.... jeg forstår bare ikke helt meningen med at hvide det alligevel

• #15   2. dec 2010 hvis jeg virkelig interesser mig for en hest, så skriver jeg også privat.
    pengesager og årsager til salg vedkommer ikke andre end dem der virkelig gerne vil se på hesten..

• #16   2. dec 2010 simone - det lyder fornuftigt:)

• #17   2. dec 2010 smiley

• #18   2. dec 2010 Som SImone også skriver så henvender jeg mig altid privat hvis jeg er seriøst interesseret...og hvis jeg skriver "offentligt" på en annonce er det opklarende spørgsmål ikke hvorfor den sælges...

Kommentér på:
hvorfor sælges den??

Annonce